27 / 04 / 2024

Nuh Çimento yatırım hedefini büyüttü!

Nuh Çimento yatırım hedefini büyüttü!

Nuh Çimento Grubu, 2017'yi 1 milyar TL'nin üzerinde konsolide ciro büyüklüğüyle kapattı. Nuh Çimento Grubu CEO'su Kamil Gökhan Bozkurt, yeni yatırımlardan bahsetti.



Nuh Çimento Grubu, çimentı, beton ve yapı malzemeleri alanında faaliyet gösteriyor. 1 milyar TL'nin üzerinde cirosuyla sektör devi  olan Nuh Çimento, geçtiğimiz yıl hem üretim hem satış anlamında  hedeflerine büyük ölçüde ulaştı.

 

Para Dergisi'nde yer alan habere göre, Nuh Çimento Grubu CEO'su Kamil Gökhan Bozkurt, gelecek  5 yıl içerisinde kapasite artışı ve modernizasyon yatırımlarına devam etmekle beraber yurt dışında da büyüme projeksiyonları olduğunu söylüyor. "Avrupa ve ABD'de hedef pazarlarımızda nihai tüketicilere ulaşarak bilançomuzu yabancı para cinsinden genişletmeyi planlıyoruz" diye konuşan Bozkurt, ayrıca alternatif yakıt ve alternatif ham madde kullanımının artırılması, enerji verimliliği ve maliyet azaltma yatırımları ile maliyet bazını daha da aşağıya çekmeyi hedeflediklerini de sözlerine ekliyor. Önümüzdeki dönemde yurt içi ve yurt dışında cazip fırsatlar olması durumunda satın almalar veya yeni yatırımların söz konusu olabileceğinin de bilgisini veren Kamil Gökhan  Bozkurt, sorularımızı şöyle cevapladı: 

2017'yi grup olarak nasıl geçirdiniz?


Nuh Çimento Grubu olarak, çimento, beton ve yapı malzemeleri alanındaki şirketlerimizle hem üretim hem satış anlamında 2017 hedeflerimize büyük ölçüde ulaştık. Özellikle 2016 yılının son çeyreğinde global piyasalarda artmaya başlayan kömür fiyatları ve döviz kurlarındaki yükselişe rağmen maliyet liderliğimizi koruduk. 2017 yılında özel sektör yatırımlarının yanı sıra güçlü kamu talebi bize büyümeyi getiren sektörler oldu. Nuh Çimento şirketimizde, 2017 yılında büyük kararlılıkla başlattığımız kapasite artırımı ve modernizasyon yatırımları bizim adımıza yılın en önemli gelişmeleri oldu. Yeni kurmakta olduğumuz değirmen ve silo yatırımları ile günlük sevkiyat hızımızı ciddi oranda artırmayı amaçlıyoruz. 2017'de yurt dışı piyasalarda önceliğimiz kârlılık iken yurt içi piyasalarda ise pazar payımızı artırmak önceliğimiz oldu. Nuh Beton şirketimizde ise bölgemizde her geçen yıl artan rekabete rağmen 2017 yılı beton üretimimiz bir önceki yıla göre yüzde 17,6 artış göstererek 2 milyon 456 bin metreküp seviyesinde gerçekleşti. Bölgede 15 tesis ile tamamladığımız 2017 yılında bölgenin en büyük kamu yatırımlarından biri olan bölge hastanesi ve yine bölgenin en büyük liman yatırımlarından biri için beton tesislerimiz üretime devam etti. Nuh Yapı şirketimiz de gazbeton, kireç, ısı yalıtım plağı, alüminyum pasta, alfa alçı üreten ve grup cirosunun yaklaşık yüzde 10'unu karşılayan firmamız. Gazbeton üretimimiz Marmara piyasasının yüzde 15ini karşılıyor.

2017'de yaptığınız yatırımlardan bahsettiniz.Toplam ne kadarlık bir yatırım söz konusu noldu? 2018 planınız nedir?

