23 / 12 / 2024

Perakende sektörü Mall of İstanbul’da buluştu!

Perakende sektörü Mall of İstanbul’da buluştu!

Perakende sektörü Mall of İstanbul’da buluştu. Türkiye’nin en büyük yerli AVM yatırımcısı Torunlar GYO tarafından hayata geçirilen Mall of İstanbul’un açılışı için geri sayım başladı.



Perakende sektörü Mall of İstanbul’da buluştu. Açılış öncesi Türkiye perakende sektörünün üst düzey temsilcilerini ağırlayan Mall of İstanbul, 16 Mayıs’da ziyaretçilerine kapılarını açacak.  

Mall of İstanbul, 350 mağazası, Türkiye’nin ilk fantastik eğlence merkezi MOİ Park’ı, 16 salonlu, 3050 koltuk kapasiteli sineması, 700 kişilik gösteri sanatları merkezi, geleneksel ve modern sanatlar sokağı ile sektöre farklı bir dinamizm kazandırmaya hazırlanıyor.


Projenin hayata geçirildiği günden bugüne konutların yaklaşık yüzde 90’ını, ofis kulenin ise yüzde 75’i satıldı. Ayrıca Mall of İstanbul’da 35 farklı ülkeye satış yapıldı.  


Torunlar GYO tarafından 1.3 milyar TL’lik yatırımla Başakşehir’de hayata geçirilen Mall of İstanbul, 16 Mayıs 2014’de açılmaya hazırlanıyor. Türkiye perakende sektörünün üst düzey temsilcileri açılış öncesi Mall of İstanbul’da düzenlenen Yedi Bölge Kahvaltısı’nda bir araya geldi. Torunlar GYO Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Torun’un ev sahipliğinde gerçekleşen kahvaltıya, Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, LCW Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, Ramsey İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Doğan, Mudo Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Taviloğlu, Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim ve İpekyol Yönetim Kurulu Üyesi Nejdet Ayaydın gibi sektörün patronları ve birçok üst düzey temsilcisi katıldı.


Buluşmada açılış konuşması yapan Torunlar GYO Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Torun, “Avrupa’nın ve Türkiye’nin en büyük karma kullanım projesinin açılışına sayılı günler kaldı.  Her geçen gün bizi daha çok heyecanlandırıyor. Mall of İstanbul ile kentin simgesi olmaya aday bir projeyi hayata geçirmiş olacağız. Sizler de burada olup, heyecanımıza ortak olduğunuz için teşekkür ederiz” dedi.

MOİ karma projesinde AVM, ofis, residence, planlanan otel projesi, eğlence parkı, gösteri merkezi ve İnteraktif Geçmiş Zaman Eğlenceleri Müzesi olmak üzere 7 fonksiyon olduğuna işaret eden Torun, “Bütün bu fonksiyonları birbirinin ayağına basmadan başarılı bir şekilde uygulamak gerçekten zor bir işti. Projeye büyük emek verdik. Onun için biz bu projeye ustalık projemiz diyoruz. Bizim için önemli olan şey en mükemmelini, başarılı bir şekilde yapmak” diye konuştu.


Aziz Torun, sözlerini şöyle sürdürdü: “Burada müthiş bir eğlence parkımız var. Bu sadece çocuklara ait değil, eskiden 7’den 70’e deniyordu, şimdi 3’ten 90’a kadar her yaşın burada eğleneceği, ailece vakit geçireceği, hayatın tadını çıkaracağı keyifli bir yaşam alanı sunuyoruz.”


Perakende, turizm ve gayrimenkulün  birbirine sinerji sağlayan üç sektör olduğuna dikkat çeken Aziz Torun, “Perakende sektörünü besleyen en önemli dinamiklerden biri turizm sektörüdür. Turizm sezonunun açılışı nedeniyle perakende satışlarında bir canlanma olacaktır. Buna ek biz de açılış jesti olarak kiracılarımıza destek amacıyla  kirada kuru Dolar’da 1.950’ye ve Euro’da ise 2.750’ye sabitledik” dedi.


Sektör temsilcilerinin görüşlerini paylaştığı buluşmada, son sözü sektörün duyan isimlerinden Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kığılı aldı. Kiğılı, “Mall of İstanbul Sayın Aziz Torun ve Torunlar GYO’nun ustalık projesidir. Sektör görkemli ve farklı bir proje kazandırdılar. Kabul etmeliyiz ki Torunlar GYO, sektörün güçlü oyuncularının başında geliyor. Torunlar’ın perakendeye kattığı bu değere bizler de sektör temsilcileri olarak hep birlikte 16 Mayıs 2014 tarihinde mağazalarımızı açarak sahip çıkalım” dedi.


Kahvaltı sonrası misafirler alışveriş merkezini gezerek son gelişmeleri yerinde ve yakından görerek değerlendirmelerde bulundu.


