09 / 09 / 2024

Nuri Topatan: Best Buy İzmir'e gelsin!

Nuri Topatan: Best Buy İzmir'e gelsin!

Türkiye'de organize perakende her geçen gün yaygınlaşırken, dünyanın önde gelen teknoloji marketleri de mağaza sayısını artırıyor



Türkiye'de organize perakende her geçen gün yaygınlaşırken, dünyanın önde gelen teknoloji marketleri de mağaza sayısını artırıyor. Almanya merkezli Media Markt, Türkiye'de 15. mağazasını yarın İstanbul Beşiktaş'ta açıyor. Avrupa'nın en hızlı büyüyen Media Markt zincirinin Türkiye'deki mağazalar olduğunu belirten şirketin operasyonlardan sorumlu Türkiye Genel Müdürü Nuri Topatan, ABD'li teknoloji market zinciri Best Buy'ın İzmir'de market açması konusunda ise ilginç bir değerlendirmede bulundu: "Best Buy gelsin, Türkiye kazansın. Rekabet fiyatlara yansır, böylece bu işten müşteri kazanır." dedi.

Türkiye'de teknoloji marketleri pazarının 2010'da milyar dolara ulaşması bekleniyor. Pazarın büyümesine paralel olarak rekabet de tırmanıyor. Yarın Türkiye'deki 15. şubesini açacak olan Media Markt, gelecek yıl ciroda pazar lideri olmak istiyor. Dün açılış hakkında bilgi veren Media Markt Operasyonlardan Sorumlu Türkiye Genel Müdürü Nuri Topatan, "Ürünlerimizin hepsini Türkiye'deki tedarikçilerden alıyoruz. Faaliyette bulunduğumuz diğer ülkelerden de alabilirdik. Ancak Türkiye kazansın istiyoruz." dedi. Potansiyeli yüzünden herkesin bu pazarda bulunmak istediğine dikkat çeken Topatan, tüm dünyadaki Media Markt zincirlerinin en hızlı büyüdüğü ülkenin Türkiye olduğunu söyledi. Eylül 2007'de girdikleri Türkiye pazarında süratle büyüyen şirket, 7 ilde 15 şube açarak 100 bin metrekare satış alanına ulaştı. Grup, 2008'deki dünya satışlarından 19,5 milyar Euro gelir elde etti. Beşiktaş mağazasında ise 4 bin 500 metrekare alanda 50 bin ürün çeşidi satılacak.

Media Markt olarak Türkiye'deki sıra dışı büyüme stratejilerinden hiçbir zaman taviz vermeyeceklerini vurgulayan Nuri Topatan, bu sebeple Türkiye genelindeki tüm önemli il ve ilçe merkezlerinde mağaza açma planları olduğunu ifade etti. Beşiktaş'ın bu çerçevede önemli bir yer olduğunu vurgulayan Genel Müdür, bu semtin sadece kendileri için değil, uluslararası anlamda da stratejik bir nokta olduğuna dikkat çekti. Son iki yılda 100 bin metrekare alanda satış yapan şirket, 36 milyon müşteriye ulaştı.

ABD'li teknoloji market zinciri Best Buy'ın Türkiye'de mağaza açmasının rekabeti nasıl etkileyeceği yönündeki soruya karşılık Topatan, "Bir kıtadan başka bir kıtaya geçmek değişiklikler meydana getirir. Bizim grupta geçen sene 19,5 milyar Euro ciromuz oldu. Rekabet daha da canlanacak. Fiyatlar düşecek. Müşteriler kazanacak. Yatan aslanlar avlanmaz. Her zaman aç olacaklar. Biz her zaman avlarız. Her zaman en iyi fiyatlar olacak." ifadelerini kullandı.

Uluslararası markaları 'vahşi batılı' olarak tanımlamak yanlış

Media Markt Operasyonlardan Sorumlu Türkiye Genel Müdürü Nuri Topatan, müşterilerine düşük fiyat garantisi vermelerinin rakiplerinde endişeye sebep olduğu görüşünde. Kendilerini 'Anadolu çocuğu', uluslararası markaları ise 'vahşi batılı' olarak konumlandıran bu anlayışın fırsatçılık yaptığını ifade ediyor. 'Anadolu çocuğuyum' diyerek müşteriye yakın olunamayacağını ifade eden Topatan, aslolanın müşteriyi kollayan ve cebinden çıkanı gözeten perakende anlayışı olduğunu ifade etti.

RAKAMLARLA MEDİA MARKT

Dünyadaki mağaza sayısı 577

Türkiye'deki mağaza sayısı 15

Dünyadaki istihdam 50 bin

Türkiye'deki istihdam Bin 300

Dünyadaki satış alanı 2 milyon 884 bin metrekare

Türkiye'deki satış alanı 100 bin metrekare
 
Serkan Şahin/Zaman


Geri Dön