19 / 11 / 2024

Rebul'un 2021 hedefi 30 mağazaya ulaşmak!

Rebul'un 2021 hedefi 30 mağazaya ulaşmak!

Rebul Grubu, dağıtım, perakende ve private label olmak üzere üç koldan büyüyen şirket, bu yılı 21 şube ile kapatmayı planlarken 2021 sonunda ise yurtiçinde 30 şubeye ulaşacak. Yurtdışında da Suudi Arabistan, Katar, Azerbaycan, Rusya ve Slovenya'da mağazalar açacak...




Türkiye’de tarihi 100 yılı aşmış şirket sayısı ol­dukça az. Birçok şirket ikinci kuşaktan sonra ya­şanan sorunlar nedeniyle yok olmuş durumda. Atelier Rebul ise günümüze kadar ulaşan ender şirketlerden biri. Hikayesi OsmanlI’nın son dö­nemine tanıklık eden ilk eczanelerinden biri olan Rebul Eczanesi’ne dayanıyor. Rebul Eczanesi 1895 yılında Jean Cesar Reboul tarafından İstanbul Be- yoğlu’nda ‘Grande Pharmacie Parisienne-Büyük Paris Eczanesi’ adıyla kurulur. Bay Reboul ile bir­likte stajyer olarak çalışmaya başlayan dönemin ilk eczacılarından Kemal Müderrisoglu akabin­de eczaneye ortak olur. Bu ortaklık uzun yıllar devam eder. Eczane Rebul ismini alır. Sonrasında Bay Reboul Fransa’ya yerleşme kararı nedeniy­le işleri ortağı Kemal Müderrisoğlu’na devreder. Köklerinden kopmayan şirket, dördüncü kuşak temsilcisi Kerim Müderrisoglu ile birlikte büyü­mesini sürdürür.

Üç ayrı kategori

Ekonomist’ten Özlem Bay Yılmaz’ın haberine göre, 2004 yılına gelindiğinde ise Kerim Müderrisoğlu’nun yolları Korel Bingöl ve Nüket Filiba ile kesişir. Üç ortaklı bir yapıda yoluna devam eden şirket, DNA’sına uygun hamlelerle ‘eski­meden eski bir marka’ olmayı başarmış du­rumda. Bu ortaklıkla birlikte şirketin, Rebul yay­gın dağıtım, Atelier Rebul perakendecilik ve pri­vate label olmak üzer üç ayrı koldan gelişme gös­terdiğini söyleyen şirket ortaklarından Nüket Fi­liba, “Özellikle perakendede emin adımlarla bü­yüyoruz. Şu anda 19 mağazamız var. Yıl sonu­na kadar  Adana  ve Ankara’da iki mağaza daha açacağız ve 21 mağazaya ulaşacağız. Türkiye’de 2021 yılına kadar toplam 30 mağazaya ulaşma­yı hedefliyoruz" diyor. Yurtdışında ise 9 mağa­zamız var.

PL üretimi de var

Türkiye’de bir ilk olan ‘parfümlü kolonya’ ka­tegorisini yaratan Rebul Kozmetik; ikonik Lavanta kolonyasına ek olarak Mandalina, Ice, Yasemin, Yeşil Çay kolonyalarını da koleksiyonuna ekle­di. Yepyeni kokularıyla gençlere de ulaşan şir­ket bugün 14 binin üzerinde noktada, kolonya­larını müşterileriyle buluşturuyor. Nüket Filiba 2013 yılında ‘exclusive mağazacılık’ ile perakende sektörüne girdiklerini ve mağazalarını kendile­rinin açtığını söylüyor.

Rebul un 2021 hedefi 30 mağazaya ulaşmak!

