Real 20 Kasım'da Forum İstanbul'da mağaza açacak
İstanbul'da 6, Türkiye'de toplam 14 mağazaya ulaşan Real marketler zinciri yatırımlarına devam ediyor
Yeni mağazasını 20 Kasım'da Bayrampaşa Forum İstanbul Alışveriş Merkezi'nde açacak olan Real, bu mağazada 200 personeliyle müşterilerine hizmet verecek.
Real Genel Müdürü Kubilay Özerkan, “Biz Real olarak krizi fırsat olarak değerlendirdik ve stratejilerimizi buna göre düzenledik. Fulya ve Merter'den sonra 10 milyon Euro yatırımla Bayrampaşa mağazamızı hizmete açmaya hazırlanıyoruz. Biz geleneksel pazarın sıcaklığını modern bir şekilde sunuyoruz. Krizde fiyatlandırmamızı değiştirdik. Kampanyalarda ise daha agresif olduk. Bu sayede müşterilerimiz sepetlerini daha ucuza dolduracak” dedi.
10 kilo altın dağıttı
Büyüğün küçüğü yendiği değil, hızlının yavaşı yendiği bir dünyada olduğumuzu belirten Özerkan, şunları söyledi: “Biz hızlıyız. Krizde de hızlıydık. Ama tedbiri hiçbir zaman elden bırakmadık. Şu anda krizin etkileri normalleşti ama biz önlem almaya devam ediyoruz. Yaptığımız kampanyalarla şu ana kadar 10 kilo altın dağıttık. Merter'deki mağazamızda da olduğu gibi Bayrampaşa'daki mağazamızın açılışında da altın dağıtacağız. Açılışta altının yanısıra fiyatlarda da indirimlere gideceğiz. Önümüzde bayram var yılbaşı var. Bu nedenle açılış kampanyamızı uzun tutacağız ki müşterilerimiz faydalansın.”
Hijyene önem veriyoruz
Kalite, hijyen, fiyat gibi kriterlere her zaman önem verdiklerini belirten Özerkan, şöyle konuştu: “Yaşanan sağlık sorunlarıyla artık insanlar kalite ve fiyatın yanı sıra hijyene de önem veriyor. İlerleyen zamanlarda bu daha da artacak. Biz bu salgınlar yüzünden alışveriş arabalarımızı 2 ayda bir dezenfekte ediyoruz. Ayrıca müşterilerimiz ette de bize güveniyor. Bu yıl Kurban Bayramı'nda da satışlarımızı sürdüreceğiz. Kesim alanlarında kameralar olacak. Müşterilerimiz temizlikten ve kesimin doğru yapıldığından emin olacak. Hisseli kesime de devam edeceğiz.”
Sepetler küçüldü
KRİZ yüzünden insanların alım gücünün düştüğünü belirten Kubilay Özerkan, “Sepet doldurma oranında azalış var. Fiyatlarımız düştü. 2010'da büyük şehirlerde olup müşteriye yakın olmak istiyoruz. Yeni mağazalar açmak yerine mağazalarımızı, ekipmanlarımızı elden geçireceğiz. Ayrıca A marka kalitesini sunacağımız Real markalı ürünler rafa çıkıyor. Biz müşterilerimize bu kaliteyi daha ucuza almalarını sağlıyoruz. Toplam sayışın içinde bu yıl Real markalı ürünler yüzde 10 arttı” dedi.
Hürriyet
İlgili haber
REAL Bayrampaşa 20 Kasım'da açılacak!
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Real Bayrampaşa 10 milyon euro yatırımla açılıyor
Real Hipermarketleri'nin İstanbul'daki 6, Türkiye'deki 14'üncü mağazası 9 milyon 828 bin euro yatırımla Bayrampaşa'da Forum İstanbul Alışveriş Merkezi'nde yer alıyor
Real Hipermarketleri Genel Müdürü Kubilay Özerkan, 20 Kasım'da açılacak olan mağazaya ilişkin bilgi verdi. Merter mağazasının açılışında yapılan altın kampanyasıyla 10 kilonun üzerinde altın dağıtıldığını, bu mağazada da benzer kampanyalar yapacaklarını duyurdu. Et fiyatlarındaki artışın kurbanlığı da etkilediğine değinen Özerkan, “18 kiloluk Karaman koyunu 599 liradan, hisseli dana ise 550 liradan satılacak” dedi.
Milliyet
Krizden Real de kazançlı çıktı, müşteriler de
Kriz döneminde uyguladıkları fiyat indirimleri ve kampanyalar ile müşteri sayılarının arttığını belirten Real'in Genel Müdürü Kubilay Özerkan, 'Müşteriler de sepetlerini bir önceki yıla göre daha ucuza doldurdu' dedi.
