27 / 12 / 2024

Ovit Tüneli'nde 10 bin 600 metrelik bölüm tamamlandı!

Ovit Tüneli'nde 10 bin 600 metrelik bölüm tamamlandı!

Rize’nin Ovit Dağı geçidinde yapımı süren Türkiye’nin en uzun tüneli Ovit’te sona yaklaşıldı. Tünelin 10 bin 600 metrelik bölümü tamamlandı



Erzurum'a denizi getirecek olan Ovit Tüneli'nde, sona yaklaşıldı. Rize karayolu güzergâhındaki 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı'nda yapımı süren tünelin 10 bin 600 metrelik bölümü tamamlandı. Ovit, 14 bin 300 metre ile Türkiye'nin en uzun, dünyanın ise bu özellikteki ikinci tüneli olacak. Çift tüp şeklinde inşa edilecek tünel projesinin 800 milyon liraya mal olması planlanıyor. Tünel sayesinde Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri arasında kış aylarında aşırı kar ve çığ tehlikesi nedeniyle aksayan ulaşım, kesintisiz ve güvenli hale gelecek.


YOL 50 KİLOMETRE KISALACAK

Tünelin giriş kotu bin 919 metre, çıkış kotu 2 bin 236 metre ve tünel içi boyuna eğim yüzde 2.13 olacak. 2017'de bitirilmesi planlanan tünelle, 250 kilometre olan Rize-Erzurum karayolu 200 kilometreye düşecek. Yetkililer projenin Türkiye'nin önemli ve ciddi yatırımlarından biri olduğunu belirterek, "Tünelin bazı noktalarında derinlik 850 metreye kadar ulaşacak. Her iki tarafta da çalışmalar devam ediyor" dedi.


Ovit Tüneli iki tüpten oluşuyor. Tünelde İkizdere tarafından 2.5, İspir tarafından da 2.8 kilometre ilerleme sağlandı. Toplamda her iki tarafta 10.6 kilometre delme işlemi tamamlandı. Ovit Tüneli'nin tamamlanmasıyla Doğu Karadeniz'deki yayla turizminin de canlanması bekleniyor.



Sabah


Haber Vatan Gazetesi'nde şöyle yer aldı..


Rize’nin Ovit Dağı geçidinde yapımı süren Türkiye’nin en uzun tüneli Ovit Tüneli'nin 10 bin 600 metrelik bölümü tamamlandı.



Erzurum'a denizi getirecek olan Ovit Tüneli'nde, sona yaklaşıldı. Rize karayolu güzergâhındaki 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı'nda yapımı süren tünelin 10 bin 600 metrelik bölümü tamamlandı. Ovit, 14 bin 300 metre ile Türkiye'nin en uzun, dünyanın ise bu özellikteki ikinci tüneli olacak. Çift tüp şeklinde inşa edilecek tünel projesinin 800 milyon liraya mal olması planlanıyor. Tünel sayesinde Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri arasında kış aylarında aşırı kar ve çığ tehlikesi nedeniyle aksayan ulaşım, kesintisiz ve güvenli hale gelecek.

YOL 50 KİLOMETRE KISALACAK


Tünelin giriş kotu bin 919 metre, çıkış kotu 2 bin 236 metre ve tünel içi boyuna eğim yüzde 2.13 olacak. 2017'de bitirilmesi planlanan tünelle, 250 kilometre olan Rize-Erzurum karayolu 200 kilometreye düşecek. Yetkililer projenin Türkiye'nin önemli ve ciddi yatırımlarından biri olduğunu belirterek, "Tünelin bazı noktalarında derinlik 850 metreye kadar ulaşacak. Her iki tarafta da çalışmalar devam ediyor" dedi.


TURİZMİ CANLANDIRACAK


Ovit Tüneli iki tüpten oluşuyor. Tünelde İkizdere tarafından 2.5, İspir tarafından da 2.8 kilometre ilerleme sağlandı. Toplamda her iki tarafta 10.6 kilometre delme işlemi tamamlandı. Ovit Tüneli'nin tamamlanmasıyla Doğu Karadeniz'deki yayla turizminin de canlanması bekleniyor.



Vatan


Geri Dön