02 / 11 / 2024

Osmangazi Köprüsü bugün açılıyor!

Osmangazi Köprüsü bugün açılıyor!

Dünyanın 4. büyük köprüsü olan Osmangazi Köprüsü, bugün Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Yıldırım’ın da katılmasıyla gerçekleştirilmesi planlanan tören ile hizmete açılacak.




İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu'nun en önemli ayağını oluşturan ve Körfez'in iki yakasını birbirine bağlayan Osmangazi Köprüsü açılışa hazır...


Ulaşıma büyük katkı sağlayacak Osmangazi Köprüsü, bugün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım’ın da katılmasıyla gerçekleştirilmesi planlanan tören ile hizmete açılacak.


İstanbul-İzmir arası yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu, ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek.



Osmangazi Köprüsü bugün açılıyor!



İSTANBUL'U İZMİR'E KOMŞU YAPACAK


Nurol, Makyol, Özaltın, Astaldi, Göçay ortak girişimi tarafından yapılan Osmangazi Köprüsü İstanbul’u İzmir’e komşu kapısı yapacak.



Osmangazi Köprüsü bugün açılıyor!



DÜNYANIN 4. BÜYÜK KÖPRÜSÜ


Dünyanın 4. büyük köprüsü Osmangazi Köprüsü, 30 Haziran’ı 1 Temmuz’a bağlayan gece açılacak.



Star


Haber Sabah Gazetesinde şu şekilde yer aldı...


İzmit körfez geçişini, 150 dakikadan 6 dakikaya indiren Osmangazi Köprüsü, bu geçişle birlikte yıllık 1 milyar TL’lik tasarruf sağlayacak. 53 kilometresi tamamlanan proje 2018’de bitecek

Körfez geçişini 150 dakikadan 6 dakikaya indiren Osmangazi Köprüsü'nde ilk testi üç hafta önce SABAH yapmıştı. Türk ekonomisine büyük katkı sağlayacak dünyanın en büyük projelerinden birisi olan Osmangazi Köprüsü'nde bugüne kadar toplam 7 bin 918 personel, bin 634 iş makinesi çalıştı. Köprüye kamulaştırmalar dahil 12 milyar 911 milyon TL harcandı. 53 kilometresi tamamlanan ve tamamı 2018'de bitecek olan dev yatırım aynı zamanda Türkiye'nin en büyük otoyol projesi olma özelliğini de taşıyor. Eskiden 3 kilometrelik Bolu Tüneli 14 yılda tamamlanırken, Osmangazi Köprüsü'nden çıkışta Yalova istikametinde bulunan 3 bin 590 metrelik Orhangazi Tüneli 24 ayda bitirilerek bir mucizeye de imza atılmış oldu.


1.5 DAKİKADA GEÇTİM

Köprü üzerinde 700 işçi asfaltlama, izolasyon, kaynak ve diğer çalışmalar ile bağlantı yollarında gece gündüz karınca gibi çalıştı. 150 dakikada dolaşarak ancak ulaşabildiğimiz Yalova'ya 6 dakikada ulaştık. Yanımızdaki görevlilere, 'Saatte bir yanlışlık olmasın' diye tekrar soruyorum. Bu sefer Yalova tarafından İstanbul'a geçmeyi test ettik. Mucize bu olmalı dedim. Sıra Eskihisar-Topçular arasındaki mesafeye geldi. Gemi kuyruğuna girip sırada beklemek bir işkence haline dönen Topçular-Eskihisar testi ise yeni bir mucizenin adıydı. En iyi haliyle yaklaşık 60 dakikada geçebildiğimiz gemi yolculuğunu 90 saniyede tamamladık. Bu inanılmaz bir konfor ve rahatlık. Gemiye binmek, gemi yolculuğu ve yanaşırken inmenin büyük işkence olduğu Topçular-Eskihisar arası artık nefes alıp vermek kadar rahat... Yılda yaklaşık 1 milyar TL'lik tasarruf sağlayacak bu geçişle birlikte Türk ekonomisine de büyük katkı sağlamış olacak Osmangazi Köprüsü, Türkiye'nin büyük gururlarından birisi. Bayramda açıldığında bu anlattıklarımın bir abartı olmadığını yıllarca bu yolları arşınlayan vatandaşlar daha iyi anlayacaklar.