Krizin etkilerine rağmen 2009 yılında yatırımlarını sürdüren Real Hipermarketleri, Türkiye'de 14'üncü, İstanbul'da ise 6'ncı mağazasını Bayrampaşa'daki Forum İstanbul'da açıyor.
Küresel krizin kendilerine bir anlamda şans getirdiğini belirten Real Hipermarketleri Genel Müdürü Kubilay Özerkan, "Krizin etkilerinden kurtulmak için öncelikli olarak stratejimizi değiştirdik. Bunun için fiyat yapısını yeniden ayarladık. Kampanyalarda daha agresif davrandık. Uyguladığımız bu yeni politikalar krizde bize fayda getirdi" dedi.
Real'in Bayrampaşa mağazası hakkında bilgi vermek üzere dün bir basın toplantısı düzenleyen Özerkan, yeni stratejileri sayesinde müşteri sayılarının arttığını, yine bu sayede müşterilerin Real'de sepetlerini bir önceki yıla göre daha ucuza doldurduğunu söyledi. Real'de fiyatlarda geçen yıla göre yüzde 2-3 oranında düşüş olduğunu ifade eden Özerkan, "Müşterilerimize bu yıl enflasyon yerine deflasyon sunduk. Bu da bizim için bir şans oldu. 2010 yılında da bu strateji ile yolumuza devam edeceğiz" diye konuştu.
Krizle birlikte artık her alanda dengelerin değişeceğine dikkat çeken Özerkan, şöyle devam etti: "Bugün büyüğün küçüğü yendiği değil hızlının yavaşı yendiği bir ortamdayız. Dünyada tüm yatırımların ertelendiği 2009 yılı içinde biz Merter ve Fulya'dan sonra Bayrampaşa ile birlikte üç yeni mağaza yatırımı gerçekleştirdik. İstanbul'daki varlığımızı artırıyoruz" dedi.
2010 yılında yeni mağaza yatırımları için projelere baktıklarını belirten Özerkan, ağırlıklı olarak büyük şehirlerde olmak istediklerini söyledi. 2010 yılında mağaza açmaktan ziyade ağırlıklı olarak yeni mağazalarında uyguladıkları konsepti tüm mağazalara yaygınlaştırmak istediklerini kaydeden Özerkan, "Baktığımız zaman krizin normalleştiğini görüyoruz. Ama hâlâ masamızda 2-3 senaryomuz duruyor. Değişen şartlara göre bunu uygulayacağız" dedi.
Salgınlara hazırlıklıyız
Domuz gribinden sonra Real olarak çıkabilecek herhangi yeni bir krize ve salgına karşı kendilerini hazırladıklarını belirten Özerkan, "Örneğin deniz ürünleri konusunda bu konuda hazırlık yapıyoruz. Biliyorsunuz denizlerde cıva oranı gittikçe artıyor. Dünyada bu konuda hassasiyet artıyor. Biz de örneğin bu mağazamızda 2 bin 500 metrekarelik taze ürünler için bir laboratuvar yaptık.
Dünyadaki hassasiyetleri önceden görüp buradaki hazırlıklarımızı yapıyoruz. Örneğin domuz gribi ile ilgili çalışmalara salgın bu kadar yayılmadan 6 ay önce başlamıştık. Tüm alışveriş arabalarımızı dezenfekte etmeye başlamıştık" değerlendirmesinde bulundu.
Bayrampaşa'da da altın dağıtacak
Bayrampaşa mağazasına 10 milyon euroluk yatırım yaptıklarını belirten Özerkan, ayın 20'sinde açılacak mağazanın 10 bin metrekarelik bir alanda kurulduğunu ve 200 kişinin istihdam edileceğini söyledi. Daha önce Merter mağazasının açılışında uyguladıkları özel fiyat promosyonlarının bu mağazada da yapılacağını ifade eden Özerkan, şunları söyledi: "Burada da Merter'de olduğu gibi elektronik ürünleri elektronik marketlerden daha uygun satacağız. Yine ünlü markaların spor ayakkabılarını ucuz fiyatla satışa sunacağız. Gıdada hesaplı ürünler için hazırlık yapıyoruz. Özellikle açılış bayram öncesine denk geldiği için fiyatlar oldukça hesaplı olacak."
