Rebul'un 2021 hedefi 30 mağazaya ulaşmak!
Rebul Grubu, dağıtım, perakende ve private label olmak üzere üç koldan büyüyen şirket, bu yılı 21 şube ile kapatmayı planlarken 2021 sonunda ise yurtiçinde 30 şubeye ulaşacak. Yurtdışında da Suudi Arabistan, Katar, Azerbaycan, Rusya ve Slovenya'da mağazalar açacak...
Türkiye’de tarihi 100 yılı aşmış şirket sayısı oldukça az. Birçok şirket ikinci kuşaktan sonra yaşanan sorunlar nedeniyle yok olmuş durumda. Atelier Rebul ise günümüze kadar ulaşan ender şirketlerden biri. Hikayesi OsmanlI’nın son dönemine tanıklık eden ilk eczanelerinden biri olan Rebul Eczanesi’ne dayanıyor. Rebul Eczanesi 1895 yılında Jean Cesar Reboul tarafından İstanbul Be- yoğlu’nda ‘Grande Pharmacie Parisienne-Büyük Paris Eczanesi’ adıyla kurulur. Bay Reboul ile birlikte stajyer olarak çalışmaya başlayan dönemin ilk eczacılarından Kemal Müderrisoglu akabinde eczaneye ortak olur. Bu ortaklık uzun yıllar devam eder. Eczane Rebul ismini alır. Sonrasında Bay Reboul Fransa’ya yerleşme kararı nedeniyle işleri ortağı Kemal Müderrisoğlu’na devreder. Köklerinden kopmayan şirket, dördüncü kuşak temsilcisi Kerim Müderrisoglu ile birlikte büyümesini sürdürür.
Üç ayrı kategori
Ekonomist’ten Özlem Bay Yılmaz’ın haberine göre, 2004 yılına gelindiğinde ise Kerim Müderrisoğlu’nun yolları Korel Bingöl ve Nüket Filiba ile kesişir. Üç ortaklı bir yapıda yoluna devam eden şirket, DNA’sına uygun hamlelerle ‘eskimeden eski bir marka’ olmayı başarmış durumda. Bu ortaklıkla birlikte şirketin, Rebul yaygın dağıtım, Atelier Rebul perakendecilik ve private label olmak üzer üç ayrı koldan gelişme gösterdiğini söyleyen şirket ortaklarından Nüket Filiba, “Özellikle perakendede emin adımlarla büyüyoruz. Şu anda 19 mağazamız var. Yıl sonuna kadar Adana ve Ankara’da iki mağaza daha açacağız ve 21 mağazaya ulaşacağız. Türkiye’de 2021 yılına kadar toplam 30 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz" diyor. Yurtdışında ise 9 mağazamız var.
PL üretimi de var
Türkiye’de bir ilk olan ‘parfümlü kolonya’ kategorisini yaratan Rebul Kozmetik; ikonik Lavanta kolonyasına ek olarak Mandalina, Ice, Yasemin, Yeşil Çay kolonyalarını da koleksiyonuna ekledi. Yepyeni kokularıyla gençlere de ulaşan şirket bugün 14 binin üzerinde noktada, kolonyalarını müşterileriyle buluşturuyor. Nüket Filiba 2013 yılında ‘exclusive mağazacılık’ ile perakende sektörüne girdiklerini ve mağazalarını kendilerinin açtığını söylüyor.
2 milyona yakın formül
Şirket İstanbul, Arnavutköy’deki fabrikasında yıllık 18 milyon adetlik bir üretim gerçekleştiriyor. Ancak yeni yılda üretimin Çerkezköy’de yapılan yeni tesise taşınması planlanıyor. Şirket bünyesinde Rebul ve Atelier Rebul olarak 250’nin üzerinde ürün bulunuyor. Private label üretimi de eklendiğinde bu sayının yıllık bin yeni ürüne ulaştığını dile getiren Nüket Filiba, şunları anlatıyor: “ 124 yıllık deneyim ve mirasımızdan gelen 2 milyona yakın formülümüz var. Bunların yeniden yorumlanmasıyla yarattığımız koleksiyonlarımızda; kolonya, parfüm, cilt bakım ürünleri, vücut bakım ürünleri, ev parfümleri, mumlar, saç, cilt ve kişiye özel kozmetikler yer alıyor.”
Şirketin üretiminin yüzde 35'lik kısmını private label oluşturuyor. Şirket Türkiye’nin yanı sıra özellikle İngiltere ve İspanya’daki perakende markalarının kozmetik ürünlerini üretiyor.
Yeni havalimanında
Atelier Rebul perakende mağazaları ve e- ticaret sitesi şirketin ana satış kanallarını oluşturuyor. Ayrıca seçili ürünleri, dünyanın en bü: yük kozmetik devlerinden biri olan Sephora’nın mağazalarında' konumlanan ilk Türk markası olarak yer alıyor. Bunların dışında 3’üncü havalimanı ve Dalaman Havalimanı’nda da ürünlerini kendi uzmanlarıyla ve kendi ritüelleriyle satmaya devam ettiklerini belirten Nüket Filiba, şöyle devam ediyor: “Bunların dışında da çok özel niş alanlarda ürünlerimize ulaşılabilecek butik mağaza içi mağaza konseptlerimiz var. Türkiye’nin birçok büyük ve favori otellerinde Atelier Rebul ve Rebul ürünlerinin sadece bu noktalara özel olarak üretilmiş boylarına ulaşmak mümkün. Sektördeki sekiz AR-GE merkezinden biriyiz. Ürün geliştirmeye büyük önem veriyoruz.”
Yurtdışı mağazalaşma
Yurtdışında da Belçika’da 3 Atelier Rebul mağazası var. Suudi Arabistan’da da çok yakında dördüncü mağazası açılacak. Aralık başında Solvenya’da da bir mağaza açmaya hazırlanan şirketin, Almanya ise ‘shop in shop’ denilen mağaza içi mağaza konseptleri bulunuyor. Aynı zamanda Çin’in önde gelen büyük e-ticaret sitelerine de ürün ihraç ettiklerini belirten Nüket Filiba,“Rebul markalı ürünlerimizi ise eczaneler, parfümeriler, zincir kişisel bakım mağazaları, ulusal ve yerel zincir marketlerde ulaşabilirsiniz. Atelier Rebul ve Rebul olarak tüketicinin hayatının her alanına dokunmaya çalışıyoruz. Bu sebeple özellikle Türkiye genelinde geniş satış kanalına sahibiz. Üretimimizin yüzde 30’a yakınını yurt- dışına ihraç ediyoruz. Yurtdışı pazarlarını da inceleyerek ihtiyaca yönelik ürünler geliştirmeyi planlıyoruz. Private label’da ise ihracata yönelik olup Türkiye’de olmayan çok fazla ürünümüz var” diye anlatıyor. Şirket, Rusya, Japonya, Hırvatistan, Lübnan, Kuveyt, Azerbaycan ve Katar’da da büyüme planlıyor.
"Yüzde 50 büyümeyi hedefliyoruz"
Türkiye pazarında Atelier Rebul olarak mağaza sayılarını arttırmayı ve sektörün zayıf kaldığı e-ticaret alanında kendilerini geliştirmeyi planladıklarım söyleyen Nüket Filiba, “Perakende olarak mağaza konseptlerimizi yeniliyoruz ve müşterilerimize çok dalla keyifli bir Atelier Rebul deneyimi yaşatmak için mağazalarımızda yeni alanlar yaratmaya çalışıyoruz. Geçen yıl yüzde 51 oranında büyüme kaydettik, bu yıl da benzer rakamlarda büyüme hedefliyoruz” diyor.