GEÇİŞ NE KADAR?

Osmangazi Köprüsü, bölge ekonomisine büyük bir canlılık ve hareketlilik getirecek. Bölgede ticari hayatın can damarı olarak nitelindirilen köprü inşaatının tamamlanmasıyla birlikte Gebze'den Yalova'ya, oradan Bursa ve İzmir'e kadar olan aks üzerindeki yerleşim alanlarında ekonomik anlamda büyük bir hareketlilik olması bekleniyor. Köprü fiyatının ise KDV dahil yaklaşık 120 TL olması planlanıyor.


14 YILDA YAPILAMAYANI 2 YILDA YAPTILAR

Meslek hayatımda zaman zaman haberini de yaptığım Bolu Tüneli en az 10 hükümet eksitti. Tamamlanması, 'Yılan hikâyesine dönen' Bolu Tüneli aklımdaydı. Görevliler, 'Tünellerimizi mutlaka görmelisiniz' teklifinde bulununca Yalova tarafında bulunan üç ayrı tüneli de görme fırsatımız oldu. İnanılmaz bir mucizeye imza atılmış. Osmangazi Köprüsü ve bağlantı yollarında tarihi ilklere de imza atıldığını bizzat yerinde gördüm. Örneğin 3 kilometrelik Bolu Tüneli 14 yılda tamamlanırken, Orhangazi, Selçuk Gazi ve Belkahve tünellerinin toplam uzunluğu 6 bin 500 metre. Bu üç tünelin tamamlanma süresi ise 2 yıl 4 ay. Türkiye'de bulunan tüm otoyollarda en uzun tünel olma özelliğine sahip Orhangazi Tüneli'nin tek başına uzunluğu 3 bin 590 metre.


7 BİN 918 PERSONEL 24 SAAT ÇALIŞTI

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın verilerine göre 29'u Karayolları Genel Müdürlüğü personeli, 94'ü müşavir teşkilatının yanı sıra 405 teknik eleman ile toplam 7 bin 918 persone, 24 saat esasına göre 1085 iş makinesiyle birlikte çalışmalarını yaklaşık 6 yıl aralıksız sürdürdü. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dahil) toplam 433 kilometre olacak.


25 BİN VATANDAŞLA GÖRÜŞÜLDÜ

Osmangazi Köprüsü'nün Altınova - Gemlik aksındaki 40 kilometrelik yol trafiğe açıldı. Bölgedeki fay hatları ve deprem riski sebebiyle sismik çalışmaları tüm detaylarıyla gözden geçirildi. Özel sektör tarafından bugüne kadar 11.7 milyar, bakanlık tarafından 1.8 milyar kamulaştırma olmak üzere 13.5 milyar harcandı. Köprü ve çevre yolların geçeceği güzergâhlarla ilgili kamulaştırmalar için 25 bin vatandaşla görüşüldü.


ŞEHİR İÇİ TRAFİĞİ RAHATLAYACAK

Köprü ile birlikte Altınova ile Gemlik arasındaki otoyol da açıldı. Altınova-Yalova- Gemlik arasındaki mevcut devlet yolu 47 kilometre olurken, Altınova ile Gemlik arasındaki 40 kilometrelik otoyol kesiminin trafiğe açılması ile mesafe 7 kilometre kısalacak. 50 dakika süren ulaşım 20 dakikaya düşerken, Yalova ve Orhangazi şehir içindeki trafik de rahatlayacak. Çalışmalarda hedef, yıl sonuna kadar projenin 120 kilometresini hizmete açmak.


