27 / 04 / 2024

Yavuz Sultan Selim Köprüsü yarın açılıyor!

Yavuz Sultan Selim Köprüsü yarın açılıyor!

Türkiye’nin gurur köprüsü, yarın açılıyor. Dünyada ilklere imza atan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde açılış öncesi son rötuşlar yapılıyor.



İstanbul'un 3. Boğaz köprüsü, yarın açılıyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım'ın katılımıyla açılacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü için son rötüşlar yapılıyor. Gurur projesinin açılışı için İstanbul'un çeşitli noktalarına dev afiş ve ilanlar asıldı. Otoyollar asfaltlandı, tabelalar yerine konuldu. 322 metre yüksekliğindeki köprü kulelerinin ve asma halatların aydınlatma ve ışıklandırma işlemleri de tamamlandı. İstanbul'un trafiğine nefes aldıracak, 27 aylık rekor sürede tamamlanan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün dev açılışa hazır olduğu ifade edildi. 59 metrelik genişliği ile 'dünyanın en geniş asma köprüsü' unvanını alacak olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu bulunacak. Toplam bin 408 metre uzunluğu ile 'dünyanın raylı sistemli en uzun açıklığa sahip asma köprüsü' unvanına da sahip olacak. Projede yaklaşık 230 bin metreküp beton, 50 bin ton inşaat demiri, 57 bin ton yapısal çelik ve 28 bin ton çelik kablo kullanıldı. Köprü ve otoyollara yaklaşık 8 milyon metreküp asfalt döküldü.


20 soruda Yavuz Sultan Selim Köprüsü!



Emir SOMER/Takvim




Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Yapımına 29 Mayıs 2013 yılında başlanan otoyollarıyla birlikte 3 milyar dolar maliyetli Yavuz Sultan Selim Köprüsü, yarın düzenlenecek törenle açılıyor.


Törene Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Başbakan Binali Yıldırım da katılacak. Temeli atıldığı günden itibaren yaklaşık 39 ayda tamamlanan İstanbul’un 3’üncü Boğaz Köprüsü olan Yavuz Sultan Selim’de son rötuşlar yapılırken, otoyollar asfaltlandı, tabelalar yerine kondu. Köprüden küçük araçların geçiş ücreti 3 dolar artı KDV olarak açıklanmıştı. Özellikle büyük araçların zorunlu olarak yönledirileceği köprünün İstanbul’un trafiğini rahatlatması bekleniyor. Projede yer alan 165 kilometrelik Kurtköy-Akyazı ve 88 kilometrelik Kınalı-Odayeri otoyollarının ise 2018 yılının sonunda tamamlanması bekleniyor. Sarıyer’de İstabul’un fetih yıldönümünde 29 Mayıs 2013 tarihinde temeli atılan 3. Boğaz köprüsü, İstanbul Boğazı’nın iki yakasını 3. kez birbirine bağlayacak. Binlerce işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak.


Bağlantı yolları da açılıyor


Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında İstanbul Boğazı’na inşa edilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün yanı sıra Odayeri-Paşaköy kesimi ile Mahmutbey-Odayeri, Reşadiye-Çamlık, Paşaköy-Sancaktepe bağlantı yolları da 26 Ağustos’ta trafiğe açılacak. Bu arada Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin belirlenen süre içinde tamamlanabilmesi için alınacak tedbirlere ilişkin Başbakanlık Genelgesi, Resmi Gazete’de yayınladı. Proje kapsamında ödeneklerin tamamı ilk üç ayda serbest bırakılacak      


Star




Haber YeniBirlik Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



Dünyanın en geniş köprüsü olacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde, günlük 135 bin "otomobil eşdeğer" trafik geçişi için İdare garantisi bulunuyor. Özel sektörün işleteceği ikinci köprü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün açılışı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım ve yurt dışından davetlilerin katılımıyla 26 Ağustos Cuma günü gerçekleştirilecek. 


Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında İstanbul Boğazı'na inşa edilen köprü, dünyanın en geniş köprüsü unvanım alacak. Yatırım maliyeti 3 milyar dolar olan, 148 kilometre uzunluğundaki OdayeriPaşaköy kesimi üzerindeki köprünün, gidiş ve geliş istikametlerinde 4'er karayolu şeridi ile ortada 2 demiryolu şeridi olmak üzere toplam 10 ulaşım şeridi olacak.


Köprü, raylı geçiş sisteminin aynı tahliyede olması nedeniyle de dünyada ilk olacak. Genişliği 59 metre, kule yüksekliği 322 metre olan köprü, bu konuda da bir rekor kıracak. Bin 408 metre açıklığa sahip ve toplam uzunluğu 2 bin 164 metre olan köprü, bu özelliğiyle de "üzerinde raylı sistem bulunan dünyanın en uzun asma köprüsü" unvanını alacak. 


