22 / 11 / 2024
fuzul

Perakende yasasında yüzde 20'lik sınır çıkarıldı

Perakende yasasında yüzde 20'lik sınır çıkarıldı

Private label'cılar bastırdı, perakende yasasından yüzde 20'lik sınır çıkarıldı




PRIVATE LABEL'cıların `KOBİ'lere darbe vurur' diye perakende sektörünü düzenleyen yasa tasarısında karşı çıktığı 'private label' ürünlere yüzde 20'lik kısıtlama'da Bakanlık geri adım attı. Maddenin tasarıdan çıkarıldığı öğrenildi

MECLİS Gündemi'ne gelmek için sırada bekleyen 'Alışveriş Merkezleri, Büyük Mağazalar ve Hipermarketler Yasa Tasarısı'nda gündeme getirilen private label (özel markalı) ürünlerin toplam cironun yüzde 20'sini aşmamasına yönelik sınırlama maddesinde 'lobi' faaliyetleri işe yaradı. Gıda ve moda perakendecilerinin büyük tepkisini çeken maddenin, Private Label Üreticileri Derneği'nin de lobi çalışmaları sayesinde 'sessiz sedasız' bir şekilde taslaktan çıkarıldığı öğrenildi. Gelişmeyi doğrulayan Private Label Üreticileri ve Tedarikçileri Derneği Başkanı Mete Buyurgan, uzun süredir Sanayi ve Ticareti Bakanlığı'yla temaslarını sürdüklerini sınırın KOBİ'lere zarar vereceği yönünde görüşlerini aktardıklarını belirterek, "Maddenin tasarıdan çıkarıldığı bilgisi yazılı olarak bildirilmedi ama sözlü olarak bize ulaştı" dedi.

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın konuyla ilgili olarak geri adım attığını ve maddeyi tasarıdan çıkardığını söyleyen Metro Toptancı Market Genel Müdürü Hakan Ergin ise "Bu yasa tasarısı içerdiği maddelerle bakkalları ya da KOBİ'leri korumaktan öte, tamamen üreticileri koruyacak nitelikte görünüyordu. Bu yasanın arkasında 'üretici'lerin olduğu izlenimini veriyordu." dedi. Ergin, bu konuda 'malların hepsinin yurtdışından getirildiği' izleniminin yaratıldığını vurgulayarak, bir hafta-10 gün önce gerçekleşen bu adım sayesinde bu imajdan da kurtulduklarını aktardı.

Enflasyon artar uyarısı
Yasanın AVM'lerin açılış-kapanış saatlerine düzenleme getiren maddesini de değerlendiren Ergin, "AVM'ler 18.00'de kapanırsa bu bizi etkilemez çünkü biz en iyi işi Pazartesi ve Cuma yapıyoruz ama ülkenin işsizlik sorununa olumsuz katkı yapar. Herkes masrafını kısar bu da personel sayısına yansır" diye konuştu.

Ergin, yasayla öngörülen 'iskontolara kısıtlama'nın da enflasyonu küçük de olsa olumsuz etkileyebileceğini sözlerine ekledi.

Private label nedir?
SÜTTEN deterjana pek çok kategoride BİM, Migros gibi zincirlerde satılan ve KOBİ'lerin ürettiği market markalı, `uygun' fiyatlı ürünlerin genel adı...

2010'da 80 milyon euro yatırım
BU YIL yaklaşık 80 milyon euroluk yatırımla 4 yeni mağaza açmayı planladıklarını açıklayan Metro Toptancı Market Genel Müdürü Hakan Ergin, "1.400 kişiye de yeni iş imkanı yaratacağız. Mağazaların biri İzmit'te diğeri de İstanbul Merter'de ancak diğer 2'sinin lokasyonunu Belediye'den izin sorunu çözülmediği için açıklayamıyorum" dedi.

2010'da metrekare bazında yüzde 20 büyüme öngördüklerine de dikkat çeken Ergin, 2009'da bakkal ve ticaret erbabı olan müşterilerinin ziyaret sıklığında bir azalma olduğunu ancak alışveriş sepeti büyüklüğünün arttığını aktardı.

Herkes `diri'liğini gösteriyor, ama soluğu kesilen gidecek
BU YIL Türkiye'de yine 'mağaza kapatma' döneminin başladığına dikkat çeken Hakan Ergin, önümüzdeki dönemde sektörde birleşmelerin, satın almaların hatta pazardan çıkışların olacağı uyarısını yaptı. Gıda ve gıdadışında Türkiye pazarından ayrılacak şirketlerin olacağını vurgulayan Ergin, "Şu anda herkes sektörde 'diri' olduğunu göstermeye çalışıyor. Soluğu kesilen gidecek" dedi.

Deniz ürünleri müzayedesi yapacak, `İmkansız Periler' kazanacak
8-10 Nisan tarihleri arasında bu yıl 6'ncısı gerçekleştirilecek Türkiye'nin en büyük gastronomi buluşması 'Metro Gastro Buluşması'nda, 'deniz ürünleri müzayedesi' düzenlenerek Metro'nun sosyal sorumluluk projesi 'İmkansız Periler'e de destek olunacak. Geçen yıl da 'şarap müzayedesi'nin yapıldığını hatırlatan Hakan Ergin, 90 ürünün müzayedeye çıkacağını açıkladı.
Hale Tüzün / Vatan


Geri Dön