2 milyona yakın formül

Şirket İstanbul, Arnavutköy’deki fabrikasın­da yıllık 18 milyon adetlik bir üretim gerçekleş­tiriyor. Ancak yeni yılda üretimin Çerkezköy’de yapılan yeni tesise taşınması planlanıyor. Şirket bünyesinde Rebul ve Atelier Rebul olarak 250’nin üzerinde ürün bulunuyor. Private label üretimi de eklendiğinde bu sayının yıllık bin yeni ürüne ulaştığını dile getiren Nüket Filiba, şunları anla­tıyor: “ 124 yıllık deneyim ve mirasımızdan gelen 2 milyona yakın formülümüz var. Bunların yeni­den yorumlanmasıyla yarattığımız koleksiyonlarımızda; kolonya, parfüm, cilt bakım ürünleri, vü­cut bakım ürünleri, ev parfümleri, mumlar, saç, cilt ve kişiye özel kozmetikler yer alıyor.”

Şirketin üretiminin yüzde 35'lik kısmını pri­vate label oluşturuyor. Şirket Türkiye’nin yanı sı­ra özellikle İngiltere ve İspanya’daki perakende markalarının kozmetik ürünlerini üretiyor.

Yeni havalimanında

Atelier Rebul perakende mağazaları ve e- ticaret sitesi şirketin ana satış kanallarını oluş­turuyor. Ayrıca seçili ürünleri, dünyanın en bü: yük kozmetik devlerinden biri olan Sephora’nın mağazalarında' konumlanan ilk Türk markası ola­rak yer alıyor. Bunların dışında 3’üncü havalimanı ve Dalaman Havalimanı’nda da ürünlerini ken­di uzmanlarıyla ve kendi ritüelleriyle satmaya de­vam ettiklerini belirten Nüket Filiba, şöyle de­vam ediyor: “Bunların dışında da çok özel niş alanlarda ürünlerimize ulaşılabilecek butik ma­ğaza içi mağaza konseptlerimiz var. Türkiye’nin birçok büyük ve favori otellerinde Atelier Rebul ve Rebul ürünlerinin sadece bu noktalara özel olarak üretilmiş boylarına ulaşmak mümkün. Sek­tördeki sekiz AR-GE merkezinden biriyiz. Ürün geliştirmeye büyük önem veriyoruz.”

Yurtdışı mağazalaşma

Yurtdışında da Belçika’da 3 Atelier Rebul mağazası var. Suudi Arabistan’da da çok yakın­da dördüncü mağazası açılacak. Aralık başında Solvenya’da da bir mağaza açmaya hazırlanan şirketin, Almanya ise ‘shop in shop’ denilen ma­ğaza içi mağaza konseptleri bulunuyor. Aynı za­manda Çin’in önde gelen büyük e-ticaret sitele­rine de ürün ihraç ettiklerini belirten Nüket Filiba,“Rebul markalı ürünlerimizi ise eczaneler, parfümeriler, zincir kişisel bakım mağazaları, ulu­sal ve yerel zincir marketlerde ulaşabilirsiniz. Ate­lier Rebul ve Rebul olarak tüketicinin hayatının her alanına dokunmaya çalışıyoruz. Bu sebeple özellikle Türkiye genelinde geniş satış kanalına sahibiz. Üretimimizin yüzde 30’a yakınını yurt- dışına ihraç ediyoruz. Yurtdışı pazarlarını da in­celeyerek ihtiyaca yönelik ürünler geliştirmeyi planlıyoruz. Private label’da ise ihracata yöne­lik olup Türkiye’de olmayan çok fazla ürünümüz var” diye anlatıyor. Şirket, Rusya, Japonya, Hır­vatistan, Lübnan, Kuveyt, Azerbaycan ve Katar’da da büyüme planlıyor.

"Yüzde 50 büyümeyi hedefliyoruz"

Türkiye pazarında Atelier Rebul olarak mağaza sayılarını arttırmayı ve sektörün zayıf kaldığı e-ticaret alanında kendilerini geliştirmeyi planladıklarım söyleyen Nüket Filiba, “Perakende olarak mağaza konseptlerimizi yeniliyoruz ve müşterilerimize çok dalla keyifli bir Atelier Rebul deneyimi yaşatmak için mağazalarımızda yeni alanlar yaratmaya çalışıyoruz. Geçen yıl yüzde 51 oranında büyüme kaydettik, bu yıl da benzer rakamlarda büyüme hedefliyoruz” diyor.


Geri Dön