Sabah





Bu haber Bursa'da Meydan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;




Orhangazi-  İzmir  Otoyolu'nun en önemli geçişi olan İzmit Körfezi'ni birbirine bağlayan Osman Gazi Köprüsü'nde açılış için tüm hazırlıklar tamamlandı. Köprü, bugün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım'm katılımıyla ulaşıma açılacak. 433 kilometrelik Gebze- Orhangazi- İzmir Otoyolu Projesi'nin en önemli geçişi olan Osman Gazi Köprüsü'nde açılış için tüm hazırlıklar tamamlandı. 39 ayda yapımı tamamlanan 2 bin 682 metre uzunluğunda, 35 metre 93 santim genişliğindeki Osman Gazi Köprüsü bin 550 metre orta açıklığı ile dünyanın en büyük orta açıklığa sahip 4'üncü köprüsü olacak. Japonya'da bulunan Akashi Kaikyo Köprüsü ise bin 991 metre orta açıklığı ile dünyanın en büyük orta açıklığa sahip köprüsü unvanma sahip. 

Nurol, Özaltm, Makyol, Astaldi, Yüksel, Göçay ortak girişimi tarafından yap-işletdevret modeli ile yapılan Osman Gazi köprüsünün açılmasıyla İzmit Körfezi'nin etrafı dolaşılarak yapılan yaklaşık 2 saatlik yolculuk ile feribotla yaklaşık 1 saat süren geçiş süresi 6 dakikaya inecek. Otoyol projesinin tamamlanmasıyla mevcut güzergah 95 kilometre kısalarak İstanbul ile İzmir arasında 8-10 saat süren ulaşım 3,5 saate inecek. 



Bursa'da Meydan



Haber Milliyet'te şöyle yer aldı


Türkiye’nin 2023 hedefleri kapsamında ulaştırma alanında hayata geçirilecek ‘dev projelerden’ 4’ü bu yıl hizmete girecek. 


İzmit Körfezi’nin ‘gerdanlığı’ olarak nitelendirilen Osmangazi Köprüsü bugün; bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü 26 Ağustos’ta; Asya ve Avrupa yakalarını deniz tabanının altından geçen karayolu tüneliyle birbirine bağlayacak Avrasya Tüneli 20 Aralık’ta; ‘Demir İpek Yolu’ olarak adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi yıl sonunda hizmete girecek.





Kamuoyunda İstanbul-İzmir Otoyolu olarak bilinen Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi’nde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Proje, İstanbul’u Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa, Kütahya ve İzmir’e bağlayacak. Türkiye nüfusunun yarısını oluşturan 38 milyon insanın yaşadığı coğrafyaya hizmet verecek projeyle seyahat süresi İstanbul’dan, Bursa’ya 1 saate, İzmir’e 3 saate ve Eskişehir’e ise 2.5 saate inecek. Güney Ege Bölgesi ve Antalya’ya ulaşım kısalacak. Toplam 433 kilometre uzunluğundaki projenin, 40 kilometrelik Altınova-Gemlik kesimi hizmete açıldı.


Otoyolun en önemli kısmını oluşturan Osmangazi Köprüsü, 1550 metre orta açıklığı ve 2 bin 682 metre boyuyla dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4’üncü sırada yer alıyor. İzmit Dilovası ile Yalova Altınova’yı birleştiren asma köprü 113 tabliyeden oluşuyor. Köprü, Cumhurbaşkanı Recep  Tayyip Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’ın katılacağı törenle bugün hizmete girecek.


3 katlı Büyük İstanbul Tüneli 


Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nce 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi’nde ilk adım olarak geçen yıl yapılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi kapsamında mali teklifler alındı. 

Proje bedeli 35 milyon lira olarak belirlenen ve bu yıl için 7 milyon 500 bin lira ödenek ayrılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri kapsamında, karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor. İstanbul Boğazı’nın altından geçecek tünelde, tek tüpte hem karayolu, hem de demiryolu bulunacak. Tünel, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yapılacak.  


Büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası’nda E-5 aksında İncirli’den başlayan ve İstanbul Boğazı’ndan geçerek Anadolu Yakası’nda Söğütlüçeşme’ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası’nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı’ndan başlayan ve İstanbul Boğazı’ndan geçerek Anadolu Yakası’nda Söğütlüçeşme’ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden ve Çamlık Kavşağı’na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.


Tünel, 9 metro hattıyla TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. YİD modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası’nda İncirli’den, Anadolu Yakası’nda Söğütlüçeşme’ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.

Avrupa Yakası’nda Hasdal Kavşağı’ndan Anadolu Yakası’nda Çamlık Kavşağı’na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6.5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.


