23 / 11 / 2024

Nuri Topatan: İnşaattaki kriz mağaza sayılarımızı düşürdü!

Nuri Topatan: İnşaattaki kriz mağaza sayılarımızı düşürdü!

Media Markt ve Saturn'un, geçen yılı 212 milyon Euro ciroyla kapattığını açıklayan Media Markt ve Saturn Türkiye CEO'su Nu




Media Markt ve Saturn'un, geçen yılı 212 milyon Euro ciroyla kapattığını açıklayan Media Markt ve Saturn Türkiye CEO'su Nuri Topatan, “Üç yılda 16 mağaza açtık. Ama 2010'da inşaat sektöründeki kriz nedeniyle mağaza açma performansımız düştü. Alışveriş merkezi inşaatları söz verilen tarihlerde bitirilemiyor” dedi.


ALMAN teknoloji perakende zinciri Media Markt ve Saturn, Türkiye'de 2009 yılında cirosunu bir önceki yıla göre ikiye katlayarak 212 milyon Euro'ya çıkardığını açıkladı. Media Markt ve Saturn Türkiye CEO'su Nuri Topatan, 2008 yılında 123 milyon Euro ciro yaptıklarını belirterek, “2009 yılı ciro hedefine yıl bitmeden ulaştık. 2009'da 16 mağazamızda ciroumuzu yüzde yüz artırarak, 212 milyon Euro'ya çıkardık” dedi.

Ä°nÅŸaattaki kriz etkiledi
Türkiye'de üç yıl içinde 15 Media Markt ve bir Saturn mağazası açtıklarını hatırlatan Topatan, şunları söyledi: “2010'da Media Saturn Grup olarak mağaza açma performansımızda düşüş yaşadık. İnşaat sektörü yüzde 16 daraldı. Alışveriş merkezi inşaatları söz verilen tarihlerde bitirilemiyor. Diğer mağazalarımız bu durgunluk nedeniyle beklemeye alındı. Mağaza açılışlarına hız vermek için inşaat sektörünün en kısa zamanda yeniden canlanmasını bekliyoruz. Hedefimiz büyüyerek sektör liderliğine ulaşmak.”

En çok satış Ümraniye'de
Topatan, mağazalarının ortalama dokuz bin metrekarelik alanlarda kurulduğunu ve 50 bin çeşit ürün sergilediklerini dile getirerek, bundan sonraki hedefin 15 bin metrekarelik alana sahip mağazalar açmak olduğunu kaydetti. Topatan, sözlerini şöyle sürdürdü: “16 mağazamız arasında en çok satış yapan 2007'de Türkiye'de ilk açtığımız Ümraniye mağazası. 1300 çalışanımızla 105 bin metrekarelik alanda hizmet veriyoruz. Geçen yıl aralık ayında açtığımız üç mağazayla raflara 150 bin adet ürün yerleştirdik. Yıllardır pek çok ürünü düşük fiyat kanunu ile ulaşılabilir yaptık. LCD TV tüketiciler için hayal olmaktan çıktı.”

İyi olan kopyalanıyor
Mağazalarında uyguladıkları konseptlerin hepsinin kopyalandığını dile getiren Topatan, şunları söyledi: “İyi olan kopyalanıyor. Hedefimiz büyümeyi sürdürüp tüketici elektroniğinde pazar lideri olmak. Media Markt dinamik ve sıradışı, Saturn ise sessiz ve derinden ilerliyor.”

Yasa, alışverişte alışkanlık değiştirir

MEDIA Markt'ın son aylarda reklamlarında en çok kullandığı slogan olan ‘Bakmadan alma' sloganı çok kopyalandığı için tescillettirildi. Nuri Topatan, pazar günleri alışveriş merkezlerinin 18.00'de kapanmasıyla ilgili bir soruyu şöyle yanıtladı: “Avrupa'da insanlar cumartesi günü mağazalar erken kapandığı için alışverişe erken çıkıyor. Pazar gününü ise bütün gün evde ya da sokakta geçiriyor. Türkiye'de ise tüketiciler AVM'lerin geç kapandığını bildiği için acele etmiyor. Sabah saatlerinde AVM'ye gitmiyor. Eğer yasa ile bu durum değişirse Türkiye'de de insanların alışveriş yaptığı saat alışkanlığı değişecektir.”
Hürriyet

Konu ile ilgili basında yer alan diğer haberler

'15 maÄŸaza bize yetmez'