Türkiye’nin en büyük AVM’lerinden biri açılıyor


Mall of İstanbul AVM, 350 mağazası, gurme centerı, özel tasarlanan ilk temalı parkı MOİPark’ı, geleneksel sanatlar sokağı ve gösteri sanatları merkezi ile sektöre farklı bir dinamizm kazandırmaya hazırlanıyor. Bu konsepti ile Türkiye’nin en fonksiyonel alışveriş merkezi olmaya hazırlanan Mall of İstanbul, sektöre getirdiği yenilikler ve ilkler ile ön plana çıkıyor.

Konsepti, lokasyonu, farklı ünitelerinin yarattığı uyumu, ilkleri ve dünya standartlarındaki tasarımı ile Mall of İstanbul, şehrin yeni ve modern sembollerinden biri olmaya hazırlanıyor.

Perakende Sektörünün ilkleri Mall of İstanbul’da…


Mall of İstanbul yaklaşık 156 bin metrekare kiralanabilir alanı ve toplam 350 mağazası ile dünyanın ve Türkiye’nin önde gelen markalarına ev sahipliği yapacak. Migros, Koçtaş, Media Market, Teknosa, Zara, Mudo, YKM’nin lokomotif mağazalar olduğu MOİ’de, Toyzz Shop Türkiye’deki en büyük, Victoria Secret ise tam konsept mağazasını açacak. Debenhams’ın Türkiye’deki yeni konseptli ikinci mağazasını bulunduracağı MOİ’de, LCW Türkiye’deki AVM’lerdeki en büyük mağazalardan biri yine MOİ’de olacak. Fransız Decathlon ve İngiliz Miss Selfridge ise Torunlar GYO’nun sahip olduğu AVM’lerde ilk defa yer alacak olan dünya markalarından bazıları.


Dubaili yatırım grubu Aldar’da Türkiye’de ilk kez Mall of İstanbul’da 1000 metrekarelik, 3 katlı bir restaurant açacak. Dubai ve Abu Dabi’de zincirleri bulunan restaurantta Ortadoğu mutfağından örnekler sunulacak.


Mall of İstanbul’da ayrıca Karadeniz, Anadolu, Antep ve Ege mutfağının lezzetlerini aynı çatı altında sunacak olan “GustoMOİ” isimli bir de gurme center yer alacak.


Her biri ayrı konsepte sahip üç büyük ve iki küçük olmak üzere 5 atrium alanına sahip Mall of İstanbul’a 11 ayrı noktadan giriş yapılabilecek. 83 adet yürüyen merpen ve 42 adet asansör ile iç ulaşımın sağlanacağı alışveriş merkezi ziyaretçilerine geniş koridorları ile kolay dolaşım ve alışveriş imkânı sunacak.


Türkiye’nin ilk Geleneksel Sanatlar Sokağı kaybolmaya yüz tutan meslekleri buluşturuyor


Mall of İstanbul’un en dikkat çeken özellikleri arasında yer alan bir diğer bölüm ise “Geleneksel Sanatlar Sokağı.” Kaybolmaya yüz tutan mesleklerin, el sanatlarının geleceğe taşınmasının desteklenmesi amacıyla oluşturulan bu özel bölümde, meslek erbabının kullanabileceği otantik bir çarşı alanı oluşturulacak. Ayrıca 3800 metrekarelik özel interaktif bir müzede de bu çarşıda yer alacak. Ebru ve hat gibi geleneksel mesleklere yıllarını veren ustalar bu alanda hem ürünlerinin satışını yapabilecek hem de ilgilenenlere bu meslekleri öğretebilecek. 11 oda atölye ve sergi alanı olarak kullanılabilecek 40’a yakın dükkan ve mağazanın yer alacağı çarşıda, kaybolan el sanatlarından örneklerin sergileneceği bir müze kurulması için de çalışmalar devam ediyor.

Türkiye’nin temalı ilk kapalı eğlence parkı MOİPARK…


Eğlence konsepti ile de dikkat çeken Mall of İstanbul, Türkiye’nin temalı ilk kapalı eğlence parkı MOİPARK’a ev sahipliği yapacak. Yüzde 30’u eğlence ve yeme içme alanına ayrılan Mall of İstanbul içerisinde 36 milyon Dolar yatırım ile 12 bin metrekare alana kurulacak olan MOİPARK’ta, Türkiye, Avrupa ve Ortadoğu’ya ilk kez giriş yapan dev salıncaklar ve Korku Oteli yer alacak.

16 salonu ve 3.050 koltuk kapasitesi ile Türkiye’nin en büyük sinema kompleksi de Mall of İstanbul’da yer alacak özel bölümlerden bir diğeri. Torunlar’a ait Cinetech markası ile hizmet verecek olan sinema kompleksinde tüm salonlar dijital görüntü ve ses sistemlerinde son teknolojiye sahip ve yüksek izleme konforu sağlayacak şekilde tasarlandı.




Geri Dön