Pronet Güvenlik, İstanbul, Ankara ve İzmir verilerini açıkladı!
Pronet Güvenlik, 2011 yılında İstanbul, Ankara ve İzmir'de meydana gelen acil durumlara ilişkin verilerini açıkladı
Türkiye’nin lider güvenlik firması Pronet Güvenlik, 2011 yılında İstanbul, Ankara ve İzmir’de meydana gelen acil durumlara ilişkin verilerini açıkladı. Üç büyük şehirde Pronet Güvenlik Alarm Sistemi’ne sahip bulunan yaklaşık 93 bin ev ve işyerinde yıl boyunca yangın, su baskını, hırsızlık ve soygun girişimi gibi toplam 727 acil durum vakası yaşandı; İstanbul’da 559, Ankara’da 86, İzmir’de ise 82 olay meydana geldi.
26.03.2012, İstanbul
Türkiye’nin lider güvenlik firması Pronet Güvenlik, 2011 yılında üç büyük şehirde yaşanan acil durumlarla ilgili verilerini açıkladı. Verilere göre, İstanbul, Ankara ve İzmir’de Pronet Güvenlik Alarm Sistemi’ne sahip olan 92 bin 914 ev ve işyerinde yıl boyunca toplam 727 acil durum yaşandı.
Acil durum vakalarında İstanbul ilk sırada
Verileri göre, İstanbul’da Pronet Güvenlik Alarm Sistemi bulunan ev ve işyerlerinde 2011 yılında toplam 559 acil durum vakası meydana geldi. Bunlardan 301’i girişim aşamasında kalan hırsızlık, soygun ve gasp olarak gerçekleşirken; kuyumcu, banka ve benzeri işyerlerine yönelik 6 soygun girişiminde ise, çalışanların Panik Butonu aracılığıyla güvenlik güçlerine haber vermeleri sonucunda zanlılar yakalandı. İstanbul’da ayrıca yıl boyunca meydana gelen 56 yangın ve 39 su baskını Pronet Güvenlik Alarm Merkezi tarafından yetkili birimlere en kısa sürede bildirilerek müdahale edilmesi sağlanırken, sağlıkla ilgili 157 olayda ise ambulans yönlendirildi.
Panik Butonu zanlıları yakalattı
İstanbul’un ardından en çok acil durumun yaşandığı Ankara’da toplam 86 olay meydana geldi. Bunlardan 40’ı hırsızlık, soygun ve gasp girişimi olarak yaşanırken, 2 olayda Panik Butonu kullanımı zanlıların olay yerinden kaçamadan güvenlik güçleri tarafından yakalanmalarını sağladı. 2011 yılında Başkent’teki Pronet Güvenlik abonelerinin ev ve işyerlerinde yaşanan 5 yangın ve 9 su baskını ise yine Pronet Güvenlik Alarm Merkezi’nin zamanında uyarıları sayesinde büyümeden önlendi. Merkez ayrıca, 30 olayda sağlık birimleri ile irtibata geçerek adreslere ambulans gönderilmesini sağladı.
En az acil durum vakası İzmir’de
Üç büyük şehir arasında en az acil durumun yaşandığı şehir ise 82 olayla İzmir oldu. İzmir’de 36 hırsızlık ve soygun olayı Pronet Güvenlik Alarm Sistemi sayesinde girişim aşamasında kaldı. Şehirde meydana gelen 8 yangın ve 7 su baskınında ilgili birimler Pronet Güvenlik Alarm Merkezi tarafından anında haberdar edilerek abonelerin adreslerine yönlendirildi. Yaşanan 31 olayda ise adreslere ambulans gönderildi.
Verilerle ilgili değerlendirme yapan Pronet Güvenlik Genel Müdürü Metin Kastro, abonelerin ev ve iş yerlerinde yaşanan hırsızlık ve soygun olaylarının sayısının toplam abone sayısı ile kıyaslandığında çok düşük kaldığının altını çizdi. Rakamların düşük olmasının kendileri adına son derece memnuniyet verici olduğunu belirten Kastro, ev ve işyerlerinde görünen ‘Pronet’ markasının ‘Güvenlik’ ile eş anlamlı olduğunu vurgulayarak, “Pronet Güvenlik Alarm Sistemi kötü niyetli kişiler için önemli bir caydırıcılık unsuru taşıyor” diye konuştu.
