10 / 10 / 2024

Otoyolu Projesi Orhangazi'de arsa fiyatlarını üçe katladı!

Otoyolu Projesi Orhangazi'de arsa fiyatlarını üçe katladı!

Otoyolu Projesi, Bursa'nın Orhangazi İlçesi'nde önceki yıllarda dönümü 7 bin lira olan tarlaların değerini 20 bin liraya kadar çıkarttı. Kimi çevreler,  otoyolun Orhangazi'deki verimli tarım arazilerine zarar verebileceğini düşünüyor  




Otoyolu Projesi, Bursa'nın Orhangazi İlçesi'nde önceki yıllarda dönümü 7 bin lira olan tarlaların değerini 20 bin liraya kadar çıkarttı. Kimi çevreler, 5 yıl içerisinde tamamlanması planlanan otoyolun Orhangazi'deki verimli tarım arazilerine zarar verebileceğini düşünüyor.

Cumhuriyet tarihinin dev projelerinden biri olarak gösterilen ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından ekim ayında temeli atılarak yapımına başlanan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi, Orhangazi'de arazi fiyadanna doping etkisi yaptı. İlçede arazilerin hızlı bir şekilde el değiştirmeye başladığı kaydedildi.

Göl Koruma Kanunu çerçevesinde arsalara sanayi iman verilmeyen Orhangazi'de önceki yıllarda dönümü 7 bin liradan alıcı bulan tarlaların bugünkü de¬ğerinin 20 bin liraya kadar ulaştığı öğrenildi. Öte yandan otoyolla ilgili tartışmalar sanayi potansiyelirîin yanı sıra verimli ta¬rım alanlarıyla da öne çıkan Orhangazi'yi ikiye böldü. İlçede, yapılacak kamulaştırmalarla verimli tarım arazilerinin zarar göreceği savunulurken, bir kesim de Izmir-İstanbul-Bursa arasında bir kavşak noktası olan Orhangazi'nin otoyol projesini doğru değerlendirerek ilçe için avantaja dönüştürmesi gerektiğim ifade ediyor. Orhangazi Ticaret ve Sanayi Odası (OTSO) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Erol Hatırlı, otoyolun ilçeye önemli kazammlar sağlayacağını belirterek, "Orhangazi


Gemlik, kargo taşımacılığının yapıldığı Yenişehir Havaalanı ve İstanbul-İzmir arasında kavşak noktada yer alacak.
Bu noktada ilçe dinamikleriyle birlikte yol haritamızı çizmeliyiz. Otoyolla birlikte Orhangazi'nin olumsuz etkileneceği yönünde görüşler kamuoyunda yer alıyor. Ancak bu noktadan sonra tartışılması gereken; 'Orhangazi otoyolla birlikte nasıl daha ileri gidebilir, nasıl gelişebilir' konusudur. Bu alanda yapılacak çalışmalarla kamuoyunun bilinçlendirilmesi gerekir" dedi. Üniversite ile yapılacak çalışmalarla daha önce otoyol geçmiş olan yerlerin olumlu veya olumsuz etkilenme oranları ile ilgili donelerin elde edilerek ilçedeki yatırımcıların doğru şekilde yönlendirilmesi gerektiğinin altını çizen Hatırlı, 'Yapılacak otoyol 18 şehre katkı sağlayacak. Orhangazi, otoyolda önemli bir noktada. Göl havzasının planlanması, sanayinin geleceğinin ve otoyolun kazanımlannm değerlendirilmesi ve projeler üretilmesi gerekiyor. Bunda da yerel yönetimler, siyasi parti temsilcileri, dernekler, üniversite ve odalarla birlikte hareket edilmeli. Özelikle İznik Gölü değerlendirilmeli ve turizme açılmalı" diye konuştu.

Orhangazi TSO'ya kayıtlı 20 meslek grubu bulunduğunu aktaran Hatırlı, ilçede otomotivin yanı sıra makine yedek parça, madencilik ve taş ocağı ticareti, gıda maddeleri imalatının da önemli yer tuttuğunu söyledi. Kırpart, Demireller Kireç, Bamesa Çelik, Efendioğlu Mermer, Elsan Elyaf, Faurecia, Kartonsan, Cargill, Componenta Dökümcülük ile Sirena Marine Denizcilik gibi firmaların katma değer yaratarak, ihracatın büyük kısmım yüklendiğini ifade eden Haürlı, OSB kurumamış olmasını ilçenin handikabı olarak değerlendirdi. İlçede arazilerin talep görmeye başladığını ve hızlı bir şekilde el değiştirdiğini belirten Hatırlı şu bilgileri verdi:

"İnsanlar önce Yalova'ya geliyor ama Yalova'da arazi yok. Yalovalı emlakçılann çoğu alıcıları Orhangazi'ye yönlendiriyor.
Orhangazi'yi pazarlamaya başladılar. Orhangazi'de kayıtlı 25 emlakçı varsa Yalova'da 300 emlakçı var. Hızlı bir şekilde araziler el değiştiriyor. Bundan 4-5 yıl önce Yalova'da tersane bölgesi açılması gündeme gelince o bölgede meyve üretimi yapan halk sattığı birkaç dönümlük araziyle Orhangazi'den 40-50 dönümlük araziler almaya başladı. Artık büyük araziler bulmak zorlaşıyor."
Orhangazi Sanayici ve İşadamlan Derneği (ORSIAD) Başkanı Savaş Çıngır da.otoyol projesi tamamlandığında İstanbul lOrhangazi arasının daha da kısalacağım, İstanbul'un Orhangazi'ye daha da yakınlaşmasının bazı avantajları da beraberinde getireceğini savundu. Çıngır; "Bu Orhangazi için büyük bir fırsattır. Bu yeni durumdan nasıl yararlanacağımızı başta ilçe kaymakamımız olmak üzere bir araya gelip konuşmalıyız" ifadesini kullandı.

Bu otoyol ilçe için bir piyango

Sert Yapı Yatırımları A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Sert, otoyol sonrası 36- 40 bin ağaç kaybı yaşanacağını belirterek, "Ancak bu yıllık sadece 540-600 ton rekolte kaybı demek. Büyük bir rakam değil. Yalova ve Orhangazi arasındaki atıl araziler de değerlendirilmiş olacak. Bölgeye yatırıma ilgisi artacak. Orhangazi için bu otoyol bir pi-yango.Göl Koruma Kanunu nedeniyle ilçede sanayi imarlı arsa yok. Ancak satışa çıkarılan tarlaların da değeri en az üçe kadandı. Önceki yıllarda dönümü 7 bin TL'den satilan tarlalar bugün dönümü 20 bin TL'den sansa çıkarılıyor",,
dedi.
Dünya/Esra Özarfat

 


Geri Dön