ASYA'DAN AVRUPA'YA GEÇİŞLER ÜCRETSİZ OLACAK 


İstanbul'daki transit trafik yükünü hafifletmesi, trafikten kaynaklanan hava kirliliğini ve çevre sorunlarım ortadan kaldırması öngörülen köprüyle yılda yaklaşık 1 milyar 450 milyon doları enerji, 335 milyon dolan iş gücü kaybı olmak üzere toplam 1 milyar 785 milyon dolarlık ekonomik kaybın önüne geçilecek. Köprüyü de içeren Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin devamı olan 169 kilometre uzunluğundaki KurtköyAkyazı ve 88 kilometre uzunluğundaki Kmalı-Odayeri kesimlerinde ise çalışmalara başlandı. 2018 sonunda, tamamlanması hedeflenen toplam 257 kilometre uzunluğundaki otoyollar ile Kuzey Marmara Otoyolu'nun tamamı hizmete açılacak. 


İstanbulluların heyecanla beklediği, iki yakayı birbirine üçüncü kez bağlayacak köprüde, günlük 135 bin "otomobil eşdeğer" trafik geçişi için İdare garantisi bulunuyor. 

Avrupa'dan Asya'ya geçişte otomobillerin 9,90, aks aralığı ve sayısına göre ağır tonajlı araçların 13,20 liradan başlayan ücretler ödeyeceği köprüde, Asya'dan Avrupa'ya geçişler ücretsiz olacak. Söz konusu ücretler, 2 Ocak 2017'ye kadar geçerli olacak. Köprünün bağlantı yollarının ücreti ise kilometre başma 8 sent (24 kuruş) olacak. 


Araçlar, köprü dahil devamında hangi kavşaktan çıkarsa oradaki mesafeye bağlı olarak köprü ücretine kilometre çarpı 8 sent eklenecek. Ona göre otomatik hesaplama yapılacak. Avrupa Yakasında Odayeri'nden ve Mahmutbey gişelerine kadar bütün bağlantı yolları tamamlandı, Anadolu Yakasmda ise Riva, Çamlık, Paşaköy ve Kurtköy'den çıkış ve girişler mümkün olacak. 


Köprünün hizmete girmesiyle ağır vasıtalarm geçişi artık Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yerine Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden gerçekleşecek.




YeniBirlik




Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



Gurur projesinin açılışı için İstanbul'un çeşitli noktalarına dev afiş ve ilanlar asıldı. Otoyollar asfaltlandı, tabelalar yerine konuldu. 322 metre yüksekliğindeki köprü kulelerinin ve asma halatların aydınlatma ve ışıklandırma işlemleri de tamamlandı.


59 metrelik genişliği ile 'dünyanın en geniş asma köprüsü' unvanını alacak olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu bulunacak. Toplam bin 408 metre uzunluğu ile 'dünyanın raylı sistemli en uzun açıklığa sahip asma köprüsü' unvanına da sahip olacak. Projede yaklaşık 230 bin metreküp beton, 50 bin ton inşaat demiri, 57 bin ton yapısal çelik ve 28 bin ton çelik kablo kullanıldı. Köprü ve otoyollara yaklaşık 8 milyon metreküp asfalt döküldü.


39 AYDA TAMAMLANDI

Yapımına 29 Mayıs 2013 yılında başlanan İstanbul'un 3'üncü Boğaz Köprüsü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 39 ayda tamamlandı.

Köprünün temeli atıldıktan sonra büyük bir hızla ilerleyen inşaat şantiyesinde Avrupa yakasında 322 metre, Asya yakasında ise 318 metre olan köprü kuleleri 2015 yılının ocak ayı içinde tamamlanmıştı.

2015 yılının Mayıs ayında iki kule arasına ana kablonun döşenmesinde kullanılacak olan "Cat Walk" yani kedi yolunun döşenmesinde kullanılacak kılavuz tellerin çekilmesiyle İstanbul Boğazı ilk defa 3. kez birbirine bağlanmıştı.


SON TABLİYE MART'TA YERLEŞTİRİLDİ

Rekor bir hızla döşenen tabliyelerin ardından 9 metrelik son tabliye 9 Mart 2016 tarihinde düzenlenen törenle yerine yerleştirilmişti.

Yalnız köprüde değil, Çevre yollarında süren viyadük ve yol yapım çalışmalarında ise ilk yol asfaltlamaları 2014 yılında başlanmıştı.

Binlerce işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak.


135 BİN OTOMOBİL GEÇECEK

Projede  Marmaray  ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.

Her gün 135 bin otomobil geçişi için Hazine garantisi bulunuyor.




Yeni Şafak


Geri Dön