Yavuz Sultan Selim Köprüsü gün sayıyor


Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında İstanbul Boğazı’na inşa edilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü ise bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak.

Köprü, gidiş ve geliş istikametlerinde 4’er karayolu şeridi ile ortada 2 demiryolu şeridi olmak üzere toplam 10 şeride sahip olacak. Raylı geçiş sisteminin aynı tabliyede olması nedeniyle de köprü dünyada ilk olacak. Genişliği 59 metre, kule yüksekliği 322 metre olan köprü, bu konuda da bir rekor kırarken, açıklığı 1408 metre olmak üzere toplam boyu 2 bin 164 metre ve bu özelliğiyle de ‘üzerinde raylı sistem bulunan dünyanın en uzun asma köprüsü’ unvanını kazanacak.

Köprünün 120 kilometre uzunluğundaki otoyol ve bağlantı yollarıyla 26 Ağustos’ta açılışının yapılması planlanıyor.


Türkiye’de yapılmış ‘en büyük’ proje  


İstanbul’un Avrupa yakası Yeniköy ve Akpınar yerleşimleri arasında Karadeniz sahil şeridindeki 76.5 milyon metrekare büyüklüğündeki alana yapılan havalimanında, geçen yıl sonu itibarıyla ivme kazanan çalışmalar daha da hızlandırılacak. İstanbul’un stratejik önemini çok farklı noktalara taşıyacak proje, Türkiye’de yapılmış en büyük proje olma özelliğine sahip bulunuyor.

Havalimanı, yapımı tamamlandığında dünyanın en büyüğü olacak ve aktarma merkezi olarak bölge ülkelerine de hizmet verecek. İlk etabı 2018 yılının şubat ayında açılması hedeflenen 3. Havalimanı’nın hizmete girmesiyle yıllık 120 bin kişiye doğrudan istihdam sağlanacak.


Avrasya tüneli yıl sonunda


Vizyon proje olarak değerlendirilen Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul  Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) 20 Aralık’ta hizmete girecek.


Dünyanın en iyi mühendislik projeleri arasında gösterilen ve Asya ile  Avrupa kıtalarını tüp geçişiyle birbirine bağlayacak tünel, dünyada deniz  altından en derinden geçecek tünel olacak. 14.6 kilometre toplam uzunluğa sahip  projenin, deniz altından geçen kısmı ise 3.4 kilometre olarak belirlendi. 


Tarihi İpek Yolu canlanıyor


‘Demir İpek Yolu’ olarak da adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi’nin de yıl sonunda hizmete açılması hedefleniyor.

Bakü-Tiflis-Ceyhan ve Bakü-Tiflis-Erzurum projelerinden sonra her üç ülkenin gerçekleştirdiği üçüncü büyük projede, hat işletmeye alındığında 1 milyon yolcu ve 6.5 milyon ton yük taşınabilecek. 


Ovit Dağı Tüneli 


Tamamlandığında Türkiye’nin ve Avrupa’nın birinci, dünyanın ikinci en  uzun çift tüplü karayolu tüneli olacak Ovit Dağı Geçidi, Rize ile Erzurum’u  birbirine bağlıyor. İkizdere-İspir mevkisindeki Ovit Tüneli tamamlandığında yol  12 ay boyunca açık kalacak ve aradaki mesafe 3.8 kilometre kısalacak.


Kanal İstanbul Projesi


Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından 2011’de kamuoyuna “çılgın proje”  olarak açıklanan Kanal İstanbul Projesi ilgili hazırlıklar tamamlandı, uygulama  için gerekli çalışmalar devam ediyor.

İstanbul’a değer katacak proje için yapılan yasal düzenlemeyle kanalın  güzergahındaki mera vasfındaki yerler, kamulaştırma bedeli olmadan  kullanılabilecek. YİD modeliyle yapılacak projede, süre yarıştırılacak ya da  trafik garantisi verilecek. .


Çanakkale 1915 Köprüsü


Bu yıl başlanması planlanan bir diğer dev proje de Çanakkale 1915 Köprüsü olacak. Dünyanın en uzun asma köprülerinden biri olacak köprü için fizibilite çalışmalarına başlandı. Kuleler arası açıklığın 2 bin metreden uzun olması planlanan köprünün, dünyanın en uzun köprüsü olan Japonya  Kobe Hyogo’daki Akashi Kaikyo Boğazı Köprüsü’nü geride bırakması bekleniyor.