Kârlılığı konusunda açıklama yapmaktan kaçınan Media Markt ve Saturn mağazaları CEO'su Nuri Topatan 2009'da ciroyu yaklaşık 2 kat artırarak 212 milyon euroya çıkardıklarını söyledi
Türkiye'ye 2007 yılında giriş yapan Metro Group bünyesinde yer alan Media Markt ve Saturn 2008 yılında 123 milyon euro olan cirosunu 2009'da 212 milyon euroya çıkardıklarını açıkladı. Media Markt ve Saturn mağazaları Türkiye CEO'su Nuri Topatan Türkiye'de 15 Media Markt ve 1 Saturn mağazasına sahip olduklarına dikkat çekerek 19,7 milyar euroya ulaşan Media Markt ve Saturn grubunun Türkiye'de 15 mağaza ile yetinmeyeceğini açıkladı. Topatan, "Ceplerimiz dolu. Mağaza sayımızı artırmaya devam edeceğiz. Grup, Çin'de ilk mağazasını eylül ayında açıyor. 9 bin metrekarelik Saturn mağazası açacağız. Şu anda 1300 kişi istihdam ediyoruz. Yeni mağazalarla bu rakam artmaya devam edecek" dedi. 2010 yılının ilk çeyreğinde, Media Saturn Grup olarak mağaza açma performanslarında düşüş yaşadıklarını dile getiren Nuri Topatan, "2009 krizinde daralma yaşayan sektörlerin başında inşaat sektörü geliyor.

BAYÄ°LER AZALACAK
Türkiye'de bayi kanalının küçüleceğini iddia eden Topatan, "İnsanlar artık pahalı ürün almak istemiyor. İstediği markayı almak istiyor. Kısa ve orta vadede bayi kanalı zayıflayacak. Avrupa'da böyle oldu. Türkiye'de de böyle olacağını düşünüyoruz" diye konuştu. Topatan, mağaza zincirlerinden çekilen olup olmayacağıyla ilgili olarak şunları söyledi: "Bazıları sektörden çekilebilir. Ancak biz büyümeye devam edeceğiz. Ancak biz satın alma ile büyümeyeceğiz. Bunun şirket kültürü olarak olumlu sonuç vereceğini düşünmüyoruz."

LCD TV HAYAL OLMAKTAN ÇIKTI
Yıllardır, fiyatlarıyla tüketiciler için ulaşılmaz gibi görünen pek çok teknolojik ürünün, mağazalarının uyguladığı en düşük fiyat kanunu ile ulaşılabilir olduğunu belirten Topatan, "Türkiye'de teknoloji, mağazalarımız sayesinde ulaşılabilir olmuştur" dedi.

SEKTÖR YÜZDE 16 DARALDI
AVM'lerin zamanında bitmediğini söyleyen Topatan, "Sektör yüzde 16 daraldı" dedi.
Sabah

Krizde cirosunu katlayan Media Markt Anadolu'yu hedefliyor
212 milyon avro ciroya ulaşan Media Markt ve Saturn Türkiye'nin CEO'su Nuri Topatan, 'Kesemiz dolu, 15 mağaza için gelmedik. Türkiye'nin her yerine gideceğiz' dedi

Alman devi Metro Group'un bünyesinde yer alan elektronik mağazalar zinciri Media Markt ve Saturn, 2009 yılında krize rağmen Türkiye mali cirosunu ikiye katladı. 2008 yılında 123 milyon avro olan cirolarını 2009 yılında 212 milyon avroya çıkarttıklarını belirten Media Markt ve Saturn mağazaları Türkiye CEO'su Nuri Topatan, Türkiye'de 16 mağazaya ulaştıklarını kaydetti. Yeni mağazalar açacaklarına dikkat çeken Topatan, “İkinci yarıda 9 bin metrekarelik dev bir Saturn mağazası açacağız. Türkiye'ye 15 mağaza açmak için gelmedik. Kesemiz dolu. Türkiye'nin her yerine gideceğiz. Özellikle de Anadolu'yu hedefliyoruz” dedi.

‘Eylülde Çin pazarına da gireceğiz'
Türkiye'ye 2007 yılında Media Markt ve 2009 yılında Saturn mağazalarıyla hızlı bir giriş yaptıklarını hatırlatan Nuri Topatan, dünya genelindeki diğer Media Markt ve Saturn mağazaları arasında, Türkiye mağazalarının en hızlı büyüyen mağazalar olmayı devam ettireceklerini belirtti. Topatan, “Rakamlar ticari varlğımızın en temel göstergesi, ancak şunu da unutmamak gerekir ki, perakendede asıl şov mağazacılıktır. Türkiye'de 16 mağazada 1300 yeni istihdam yarattık” diye konuştu.
1979 yılında Almanya'da dört arkadaşın ‘ürünleri tek çatıda toplayalım' diyerek kurduğu Media-Saturn'ün bugün 19.7 milyar avro ciroya ulaştığına dikkat çeken Topatan, şöyle devam etti:
“Türkiye'de potansiyel çok büyük. Ama rekabet de öyle. Hedefimiz önümüzdeki dönemde pazar lideri olmak. Avrupa'da bir arada bulunamayan birçok marka Türkiye'de buluştu. 16 ülkede mağazamız var, eylülde Çin'e de gireceğiz.”