Nuh Çimento solo 2017 yatırım tutarımız 120 milyon TLidi. Bunun 110 milyon TL'si üretim kapasite artışı ve modernizasyon yatırımları olup 10 milyon TL ise diğer idame yatırımlara harcandı. 2018 yılı Nuh Çimento solo yatırım bütçemiz 103 milyon TL olup 90 milyon TL'si kapasite artışı ve modernizasyon, 13 milyon TL'si ise diğer idame yatırımlarından oluştu. Önümüzdeki 5 yıllık yatırım hedefimiz olan 600 milyona ulaşmak için kararlılıkla ilerliyoruz. Nuh Beton şirketimizde ise 2017 yılında müşteri memnuniyetini, hizmet hızını ve kalitesini artırmak amacıyla alt yapı, üst yapı ve ekipman yenileme yatırımlarına önem verilerek 5 yıllık bir yatırım planlaması yapıldı. Bu plan çerçevesinde 2017 yılı içinde yaklaşık 30 milyonTL'lik yatırım bütçesi ile 25 adet transmikser ve 4 adet kamyona monteli pompa alımı gerçekleştirilerek operasyonlara katıldı. Mevcut işletilmekte olan pompalarımızdan 7 tanesinin alt yapısı sıfır kamyonlarla yenilendi. Ayrıca çevre mevzuatına uyum amacıyla bazı tesislerimizde alt üst yapı iyileştirme yatırımlarına başlandı bazıları tamamlandı ve bazıları halen devam ediyor. Bunun dışında yine bazı üretim tesislerimize santrallerimiz yenileri ile değiştirildi.

2018'de nasıl bir büyüme hedefiniz var?


Nuh Çimento olarak, 2018 yılı için yüzde 8 civarında bir büyüme hedefledik. Bölgemizde yaşanan siyasi ve politik gelişmeler ile bu yılın seçim yılı olması bizi tedirgin etmiyor. Bu yıl büyümemizi sürükleyecek sektörler ağırlıklı olarak kamu yatırımları olup, bölgemizdeki hava limanı, otoyol, metro ve şehir hastanesi gibi büyük projeler büyümede etkili oluyor. Üretim kapasitemize, ürün çeşitliliğimize ve hizmet hızımıza yönelik yaptığımız yatırımlarla pazar payı ve büyüme hedeflerimiz kârlılık esaslı olarak devam edecek. Yurt içi ve yurt dışında cazip fırsatlar olması durumunda satınalmalar veya yeni yatırımlar söz konusu olabilir.

Bu yıl için yurt dışında büyümenizi etkileyecek en önemli global gelişmeler, riskler ve fırsatlar neler olabilir?

Türkiye'nin toplam klinker ve çimento ihracatının yüzde 10'unu ve deniz yoluyla yapılan ihracatın ise yüzde 22'sini gerçekleştiriliyoruz. 50'yi aşkın ülkeye klinker ve çimento ihraç eden firmamız yeni pazarlar geliştirmeye devam ediyor. Yeni hedef pazar seçiminde niş pazarlara odaklanıyoruz. Bu niş pazarlara ABD'yi örnek gösterebiliriz. ABD ekonomisi 2008 krizi sonrasında özellikle inşaat sektöründe yaşadığı daralmanın etkilerini 2014 yılından itibaren geride bırakmaya başladı. Biz de yakından takip etmiş olduğumuz bu pazardaki yükseliş trendini önceden öngörerek pozisyonumuzu aldık ve şu anda sadece ABD'ye 1 milyon tona yakın çimento ihracatı yapıyoruz. Bu rakam Türkiye'den ABD'ye yapılan ihracatın yaklaşık yüzde 40'ına tekabül ediyor. Denize sıfır konumda kurulu olmamız, kendi limanımızı işletiyor olmamız, lojistik altyapımızın ihracat yapmak üzere tesis edilmiş olması, dünya pazarlarının kalite gereksinimlerini karşılayacak üstün kalitedeki ürün çeşitliliğimiz ve uluslararası pazarlarda onlarca yıldır ihracat yapan saygın bir marka olmamız bizi artan rekabet ortamında diğer üreticilerden üstün kılıyor. Pazardaki talebin kapasite artışlarına paralel olarak artmayışı günümüzde global çimento pazarında ihracatçı fabrikaların karşılaşmakta oldukları en önemli sorun. 2008 kriziyle başlayan küresel resesyonun etkilerinin hala devam ediyor olmasına karşın dünyada çimento üretim kapasite artışları hız kesmeden devam ediyor. Yaşanan bu orantısızlık, üreticiler üzerinde rekabet baskısını her geçen gün
artırıyor.


Geri Dön