24 / 12 / 2024

P-G'nin hedefi 1 milyar insana su tasarruflu ürün sağlamak!

P-G'nin hedefi 1 milyar insana su tasarruflu ürün sağlamak!

Sürdürülebilirlik hedeflerini yenileyen P&G, su tasarrufuna ve ambalajlarda geri dönüşüme hız verdi. Hedef, su sıkıntısı çeken bölgelerde bulunan tesislere öncelik vererek 1 milyar insanın su tasarruflu ürünlere ulaşmasını sağlamak




Sürdürülebilirlik hedeflerini yenileyen P&G, su tasarrufuna ve ambalajlarda geri dönüşüme hız verdi. Hedef, su sıkıntısı çeken bölgelerde bulunan tesislere öncelik vererek 1 milyar insanın su tasarruflu ürünlere ulaşmasını sağlamak


Sürdürülebilirlik vizyonunu yenileyen P&G, kaynakları muhafaza etme, çevreyi koruma ve ihtiyacı olanların sosyal şartlarını iyileştirme hedefl erinin kapsamını genişletiyor.


P&G’nin dünya çapında sıfır atık üreten tesis sayısı 70’e ulaşıyor. Şirket, yenilediği sürdürülebilirlik vizyonu doğrultusunda 2020’ye kadar özellikle su tasarrufu ve ürün ambalajları alanına odaklandığı yeni hedefl er belirledi ve önümüzdeki dönemde daha çok kaynak tasarrufu yapma, çevreyi koruma ve ihtiyacı olanların sosyal şartlarını iyileştirme amaçlarına odaklanma kararı aldı. P&G Sürdürülebilirlik Sponsoru ve Bebek, Kadın ve Aile Bakım Ürünleri Küresel Grup Başkanı Martin Riant, sürdürülebilirlik adına alınan sonuçları şöyle sıralıyor: 

• Su kullanımını 10 yılda yüzde 70 azaldı; sıfır atık tesis sayısı 70’e ulaştı. 

• Afet yardımı, Çocuklara Güvenli İçme Suyu ve Prima-UNICEF ortaklığı gibi projelerle dünya çapında 50 milyondan fazla insanın yaşam standartları iyileştirildi. 

• Su tasarrufu kapsamında 2002 - 2012 yılları arasında, şirketin üretim tesislerinde ürün başına kullanılan su miktarı yüzde 70'den fazla azaltıldı.


2020’ye kadar ambalaj kullanımı yüzde 20 azalacak


Yeni sürdürülebilirlik vizyonu kapsamında su tasarrufu hedefi şöyle revize edilmiş durumda: 

• Su sıkıntısı çeken bölgelerde bulunan tesislere öncelik vererek üretim tesislerinde ürün başına kullanılan suyu yüzde 20 azaltmak. 

• 1 milyar insanın su tasarruflu ürünlere ulaşmasını sağlamak. 

• 2020’ye kadar ürün başına ambalaj kullanımını yüzde 20 azaltmak. 

• Plastik ambalajlarda geri dönüştürülmüş plastik kullanımının iki katına çıkarılması. 

• Ürün ambalajının yüzde 90'ının ya geri dönüştürülebilir olmasını ya da geri dönüştürülme olanağının sağlanması için programların bulunması. 

Kapsamı genişletilen bu iki hedefin yanı sıra, P&G 2020'ye kadar en önemli petrol bazlı hammaddelerinin yerine maliyetler ve ölçek elverdiğince yenilenebilir hammaddelerin kullanılmasını sağlayacak teknolojiler geliştirmeyi hedefliyor.




Dünya


Geri Dön