Merter mağazasında olduğu gibi Bayrampaşa'da da altın dağıtacaklarını kaydeden Özerkan, "Daha önce Merter'de ve Antalya'da yaptığımız promosyon kampanyaları dahilinde 10 kilonun üstünde altın verdik" dedi.
Referans
Erkek araba kullanır gibi alışveriş yapar
Müşteri davranışları uzmanı Paco Underhill, erkeklerin araba kullanır gibi alışveriş yaptığını Paco belirterek, "Onları ancak teknoloji, hırdavat ve ucuz fiyatlarla mağazaya çekebilirsiniz" dedi
Yılın üçte birini yollarda geçiriyor. Farklı kıtaların belirgin ülkelerindeki alışveriş merkezlerini inceliyor, müşterilerle konuşuyor, kitap yazıyor. Ona alışveriş gurusu demek yanlış olmaz herhalde. Müşteriler arasında Saks Fifth Avenue, Gap, Hallmark, Wal-Mart ve Starbucks'ın olduğu uluslar arası araştırma ve danışmanlık firması Envirosell'in kurucusu Paco Underhill, ekonomik krizle baş edebilmek için gün be gün yeni indirim ve kampanyalarla müşteri avına çıkan alışveriş merkezlerine (AVM) kadınlar, gençler ve çocuklardan sonra erkekleri de çekebilmek için firma sahiplerine "teknoloji ürünlerini, hırdavatları ve ucuz fiyatları mutlaka kullanın" önerisinde bulunuyor.
TERAPİ YÖNTEMİ DEĞİL
"Erkekler için alışveriş bir terapi yönetim değil. O yüzden hem kendi için hem de eşi ve ailesi için para harcayan erkekleri çekebilmenin yollarına bakmak gerekiyor" diyor Underhill. Erkeklerin araba kullanır gibi alışveriş yaptıklarının altını çizen Underhill, "Aradıklarını bulamazlarsa oradan ayrılırlar. Bütünüyle umutsuz kalmadıkça yol sormazlar" diyor. Dockers için yaptıkları bir araştırmada erkeklerin nasıl pantolon satın aldıklarını gözlemlediklerini belirten Underhill, "Üstlerindeki pantolunun beden numarasında bir pantolonu alıp doğruca kasaya gidiyorlar. Büfeden bira alırken ne kadar özenli davranıyorlarsa aynı özeni mağazaya da yansıtıyorlar" diye konuşuyor.
Sormayan müşteri makbul
Markaların özellikle 10'lu yaşlardaki insanlara odaklanmalarını, bu grubun anlık kararlarla alışveriş yapmalarıyla açıklayan Underhill, "Teenage denen kesim bir modeli örnek alıp onu kıyafetlerini hiç sorgulamadan sadece rengini beğenip satın alabilir." diyor.
REAL Hipermarketleri Genel Müdürü Kubilay Özerkan, geçen yıla göre fiyatlarda yüzde 2-3 düşüş olduğunu belirterek, "Müşterilerimize bu yıl enflasyon yerine deflasyon sunduk. Kriz bize yaradı bu şekilde Real Türkiye olarak bu yıl yüzde 30 büyüdük" dedi. Türkiye'de 14'üncü, İstanbul'da ise altıncısını Forum Bayrampaşa'da açacağı mağazada altın dağıtmaya devam edeceklerini belirten Özerkan, Bayrampaşa mağazasına 10 milyon avroluk yatırım yaptıklarını ve açılacak mağazada 200 kişiyi istihdam edeceklerini söyledi. Özerkan 2010 yılında yeni mağaza yatırımları için de projelere baktıklarını belirtti. Özerkan, Kurban Bayramı öncesi kurbanlık fiyatlarını piyasaya göre ayarlayacaklarını söyledi.
Kiralamayı durdurup değeri düşürmedik
BAYRAMPAŞA'DA 12 yıldır inşaatı devam eden ve 17 Kasım'da açılacak İstanbul Forum'u, Türkiye'nin 'Champs Elysee'si olarak nitelendiren Multiturkmall CEO'su Levent Eyüboğlu, İstanbul Forum'un son hali için toplam 200 projeyi çöpe attıklarını söyledi. 750 milyon euroluk toplam yatırım dışında sadece AVM içindeki mağazaların kira hariç dekorasyona toplamda 175 milyon dolar harcadıklarını belirten Eyüboğlu, "Kriz döneminde AVM'nin gelecekteki değerinden ödün vermemek için bir süre kiralamaları durdurduk. Şu anda kiralama oranımız yüzde 96. Sadece belediyelere verdiğimiz ruhsat harcı 6 milyon doları buldu" dedi.
Pınar ÇELİK/Sabah