Porsche, Koleksiyon Mobilya'ya tasarım ortağı oldu!
Dünyada tüm otomobil severlerin hayalini süsleyen tasarım harikası Porsche, Porsche Design Studio'lar ile farklı sektörlerde de hizmet veriyor.
Amacı Porsche estetik ve tasanınım gayrimenkulden mobilyaya kahve fincanından trikoya kadar farklı alanlara taşımak olan Porsche Design Studio'nun Türkiye'de de temsilciliği var. Dünyada Blackberry, Adidas gibi markalar için tasarım yapan ve Türkiye'deki ilk iş ortağını mobilya sektöründen seçen Porsche, Koleksiyon için tasarım yaptı.
Şimdilerde banyo ürünleri kategorisinde bir şirketle de işbirliği yapmak üzere olan Porsche Design Studio'nun Türkiye'de bir de gayrimenkul projesi var. İstanbul İstinye'de "interior design by Porsche Design Studio" ibaresi ile hayata geçecek olan özel bir butik proje hazırlanıyor. Projenin 2013 sonunda teslim edilmesi hedefleniyor. Tasarım ürünlere ilginin arttığını gören şirket, dünya genelinde 120'ye ulaşmış Porsche Design mağazalarından birini de Türkiye'ye açmak için de kolları sıvamış.
PORSCHE DİZAYANLI EVLER
Porsche Design Studio'nun Türkiye ve Iran temsilciliğini yapan Bahman Bayat, son yıllarda Türkiye'den ilginin arttığını söylüyor, ilk taleplerin evlerini Porsche Design Studio'ya tasarlatmak isteyen kişilerden geldiğini söyleyen Bayat, bu anlamda pek çok villa tasarladıklarının altını çiziyor.
Zaten ilk hedeflerinin inşaat ve mobilya sektörü olduğuna vurgu yapan Bayat, kaliteli mobilya ve tasarımlara yoğun ilgi gösteren Türk yatırımcıların binalarında ve yeni projelerinde yaratıcı ve markalı tasarımlara ilgisinin arttığının da üzerinde duruyor.
Bu kapsamda Koleksiyon Mobilya ile çalışmaya başladıklarını ve ürün prototiplerinin çıktığını söyleyen Bayat banyo ürünleri kategorisinde hizmet veren bir şirketle de imza aşamasında olduklarını belirtiyor.
120 MAĞAZASI VAR
Porsche kurucusunun torunu Profesör Ferdinand Ateander Basene tarafından 19727de kurulan Porsche Design Studio çatısı altında, hızlı spor otomobilin timsal olan Porsche’nin tasarım uzmanlığı farklı alanlara da aktarılıyor. Saat, gözlük, yazı gereçleri gibi çok sayıda klasik erkek aksesuarı oluşturan şirket yıllar geçtikçe ürün portföyünü geliştirmiş. Bugün tekstil ürünlerinde, parfüme, bavuldan cep telefonu ve ev aksesuarlarına kadar geriş bir ürün portföyüne ulaşmış. 120 mağazasında bu ürünleri satan şirket ayrı zamanda dünyadaki pek çok marka ile tasarım ortaklığı da yapıyor.
Fatoş Bozkuş/Ekonomist