23 / 12 / 2024

Perakende sektörü düşük faizli kredi istiyor!

Perakende sektörü düşük faizli kredi istiyor!

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel , "Kiralamalarda KDV yüzde 18 iken satışta yüzde 8 olması perakende sektörünü olumsuz etkiliyor. Öte yandan, markalı ihracatın en azından belli bir oranı kadar ithalat muafiyeti getirilmesinin ihracatı teşvik edeceğini düşünüyoruz'' dedi.



Türkiye’nin 422 markası bu yıl oluşan güven ve istikrar ortamında 67 binin üzerinde kişiyi daha işe alacak. Markalar bir yandan da yurtdışında mağazalaşıp güçlerini pekiştirecek


Türkiye'nin büyümesinde yarattığı istihdam ve ciroyla lokomotif sektörlerden perakende, yakın gelecekte Türkiye'nin büyümesine paralel olarak bir yandan istihdama bir yandan da daha fazla yaygınlaşmaya ve markalaşmaya odaklanacak. 149 firmaya ait 422 markayı çatısı altında buluşturan Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, tüm ülkeleri Türk markaları için hedef pazar olarak gördüklerini söyledi.


2017 SONUNDA 500 MAĞAZA

"Üye markalarımız yurtiçinde 65 bin mağazada 375 bin insanımızı istihdam ediyor. 2017'nin tamamında 67 bin 400 kisiye daha is imkânı yaratmayı planlıyoruz" diyen Öncel, son 5 yıldaki büyüme ivmesini devam ettirebildikleri takdirde, 2023'e kadar istihdam sayısının 700 bine ulaşmasının önünde hiçbir engel görmediklerini kaydetti. Öncel söyle devam etti: "99 markamız 110 ülkede 2 bin 500 civarında mağaza ve 12 binin üzerinde satış noktası ile müşterilerine ulaşıyor. Perakendecilerimizin markalı ihracat konusunda iştahı devam ediyor. Hatta üye markalarımızdan biri kısa süre önce Suriye'nin baskenti Sam'da dahi mağaza açtı. 2017'nin tamamında yurtdışında 500'ün üzerinde mağaza açmayı planlıyoruz. Yurtdışı mağaza sayımızın üç yılda 4 bin - 4 bin 500 civarına ulaşacağını tahmin ediyoruz."


KİRADA KDV % 8'E İNSİN

Tüm ülkeleri markaların hedef pazarı olarak gördüklerinin altını çizen Öncel, "Planlarımızı bu değerlendirme ışığında yapıyoruz. Yurtdışına açılım konusunda büyük çaba sarfediyor, fırsatları kolluyoruz. Çok kısa süre önce Dubai'deki dünya perakende zirvesinde Türkiye'yi temsil ettik. Onun hemen öncesinde Cannes'da markalarımızı görücüye çıkardık. Markalarımızın Türkiye'deki temellerini ne kadar sağlamlaştırır ne kadar kökleştirirsek dünyaya açılmalarının da o kadar kolay olacağına inanıyoruz" diye konuştu. Bunun için bazı önlemler alınması gerektiğine dikkat çeken Öncel, "Kiralamalarda KDV yüzde 18 iken satışta yüzde 8 olması perakende sektörünü olumsuz etkiliyor. Öte yandan, markalı ihracatın en azından belli bir oranı kadar ithalat muafiyeti getirilmesinin ihracatı teşvik edeceğini düşünüyoruz. Yerli markalarımız böyle bir desteği arkalarına aldıklarında yabancı rakipleri karsısında rekabet avantajı elde edeceklerdir. Perakende sektörü olarak uygun maliyetli krediye ulaşma noktasında ciddi sorunlarla karşı karşıya bulunuyoruz. Düşük faizli krediye erişim konusunda da destek bekliyoruz" dedi.


İMAJ ÇALIŞMALARINA İHTİYAÇ VAR

Ülkenin refah düzeyini yükseltebilmek için üretimi ve dış ticareti artırmak gerektiğine dikkat çeken Öncel şöyle devam etti: "Perakende büyük bir ekosistem ile etkileşim halinde. Turizm bu ekosistemde önemli role sahip çünkü yabancı harcamalarının perakende ekonomisinin canlanmasında büyük payı bulunuyor. Yaz sezonunda turizm bölgelerindeki mağazalar markalar için lokomotif misyonu üstleniyor" dedi. Bankalararası Kart Merkezi verilerine göre, Türkiye'de 2016'da kredi kartıyla yapılan harcamalar 2015'e göre yüzde 10 arttığını aynı dönemde yabancıların Türkiye'de yaptığı kredi kartı harcamaların yüzde 20 gerilediğini dile getiren Öncel, "Bu aslında perakende cirolarımızdaki düşüşün bir göstergesi. Kaybı durdurmak ve artıya geçebilmek için ülkemizin imajını düzeltecek adımları hızla atarak yabancıların güvenini kazanmamız gerekiyor. Bu noktada yerli ve yabancı sanatçıların katılımıyla küresel çapta kültür-sanat organizasyonlarının büyük katkısı olacağını düşünüyorum" diye konuştu.


İSTİHDAMI DA BÜYÜMEYİ DE YÜZDE 15 ARTIRACAĞIZ

Yerel perakendecileri temsil eden Türkiye Perakendeciler Federasyonu'nun Başkanı Mustafa Altunbilek, referandum sonrası istikrar ve güven ortamı oluştuğunu bundan sonra yatırımların kaldığı yerden artarak devam edeceğini söyledi. Yerel perakendecilerin yıllık 10 milyar dolar ciro yaptıklarını dile getiren Altunbilek, 2017'de de mevcut istikrar ve güven ortamıyla çift haneli büyümeye devam edeceklerini söyledi. 2016'yı yüzde 15 büyümeyle kapattıklarını ifade eden Altunbilek, "2017'de bunu aşacağız. istihdamda da benzer büyümeyi öngörüyoruz. Su anda 7 milyon kisiyi istihdam ediyoruz. Bu rakam 2017'de yüzde 15 artacak" diye konuştu. Sektörün hem mağazalaşma hem de birleşmelerle büyüyeceğinin altını çizen Altunbilek, bu trendin devam edeceğinin de altını çizdi.



Sabah 



Geri Dön