Ordu Çevre Yolu toplam 1 milyar 100 milyon TL'ye mal olacak!
Ordu'da Karadeniz Bölgesi'nin engebeli ve zor coğrafi şartlarında Türk mühendislerinin imzasını taşıyan büyük bir yatırıma imza atılıyor. Ordu Çevre Yolu inşaatı tamamlandığında 1 milyar 100 milyon TL'ye mal olacak...
Ordu'da Karadeniz Bölgesi'nin engebeli ve zor coğrafi şartlarında Türk mühendislerinin imzasını taşıyan büyük bir yatırıma imza atılıyor. İki yıldır inşaatı süren ve dağların altından tüneller kazılarak geçilecek olan 23 km uzunluğundaki Ordu Çevre Yolu inşaatı tamamlandığında 1 milyar 100 milyon TL'ye mal olacak. Türkiye'de denize yapılan ilk havalimanı olan Ordu-Giresun Havalimanı, Karadeniz-Akdeniz Yolu'yla birlikte Ordu'nun büyük projeleri arasında yer alan ve şehir içi trafiği büyük oranda rahatlatacak olan Ordu Çevre Yolu'nda çalışmalar sürüyor. Temeli 15 Temmuz 2012 tarihinde atılan Ordu Çevre Yolu'nda 6 km uzunluğundaki Boztepe ve Öceli Tünellerinin yapımı tamamlandı. Halen Terzili tünelinin inşaatının sürdüğü yol çalışmalarında 20 km'lik güzergahın 9 km'si tünellerden oluşacak. Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, Türkiye'nin en uzun tünellerine sahip olan ve Türkiye ekonomisine ciddi katkılar sağlayacak olan Ordu Çevre Yolu İnşaatı'nda incelemelerde bulundu. Nurol İnşaat Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Erdoğan ve Çevre Yolu Proje Müdürü Naci Asilkazancı'dan bilgi alan Başkan Yılmaz, incelemelerinin ardından yaptığı açıklamada, Ordu Çevre Yolu'nun Karadeniz'in zor coğrafi şartlarında inşa edildiğini belirtti. Yılmaz, "23 km'lik güzergah üzerinde toplam uzunluğu 9 km'lik bir tüneller bölgesi bulunuyor. Karadeniz'in coğrafi şartları gereği bölgede yumuşak bir toprak dokusu bulunuyor.
Tünel çalışmalarının başlandığı dönemde günde 30 metre gidilirken, bugün günde 50 santim yol alınabiliyor. Dolayısıyla adeta iğne ile kuyu kazarak yapılan oldukça sabır isteyen bir çalışma yapılıyor. Ulaştırma Bakanlığı'mız bu yatırımı yakından takip ediyor" dedi. Yılmaz, Ordu Çevre Yolu'nda zor coğrafi şartlarda çalışma sergilendiği için öngörülen maliyetinde arttığını söyledi. Yılmaz, Ordu Çevre Yolu'nun bitiş noktasında proje değişikliğine gidildiğini ve bu kısmının ikinci etap olarak ihale edileceğini söyledi. Başkan Yılmaz, "Bu değişiklik ile Turnasuyu Vadisi geçilerek Divani mevkisine yakın noktalarda sahil yoluna çıkarıyoruz. Bu iş oldukça büyük bir iş oldu. Bu ilavenin içerisine viyadükler, köprüler kavşaklar girdi. Bu ilave edilen kısım ikinci etap olarak ihale edilecek ve proje tamamlanacak. Ordu Çevre Yolu için yapılan maliyet miktarı 650 milyon TL olarak belirlenmişti. Bugün yapılan hesaplarda ise yatırımın 1 milyar 100 milyon liraya mal olması bekleniyor. Türkiye'nin önemli ve prestij projelerinden birisi olan Ordu-Giresun Havaalanı'nın 270 milyon liraya mal olduğunu düşünürsek Ordu Çevre Yolu, havaalanının 4 katı maliyetinde olacak. İnşaatı yapan firma ise Türkiye'nin prestij projelerine imza atan Karadeniz Sahil yolu, Marmaray, Kocaeli-İstanbul otoyolunu inşa eden güçlü şirketlerinden birisidir" diye konuştu.
Perşembe ilçesi Akçaova Irmağı'ndan ayrılarak Boztepe'nin altından tünelle geçecek olan Ordu Çevre Yolu, Civil Irmağı'nı ve Sivas yolunu viyadükle geçip, Ordu Üniversitesi'nin arka tarafından devam edip Gülyalı Turnasuyu mevkisinde Karadeniz Sahil Yolu ile birleşecek.
23 kilometre uzunluğundaki Ordu Çevre Yolu'nun tamamlanmasıyla 45 dakika süren Ordu şehir geçişi 10 dakikaya düşecek.
Son An