22 / 12 / 2024

Otopark sorunu Parktürk ile çözülüyor!

Otopark sorunu Parktürk ile çözülüyor!

Ülkemizde son rakamlara göre 7 milyona yakını otomobil, toplamda da 10 milyona yakın motorlu taşıt aracı bulunuyor. Buna rağmen Türkiye, 1000 kişiye düşen 92 adetlik araç sayısıyla Avrupa ülkelerinin en son sırasında yer al



 Büyük şehirlerdeki yoğun trafik ise bizleri canımızdan bezdiriyor.

Araba park etmekse biliyorsunuz çok mühim mesele! Park konusu, bir zamanlar, değnekçilerin tekelindeydi. Onların patronlarına da "otopark mafyası" denirdi. Bu adamlar ortalıkta görünmeyen ağa babalardı.

İstanbul'un cadde ve sokakları, onlardan sorulurdu.

Çok büyük paralar dönerdi otopark işinde. Türkiye'de, kayıt dışı ekonominin yorulmaz uzmanı Prof. Dr. Osman Altuğ Hoca, yazdığı ilk kitabında işin boyutunu ortaya çıkardığında kendisi de şaşırmıştı.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, iki-üç yıl önce sessiz sedasız bir devrimle İspark'ı kurarak, otopark işletmeciliğinde ilk kurumsal manevrayı yaptı. Pek kavga gürültü de çıkmadı. Belki de dışarıya sızmadı. İstanbul'un 35 ilçesinde 1700 personelle çalışan 60 bin araç kapasiteli İspark, şimdi özelleştirme aşamasında. Yerli ve yabancı önemli firmalar, şimdiden ard arda talip olacaklarını açıklıyor. Mustafa Bayraktar, bunu resmen açıkladı.

Ali Koç ise "İspark" için "En beğendiğim projelerden birisi" yorumunu yapıyor. Topbaş, İspark'ın özelleştirilme tarihini 2011 Haziran olarak gösteriyor. O tarihlerde seçimler var, belki daha sonraya ertelenebilir.

İspark, artık yalnız değil!

Özelleştirmeyi beklerken, bugün 4 milyar euro değer biçilen İspark'a özel bir kardeş çıktı. Eskişehir'de, "akıllı ve yeşil otopark" işletmeciliğine girişen "Parktürk"ün ortakları çok iddialı ve "Türkiye'ye ilk özel zincir otoparkları getiriyoruz" diyorlar.

Hatta zincirin ilk halkasını, yap-işlet- devret modeliyle yaklaşık 4.2 milyon liraya 8 ayda tamamlayıp açtılar. İkincisinin de temelini attılar. İki otopark da dar cadde ve sokaklarıyla trafiğin yoğunluğundan bunalan kentin merkezini rahatlatacak.

Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Prof. Dr. Yılmaz Büyükerşen, açılışta,

"Parktürk, istediği kadar otopark yapabilir. Beğendikleri yerleri onlara vermeye hazırım" dedi.

Fikir babası Mustafa Ceyhan

Eskişehir'de açılan Bayat Otoparkı, Türkiye'nin ilk akıllı ve yeşil otopark olarak niteleniyor. 360 araç kapasiteli, toplam 12 bin 421 metrekarelik inşaat alanına sahip olan otoparkta bir ilke daha imza atıldı.

Dünyada çevreci otomobil olarak hızla yayılan elektrikli araçlar için şarj istasyonu da bulunuyor.

Şirket, 6 milyon liralık sermaye ile 26 Ocak 2010'da  Ankara  merkezli kurulmuş. Renovatio Danışmanlık firmasının sahibi Mustafa Ceyhan, projenin fikir babası. İskenderun'lu Özyıl Demir'in sahibi Murat Efendi Ataer, yüzde 31'lik hisseyle en büyük paya sahip ve Parktürk'ün yönetim kurulu başkanı. Ülkemizde en geniş turizm taşıması ve servis ağına sahip Bektaşlar Ailesi'nden (Aydın, Enver ve Aykın Bektaş) ait ENBİ Holding de ortaklar arasında.

Tekstilci Erdal Tekdal, K. Irak'ta önemli inşaat projeleri olan Kenan Güngör'ün dayısı Kemal Güngör, TBMM Dış İlişkiler Protokol Müdürü Tolga Atik, Aykol Plastik'in patronu İlker Ayata ve Özkan Çakır (TBMM vekil danışmanı) da hissedarlar arasında yer alıyor.

EAE Elektronik şirketinin Genel Müdürü Alp Arslan Ok ise Parktürk için elektrikli otomobil şarj istasyonunu kurmuş. Onun yanında, firmanın elektrik ve elektronik düzenlemelerini de gerçekleştiriyor.

10 yılda 25 ilde 200 otopark

Başkan Murat Ataer ile yardımcısı Mustafa Ceyhan, 10 yılda 25 ilde, 100 bin araç kapasitesine ulaşacaklarından çok emin görünüyorlar. Bu kapasitenin yüzde 15'i, elektrikli otomobil olacak.

Her ay bir otopark açmayı hedefleyerek, kendilerine 2015 yılına kadar süre veriyorlar. Ceyhan diyor ki, "Bu projeyi, ticari bir gayrimenkul geliştirme projesi olarak görüyoruz. Portföyü tamamen oto park gayrimenkullerinden oluşacak bir GYO haline çevireceğiz. Ve 5 yıl sonra da halka arz edeceğiz."

ABD, Fransa ve bu gibi ülkelerdeki otopark zincirleri nasıl çalışıyorsa, Parktürk de aynısını gerçekleştirecek. Eskişehir'i kendisine merkez seçen şirket, bu kente 1 veya 1.5 saatlik uzaklıktaki illerde kurulacak otoparklarla eş kenar bir dörtgen halinde yayılacak. Proje için seçilen kentler arasında Afyon, Aydın, Isparta, Denizli, Bursa, Yalova, Antalya, İzmir, Ankara ve İstanbul da yer alıyor.
Bugün/Perihan ÇAKIROĞLU


Geri Dön