Türkiye'de artan elektronik mağaza zincirlerinin etkisiyle önümüzdeki dönemde markaların bayi sistemlerinin zorlanacağını aktaran Topatan, büyük mağaza formatlarına ilginin arttığına dikkat çekti. Avrupa'da artık bayi sisteminin neredeyse bittiğini vurgulayan Topatan, insanların ‘zincir mağazalar varken, bayiden neden daha pahalıya alalım' görüşünde olduklarını söyledi. Elektronik mağaza zincirlerinde her markanın ürününe en uygun fiyatla ulaşılabileceğine dikkat çeken Topatan, “Türk tüketicisi uzun vadede artık sadece bir markanın mağazasına gidip, ürün almayacak. Yani bayileri zor günler bekliyor” diye konuştu.

‘3D TV'lerle satışlarımız artacak'
Dünyada son televizyon trendinin ‘3D' olduğuna işaret eden Nuri Topatan, şunları söyledi:
“Markalar ardarda 3D televizyon lansmanlarını yapmaya başladı. Biz de bu yeni teknolojilerde çok heyecanlıyız. Pazar bu yönde şekillenecek. Biz de hazırlıklarımızı tamamlıyoruz, mağazalarımıza 3D televizyon standlarını yerleştiriyoruz. Bu yeni teknolojilerle satışlarımızın da artmasını bekliyoruz.” İlk Media Markt mağazasını 2007'de Ümraniye'de açtıklarını hatırlatan Topatan, “Ramazan ayıydı, satış olur mu diye beklerken, sabah namazdan çıkan mağazaya akın etti. Müşterilerin ilgisinden yollar kapandı. Ümraniye mağazası hâlâ en çok satış yaptığımız mağaza” dedi.
Radikal

Media Markt'tan 2009'da 212 milyon Euro'luk ciro 
Avrupa'nın en büyük perakende satış şirketlerinden Alman Metro Group bünyesindeki Media Markt ve Saturn, 2009 yılı Türkiye mali cirosunu 212 milyon Euro olarak açıkladı.

Media Markt ve Saturn maÄŸazaları Türkiye CEO'su Nuri Topatan “Media Markt ve Saturn olarak, 2009 ciro hedefine, krize raÄŸmen yıl bitmeden ulaÅŸtık. Türkiye'deki 16 maÄŸazamızın 212 milyon Euro cirosu 2008'e oranla yüzde 100 artışı ifade ediyor” dedi. Topatan, 2008 cirosunun,   iki katı artmasını rekabette sınır tanımamalarına ve en önemli rakip olarak kendilerini görmelerine baÄŸladı. Topatan ikinci yarıda Media Markt maÄŸazaları açacaklarını, Saturn'ün 9 bin metrekarelik bir maÄŸazanın hazırlıklarını yaptığını söyledi.
Star

Media Markt ve Saturn cirosunu katlayıp, 212 milyon euroya ulaştı
  
Türkiye pazarına üç yıl önce giren Media Markt ve yeni giriş yapan Starun'ün 2009 cirosu 212 milyon euro oldu. Bu da kriz yılına rağmen yüzde 100 büyüme demek

ALMAN Metro Group çatısı altındaki elektronik mağazalar zinciri Media Markt ve Saturn'un 2009 yılı Türkiye mali cirosu 212 milyon euro olarak açıklandı. Media Markt ve Saturn mağazaları Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Nuri Topatan, İstanbul Swissotel'de düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada 2008'deki 123 milyon euro değerindeki cirolarına oranla, 2009 yılında elde edilen 212 milyon avro ciro ile yüzde 100 artış gerçekleştirdiklerini kaydetti. Media Saturn Grubu'nun tüm dünyada gerçekleştirdiği toplam cironun ise 19.7 milyar euro olduğu bildiren Topatan, sözlerini şöyle sürdürdü: Media Markt ve Saturn mağazaları olarak, 2009 yılı ciro hedefine, ekonomik krize rağmen yıl bitmeden ulaştık. Türkiye'deki 16 mağazamızın elde ettiği toplam 212 milyon euro ciro, 2008 yılı ciro verilerine oranla yüzde 100 artış gösterdiğimizin kanıtıdır...