Milliyet



Haber Anadolu Ajansı'nda şu şekilde yer aldı;


İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan Osmangazi Köprüsü'nün, açılışı bugün yapılacak.


Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın katılacağı törenle hizmete girecek köprüde, açılış hazırlıkları tamamlandı.


Köprüye, Türk bayrakları asıldı, açılış töreninin yapılacağı alana iftar için masalar kuruldu.


İşçi ve vatandaşlara iftar

AA muhabirinin derlediği bilgilere göre, 30 Mart 2013'te Yalova Altınova Hersek şantiyesinde düzenlenen törenle temeli atıldıktan sonra yaklaşık 39 ayda tamamlanan köprü, 252 metre kule yüksekliğine, 35,93 metre tabliye genişliğine, bin 550 metre orta açıklığına ve 2 bin 682 metre uzunluğa sahip.


Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada bulunan köprü, İzmit Körfezi'ne yeni bir silüet kazandırdı.


Kuş türlerinin yaşadığı "Hersek Lagünü" için kavis verilen Osmangazi Köprüsü, bu özelliğiyle de tabiata ve biyolojik çeşitliliğe verilen önemi gösteren önemli yapılar arasında yer aldı.


İzmit Körfezi'nin gerdanlığı olarak nitelendirilen köprüde, 8 bin işçi çalıştı.


Işıklandırılmasıyla estetik bir görüntü oluşturan köprünün göründüğü Karamürsel, Dilovası, Körfez ve Gebze ilçeleri cazibe merkezi haline geldi.


Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım, açılış töreninin ardından işçi ve vatandaşlarla iftar yapacak.


Kenan Sofuoğlu, 400 kilometre hız rekoru denemesi yapacak

Körfezin iki yakasını birleştiren köprünün açılışında milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu, 400 kilometre hız rekoru denemesi yapacak.


İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indirecek, toplam yatırım bedeli 9 milyar dolar olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan köprü sayesinde İzmit Körfezi 4 dakikada geçilebilecek.


İzmit Körfezi 4 dakikada geçilebilecek

Yap-işlet-devret modeliyle yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dahil), 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 kilometre uzunluğunda olacak İzmit Körfezi'nde otomobille mevcut yol kullanılarak 2 saate yakın süren güzergah, köprü sayesinde 4 dakikada geçilebilecek.


Otoyolun tamamının, mevcut devlet yoluna göre mesafeyi 95 kilometre kısaltacak olmasının sağlayacağı avantajlar fizibilite çalışmalarında hesaplanırken, 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresinin 3-3,5 saate inmesi ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörüldü.


AA




Haber Dünya Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


İzmit Körfezi'ni 4 dakikada geçmeyi sağlayacak olan köprü bugün törenle açılacak.


İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3 buçuk saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan Osmangazi Köprüsü, bugün açılacak. 


Kocaeli ve Yalova'yı birleştiren köprü sayesinde İzmit Körfezi 4 dakikada geçilebilecek. 


Açılış törenine, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım da katılacak. 


30 Mart 2013'te Yalova Altınova Hersek şantiyesinde düzenlenen törenle temeli atılan köprü, yaklaşık 39 ayda tamamlandı.


Dünya



Haber Sabah Gazetesinde şöyle yer aldı...


Yap-işlet-devret (YİD) modeli çerçevesinde yaptırılan köprülerin geçişinde Katma Değer Vergisi (KDV) oranı yüzde 8 olarak uygulanacak.

Bakanlar Kurulu'nun, Mal ve Hizmetlere Uygulanacak Katma Değer Vergisi Oranlarının Tespitine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Kararı, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.


Buna göre, YİD modeli çerçevesinde yaptırılan köprülerin geçişinde KDV oranı yüzde 8 olarak uygulanacak.


Bu düzenleme, bugün açılışı gerçekleştirilecek Osmangazi Köprüsü'nde uygulanmaya başlanacak.

Sabah





Geri Dön