23 / 12 / 2024

Osman Ayık: Turizm, 2014'te de Türkiye'nin lokomotifi olacak!

Osman Ayık: Turizm, 2014'te de Türkiye'nin lokomotifi olacak!

Osman Ayık, yaptığı açıklamada, tur operatörleri tarafından pazarlanması gereken bir ülke konumuna yükselen Türkiye'ye yönelen uçak sefer sayısının artmasının yanı sıra turistin memnun ayrılmasının 2023 hedeflerini yakalanır kıldığını dile getirdi.





Sektör temsilcileri, son yıllarda rekor üstüne rekor kıran turizmin, 2014'te de Türkiye'nin lokomotifi olmaya devam edeceği umudunu taşıyor.


Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, yaptığı açıklamada, tur operatörleri tarafından pazarlanması gereken bir ülke konumuna yükselen Türkiye'ye yönelen uçak sefer sayısının artmasının yanı sıra turistin memnun ayrılmasının 2023 hedeflerini yakalanır kıldığını dile getirdi. 


Gelir düzeyi yüksek turist profiline yönelik çalışma yapılmasının önemin işaret eden Ayık, "Turizmin çeşitliliğini arttırmalıyız ve hepsinden önemlisi 12 ay turizm yapabilmeliyiz" dedi.


Alanya Turistik İşletmeciler Birliği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili ise Rusya Federasyonu, Almanya ile İskandinav ülkelerinden misafirlerin tercih ettiği Alanya'da 2013 sezonunun yüzde 4'lük bir artışla tamamlandığını söyledi.


Uluslararası fuarlara katılarak ilçenin tanıtımını gerçekleştirdiklerine işaret eden Sili, "Alanya olarak her yıl 40'ın üzerinde ülkeden ziyaretçi ağırlıyoruz. 2014'te de Rusya, Almanya ve İskandinav pazarlarının öne çıkmasını bekliyoruz" diye konuştu.


İzmir damağa da hitap ediyor


Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı ve Türkiye Otelciler Birliği Başkan Yardımcısı Mehmet İşler de geçen yıl İzmir'i 1 milyon 943 bin kişinin ziyaret ettiğini belirtti.


Sağlık ve termal turizmin yanı sıra bölge gastronomisinin İzmir'in cazibesini artırdığına dikkati çeken İşler, şöyle konuştu:


"Günümüzde Barcelona dediğimiz zaman Akdeniz mimarisi ve gastronomiyle bu şehri özdeşleştiriyoruz. Yaşadığımız bölgede de  İzmir  dendiği zaman saat kulesinin dışında başka bir kavramla hafızalarda yer edinmesini ve bu çağrışımlarla İzmir'i eşleştirmemiz gerekmektedir. Peki bu kavramlar ne olabilir? İzmir eşittir Homeros olabilir, aynı şekilde Efes, gastronomi, kuruvaziyer, kültür veya termal olabilir. Artık İzmir dendiği zaman belli bir kavramla İzmir'in özdeşleşmesi gerekiyor. Bölgeye yönelik turizm stratejik planı içerisine İzmir'i ön plana çıkartacak taşıyıcı bir öge ile bunu açığa çıkartmanın zamanı gelmiştir."


İşler, İzmir'in butik konaklama imkanı turizmde yeni eğilimlere yön verebileceğini sözlerine ekledi.


"Yüzde 10 büyüyeceğiz"


Anadolu Turizm İşletmecileri Derneği (ATİD) Başkanı Seçim Aydın ise uluslararası alanda yaşanan krizlere rağmen 2014'te turizm sektöründe gelişimin sürmesini beklediklerini anlattı.


Türkiye'nin dünya piyasalarında rekabet etme başarısına sahip olduğunu hatırlatan Aydın, "Turizminin 2014'te yüzde 10 civarında büyümesi, gelen turist sayısının 38 milyona, turizm gelirlerinin ise 34 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor. Anadolu'ya gelecek ziyaretçi sayısının ise geçen yıla kıyasla yüzde 15 artması bekleniyor " ifadesini kullandı. 


Kapadokya 3 milyon turist bekliyor


Kapadokya Turistik Otelciler ve İşletmeciler Derneği (KAPTİD) Başkanı Ahmet Tok da bölgeyi 2013'te 2,5 milyon kişinin ziyaret ettiğini belirtti.


Kapadokya'yı 2014'te 3 milyon kişinin ziyaret etmesini beklediklerini vurgulayan Tok, "Kapadokya'ya 1980'den bu yana Avrupa ülkelerinin tamamı, ABD, Brezilya, Uzakdoğu ve Japonya'dan turist gelmektedir" diye konuştu.



AA




Geri Dön