LCD ARTIK HAYAL DEĞİL

Avrupa'nın yanı sıra Türkiye'de de müşterilerin Media Markt ve Saturn mağazalarına bakmadan satın alma kararı vermediklerini ifade eden Topatan, mağazalarının en büyük farkının müşterilere sundukları en düşük fiyat avantajı olduğunu söyledi. Topatan, konuşmasına şöyle devam etti: Teknoloji tüketicisi, Media Markt ve Saturn mağazalarına bakmadan, ürünleri kıyaslamadan ürün satın almıyor. 3 yıl gibi kısa bir sürede, tüketicilerimizin algısında bu konuma geldiysek, teknoloji pazarının dengelerini biz değiştirmişiz demektir. Yıllardır, fiyatlarıyla tüketiciler için ulaşılmaz gibi görünen pek çok teknolojik ürün, Media Markt ve Saturn mağazalarının uyguladığı 'en düşük fiyat kanunu' ile ulaşılabilir oldu. Türkiye'de teknoloji, mağazalarımız sayesinde ulaşılabilir olmuştur. Örneğin LCD televizyon, tüketicilerimiz için artık bir hayal olmaktan çıktı...

AVM'ler 18.00'de kapanırsa çalışan mutlu olur, verim artar

KONUŞMASININ ardından soruları yanıtlayan Nuri Topatan, ''AVM'lerin saat 22.00 yerine saat 18.00 gibi kapatılmasını öngören kanun çalışmaları hakkında ne düşünüyorsunuz?'' sorusu üzerine ''Saygı duyuyoruz. Biz bu anlamda çalışanlarımıza sahip çıkıyoruz. Çalışanların da özel hayatı var. Erken kapatılması halinde onlar da daha erken çıkacak, bu onları daha mutlu edecek ve böylece verimlilikleri de olumlu yönde etkilenecek'' dedi. Türkiye'de alışveriş merkezleri geç kapandığı için insanların da alışverişe günün geç saatlerinde çıkmayı tercih ettiklerini anlatan Topatan, erken saatte kapatılması şeklinde düzenleme yapılması halinde insanların da bu alışkanlıklarını değiştireceklerini kaydetti.

%100 büyümek isteriz

NURİ Topatan, Media Markt'ın 2010 yılı hedefleri ile ilgili olarak da şunları söyledi: '2009'u kriz yılı olmasına rağmen yüzde 100 büyüme ile tamamladık. 2010'da da benzer bir artışla, yüzde 100 büyümek isteriz. Media Markt, Türkiye pazarına girdiği günden bu yana pazarda liderlik hedefliyor. Bu hedefimizi koruyoruz. Orta vadede bu hedefimizi de gerçekleştireceğiz.'
Şenay Büyükköşdere / Akşam

Media Markt ve Saturn ciroyu yüzde 100 artırdı
Media Markt ve Saturn mağazaları 2009'da cirolarını yüzde 100'e yakın artışla 212 milyon Euro'ya çıkardı

212 milyon Euro açıkladı

Alman perakende şirketlerinden Metro Group bünyesinde yer alan elektronik market zinciri Media Markt ve Saturn, 2009 yılı Türkiye cirosunu 212 milyon Euro olarak açıkladı.

2008'de 123 milyon Euro ciro gerçekleştirdiklerini belirten Media Markt ve Saturn Türkiye İcra Başkanı Nuri Topatan, “Önceki yıla oranla ciromuzu yüzde 100 artırdık” dedi.

Topatan, 17 ülkede faaliyet gösteren mağazaların dünyada gerçekleştirdiği toplam cironun ise 19.7 milyar Euro olduğunu ifade etti.

Beklemeye alındı

2010'un ilk çeyreğinde, mağaza açma performanslarında düşüş yaşadıklarını söyleyen Nuri Topatan, “2009'da daralma yaşayan sektörlerin başında inşaat geliyor. Yüzde 16 daraldı.

Alışveriş merkezi inşaatları söz verilen tarihlerde tamamlanamıyor. Yaptığımız anlaşmalar, bu durgunluk sebebiyle beklemeye alındı” şeklinde konuştu.

“Türkiye'ye 15 mağaza için gelmedik” diyen Nuri Topatan şöyle devam etti: “İstanbul'a 9000 metrekarelik ikinci Saturn geliyor. Ana hedef Türkiye'de pazar lideri olmak.”
Posta


Geri Dön