26 / 12 / 2024

Özkuruşlar Market, mağaza sayısını arttırarak büyümeyi hedefliyor!

Özkuruşlar Market, mağaza sayısını arttırarak büyümeyi hedefliyor!

Özkuruşlar Market Genel Koordinatörü Hüseyin Kurmut, "Büyük markalara satılmak değil, mağaza sayısını artırarak büyümeyi planlıyoruz." dedi



 

Yerel zincirlerin çatı örgütü Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Selamet Aygün, 2011 yılı cirolarının yüzde 15 büyümeyle 12,5 milyar liraya yükseldiğini açıkladı. Federasyon üyelerinin beş yıl önce 800 olan mağaza sayısı 3 bine ulaştı. Böylece organize perakendede büyük zincirlerin payı yüzde 25 kalırken, yerel marketlerin payı yüzde 30'a yükseldi. Son yıllarda yüzde 80 büyümeyle dikkat çeken Özkuruşlar Market'in Genel Koordinatörü Hüseyin Kurmut'a göre bu yükselişte, yerel marketlerin ulusal marketlere göre tüketici gündemini daha dinamik takip etmelerinin etkisi bulunuyor.   "Biz yıllık planlarımızı canımız sıkılınca ya da rakiplerin kampanyalarına, ani çıkışlarına göre bir gün sonra değiştirebiliyoruz." diyen Genel Koordinatör Hüseyin Kurmut'a göre yerel marketler, ulusal marketlere göre gider dengesinde 5-6 kalem, metrekare-ciro oranında da en az bu kadar daha verimli. Bu sebeple birçok dev markanın 'satılma' planı yaptığını ifade eden Kurmut, "Biz ise, bu markaların karşısına çıkmak için sinsi planlar yapıyoruz. Satılmak değil, mağaza sayısını artırarak, satın alarak büyümek gibi planlar." şeklinde konuştu. Özkuruşlar Marketleri'nin İstanbul'un Anadolu yakasında kümelendiğini, şubatta Tepeüstü'nde 20. mağazayı açacaklarını ifade eden Kurmut, son iki yılda ciroyu yüzde 80 artırdıklarına dikkat çekti. Anadolu yakasında Tuzla hariç her ilçede bulunduklarını kaydeden Kurmut, yakında Kocaeli'ne de gireceklerini ifade etti. Genel Koordinatör, iki yılda 7 milyon lira yatırım yaptıklarını, cirosal bazda 100 milyon lirayı aştıklarını kaydetti. Şirket, istihdamı da geçen yıl yüzde 35 artırıp 750'ye çıkardı. Kurmut, Özkuruşlar Market ve yerel perakendenin bu hızlı gelişiminde, özellikle 1980 sonrasında doğan kadınların, eşleriyle birlikte iş hayatına atılmasının etkisi bulunduğunu düşünüyor: "Artık evde herkes çalışıyor. Bu sebeple aileler, marketlerde çok uzun süre geçirmek istemiyor. Dolayısıyla da mahalle köşelerine kurulu yerel marketlerin pastadaki payı giderek büyüyor." 2012'de en az 5 market daha açacaklarını açıklayan Genel Koordinatör, İstanbul Anadolu yakasından sonra Kocaeli'nde de zincirleşeceklerini söyledi.   Ağrılı 6 kardeşin, 22 yıl önce İstanbul'da toptancılık yaparak giriş yaptıkları perakende sektöründe büyük planlara sahip olduklarını söyleyen Özkuruşlar Market Genel Koordinatörü Kurmut, "Maltepe'de küçük bir bakkaldan bu seviyeye gelinmiş. Şimdi hayaller de planlar da büyüdü." dedi. Bu sebeple mağazalaşmayı sürdürürken, Samandıra'da da büyük bir depo inşasına başlayacaklarını açıklayan Kurmut, "Bu sene büyük bir depolama merkezini başlayıp bitirmiş olacağız. Samandıra'da 10 milyon lira maliyetle yapılacak depo, 30 bin metrekare büyüklüğünde olacak." bilgisini verdi. Zaman

Geri Dön