23 / 12 / 2024

Otomobil sektöründeki çip krizi en çok Almanya'yı vurdu!

Otomobil sektöründeki çip krizi en çok Almanya'yı vurdu!

Almanya'da otomotiv sektörünün çip şeklinde de isimlendirilen yarı iletken tedariğinde meydana gelen krizden diğer otomobil üreticisi ülkelere göre çok daha fazla etkilendiğine dikkat çekildi. 



Almanya'da otomotiv sektörünün çip şeklinde de isimlendirilen yarı iletken tedariğinde meydana gelen krizden diğer otomobil üreticisi ülkelere göre çok daha fazla etkilendiğine dikkat çekildi. 

Deutsche Welle Türkçe'de yer alan habere göre; Otomotiv Araştırma Merkezi (CAR) tarafından Salı günü yayınlanan bir araştırmanın sonucuna göre bu senenin sonuna kadar Almanya'da, çip krizi sebebiyle yalnızca 2 milyon 850 bin otomobil üretilebilecek. Bu sayı, otomobil üretiminde 2017'ye göre yüzde 50 gerileme anlamı taşıyor. 

Otomobil sektöründeki çip krizi en çok Almanya yı vurdu!

Rapora dayanak teşkil eden ve araştırmanın başındaki isim olan otomotiv uzmanı Prof. Dr. Ferdinand Dudenhöffer, Almanya'daki otomobil üretiminin 1974 yılında patlayan petrol krizinden bu güne hiç bu derece gerilemediğinin altını çizdi.

Welt gazetesinin aktardığı bir haberde, rapordaki detaylara vurgu yapıldı. Buna göre yarı iletken krizi Almanya'da bulunan fabrikaları "orantısız bir şekilde" etkiledi. ABD, Çin, Japonya, Güney Kore ve Meksika'da otomobil üretiminde yaşanan gerileme yüzde olarak çok daha düşük gerçekleşti. Raporda, diğer ülkelerin tersine Hindistan'da otomobil üretiminin 2021'de yükseldiğine dikkat çekildi. Gazetede yer alan haberde, raporda VW, Mercedes-Benz ve BMW gibi Alman otomobil üreticilerinin yurt içinde yaptıkları üretimlerini, yurt dışındaki montaj tesisleriyle karşılaştırıldığında daha da düşürdüğünün altı çizildiği ifade edildi. 

Otomobil sektöründeki çip krizi en çok Almanya yı vurdu!

"Alman otomotiv piyasası krizlerden fazla etkileniyor"

Dudenhöffer, gerileyen üretim rakamlarının, gelecek sene toparlanması öngörülen Alman otomotiv sektörünün zayıflıklarını da gözler önüne serdiğini vurgulayarak, Almanya'da bu sektöre krizlerin oldukça fazla etki ettiğini dile getirdi. 

Ünlü otomobil uzmanı elektrikli araç üretimine geçiş sürecindeki fiyat ve maliyet yükselişlerine ilave olarak, kısa mesai ile çalışanlara sosyal güvence mahiyetinde gerçekleştirilen ek ödemelerin de bu gelişmelerde etkili olduğunun altını çizdi. 

Kovid-19 pandemisi sebebiyle uygulanan kapanmalarda teknolojik cihazlara olan ilginin yükselmesi ve yarı iletken üretiminin gerilemesiyle beraber otomotiv sektöründe patlak veren çip krizi henüz etkisini kaybetmedi.

Araba piyasasında beklenen haber geldi!

Akaryakıt fiyatlarında yeni dönem başlıyor!


Sorumluluk Reddi Beyanı: Emlakkulisi.com.tr’de yer alan haberler ve makaleler yatırım tavsiyesi niteliğinde değildir. Emlakkulisi.com.tr herhangi bir emtia veya dijital varlığın satın alınmasını veya satılmasını önermez. Emlakkulisi.com.tr bir yatırım danışmanı değildir. Bu nedenle Emlakkulisi.com.tr'de yer alan haber ve makalelerin editörleri yatırım kararlarınızdan sorumlu tutulamaz. Okuyucular, haberlerdeki emtia, şirket, varlık veya hizmetler ile ilgili herhangi bir işlem yapmadan önce kendi araştırmalarını yapmalıdır.
Geri Dön