Alarm sistemleri ambulans istemek için de kullanılıyor
Dedektörlerden gelen alarm sinyalleri ile ambulans, gaz, yangın, panik durumu sinyallerinin Pronet Alarm ve Çağrı Merkezi’ne ulaşması ile birlikte Pronet abonelerine ortalama 25 saniye içinde dönüş yapıldığını belirten Metin Kastro, sözlerini şöyle sürdürdü: “Sorunun tespitinin ardından, yine saniyeler içinde ilgili birimlerle irtibata geçerek adrese yönlendirmeyi gerçekleştiriyoruz. Pronet Güvenlik aboneleri ile olan iletişimimiz bu aşamada kesilmiyor. Kendilerini arayarak olayla ilgili bilgi alıyor ve zor günlerinde yanlarında olduğumuzu hissettirmeye çalışıyoruz. Örneğin bir rahatsızlık söz konusu ise çiçek, hırsızlık girişimi olmuşsa çilingir göndererek ya da travmanın atlatılmasında yardımcı olabilmek için otel konaklaması armağan ederek ‘Geçmiş olsun’ diyoruz. Alarm sistemleri genellikle hırsızlığa karşı tedbir amaçlı kullanılsa da, tecrübelerimiz bize gösterdi ki abonelerimiz ambulans ve panik durumlarında da sistemi etkin bir biçimde kullanıyorlar. Bu noktada kurulan alarm sistemi bir yandan caydırıcı özelliği ile hırsızlık olaylarını en düşük seviyeye indirirken, diğer yandan acil durumlarda ya da beklenmedik olaylarda devreye girerek abonelerimizin güvende olmalarını sağlıyor.”
Pronet Güvenlik Çağrı Merkezi’ne Türkiye genelinde günde ortalama 1.800 çağrı geldiğini kaydeden Kastro, Alarm Merkezi’ne ulaşan günlük sinyal sayısının ise 3 bini bulduğunu söyledi. Kastro, bu sayının yaklaşık 1.500’ünün alarm ve hırsızlık olaylarına, 200’ünün ise panik butonu kullanımı ile yangın ve gaz kaçağı gibi olaylara ait olduğunu belirtti.
Gelişmiş mahallelerde daha çok hırsızlık oluyor
İstanbul Emniyet Müdürlüğü Suç Analiz Bürosu’nun verilerine göre yılın ve günün belirli dönemlerinde hırsızlık olaylarında artış kaydedildiğini vurgulayan Metin Kastro, “Araştırmalar Mart-Ocak ile Nisan-Mayıs aylarında hırsızlığın arttığını gösteriyor. Hırsızlık en çok 24.00-06.00 saatleri arasında gerçekleşirken, salı, perşembe ve cuma günleri evlerde yaşanan hırsızlık olaylarında artış yaşandığı görülüyor. Gelir seviyesi yüksek kişilerin yaşadığı gelişmiş mahallelerde daha çok hırsızlık meydana geliyor. Ayrıca, ayın ilk haftasında ve son bölümünde de hırsızlık artış gösteriyor. Evden hırsızlıklarda genel olarak ayın sonuna doğru bir azalma olurken, hafta sonları hane halkının evde bulunma olasılığının artması, hırsızlık olaylarını da azaltıyor. Evden hırsızlık ise 12.00-18.00 saatleri arasında artıyor” diye konuştu.
Pronet hakkında:
1995 yılından beri faaliyet gösteren Pronet Güvenlik, 115.000’in üzerinde aktif güvenlik sistemi ve sayıları 500'ü aşan özel güvenlik projeleri ile Türkiye'nin en büyük, lider güvenlik firmasıdır. Ev ve işyeri güvenliğinden kamu kurumlarının ve dev sanayi tesislerinin entegre güvenlik sistemlerine kadar geniş bir yelpazede hizmet ve çözümler sunan Pronet Güvenlik, kişi, kurum, kuruluş, öz varlık ve bilginin korunmasını sağlamaktadır. Kamu kurumları, şirketler, özel konutlar, bankalar, müzeler Pronet Güvenlik'in ürün ve hizmetlerinden yararlanmaktadır. Pronet Güvenlik, yalnızca güvenlik sistemini kurmak ve projeyi gerçekleştirmekle kalmamakta, aynı zamanda sistemden maksimum derecede yararlanabilmeleri için satış sonrasında kusursuz destek anlayışıyla müşterilerinin daima yanında olmaktadır. Pronet Güvenlik, müşterilerinden gelebilecek güvenlik personeli talebini de yetkin eğitmenler tarafından profesyonelce eğitilmiş elemanlarıyla en iyi şekilde karşılamaktadır. Pronet Güvenlik Hizmetleri, teknolojik altyapısı, güvenlik sektöründeki benzersiz deneyimi ve 1.500’ü aşkın çalışanıyla bugün ve gelecekte müşterilerine en iyi hizmeti sunma hedefiyle çalışmalarını sürdürmektedir.