hüseyin kurmut Haberi
Yerel zincirlerin çatı örgütü Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Selamet Aygün, 2011 yılı cirolarının yüzde 15 büyümeyle 12,5 milyar liraya yükseldiğini açıkladı. Federasyon üyelerinin beş yıl önce 800 olan mağaza sayısı 3 bine ulaştı. Böylece organize perakendede büyük zincirlerin payı yüzde 25 kalırken, yerel marketlerin payı yüzde 30'a yükseldi. Son yıllarda yüzde 80 büyümeyle dikkat çeken Özkuruşlar Market'in Genel Koordinatörü Hüseyin Kurmut'a göre bu yükselişte, yerel marketlerin ulusal marketlere göre tüketici gündemini daha dinamik takip etmelerinin etkisi bulunuyor. "Biz yıllık planlarımızı canımız sıkılınca ya da rakiplerin kampanyalarına, ani çıkışlarına göre bir gün sonra değiştirebiliyoruz." diyen Genel Koordinatör Hüseyin Kurmut'a göre yerel marketler, ulusal marketlere göre gider dengesinde 5-6 kalem, metrekare-ciro oranında da en az bu kadar daha verimli. Bu sebeple birçok...