26 / 11 / 2024

Reysaş 2016'da 315 milyon TL yatırım yapacak!

Reysaş 2016'da 315 milyon TL yatırım yapacak!

Reysaş 2016'da 315 milyon TL yatırım yapacak. Reysaş Yatırım Holding Yönetim Kurulu Başkanı Durmuş Döven, bu yıl yüzde 15 büyüme planladıklarını kaydetti.




Devam eden yatırımlarla depolama alanında 1 milyon metrekareye ulaşmayı ve yeni 300 bin metrekare depo yapmayı hedeflediklerini ileten Durmuş Döven, son 10 yıllık dönemde depolama ve demiryolu taşımacılığına ağırlık verdiklerini belirtti. Döven, yatırımlarım özellikle bu alanlara yönelttiklerini belirtti. Döven, "Demiryolunda üstyapı ekipmanları, vagon, istasyon ve yeşil lojistik kapsamında karbon salınımının azaltan depolarımızın, çatılarımızda güneş enerjisinden elektrik üretimi ve doğalgazın ağır ticari vasıtalarda kullanımı ile ilgili yatırımlarımız oldu" diye konuştu. Döven 2015 yılı cirolarının da yaklaşık yüzde 15 artırdıklarını sözlerine ekledi. 

Araç taşımacılığı, otomotiv milk-run ve otomotiv üretim bandı beslemesi, yurt içi ve dışı taşımacılık, akaryakıt, uçak yakıtı, LNG, LPG, CNG, madeni yağ taşımacılığı yaptıklarını belirten Durmuş Döven, "Bununla birlikte FMCG soğuk zincir dağıtımı, gıda taşımacılığı, konteyner ve tank konteyner taşımacılığı, sigara, alkollü ve alkolsüz içecek dağıtımı, uluslararası ve yurtiçi demiryolu taşımacılığı, denizyolu taşımacılığı ve gümrüklü/ gümrüksüz depolama hizmetleri veriyoruz" dedi. Yaklaşık bin700 araç ve motorlu ekipman, yaklaşık bin konteyner, 250 vagon ve firmalarına ait ikisi aktif yedi demiryolu istasyonu ile faaliyet gösterdiklerini söyleyen Döven, lojistiğin dışında da solar ve hidroelektrik santral yatırımları, Hilton Hotel inşaatları ve işletmeciliği yaptıklarını belirtti. Döven, ayrıca beş ilde, sekiz lokasyonda TUV Türk Muayene istasyonları işletmesi, Barnie's kahve zincirleri, sigara distribütörlüğü, sigorta acenteliği, forklift ve iş makineleri kiralama, forwarding konusunda faaliyet gösteren grup şirketlerinin bulunduğunu sözlerine ekledi. 

Demiryolu taşımacılığında özmal vagonları, üst yapıları ve kendi istasyonları ile hizmet verdiklerini ifade eden Durmuş Döven, yurtdışında özellikle Orta Avrupa'ya demiryolu taşımacılığı yaptıklarını söyledi. Döven, "Karayolu, demiryolu kombinasyonlu taşımacılık ile müşterilerimize rekabetçi maliyetler sağlayabiliyoruz. Ayrıca, yurtdışında müşterimizin ithalat ve ihracat gümrük işlemlerini yapıyoruz. Tren soması veya öncesi ön veya son taşımalarında karayolu taşımacılığı ile çözümler üretiyoruz" ifadesini kullandı. 


"Beş yılda 1 milyon metrekare kapalı depo alanı hedefliyoruz"

Telcilil alanında da yatırımlarının sürdüğünü kaydeden Döven, Erzincan Hilton Oteli'ni 2015 yılında faaliyete geçirdiklerini bildirdi. Döven, Eskişehir Hilton Oteli'ni de yakın zamanda hizmete açmayı planladıklarını söyledi. Döven, yanı sıra Çamlıca'da iki ofis binası inşaatı ve farklı lokasyonlarda depo inşaatlarının halen devam ettiğine işaret etti. Yatırımlarıyla 800 bin metrekarenin üzerinde A+ kapalı depolama kapasitesine ulaştıklarını belirten Döven, önümüzdeki beş yıllık süreçte kapalı depo alanlarını 1 milyon metrekareye çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti. 

Geçen yıl depo çatısında, güneş panelleri ile elektrik üretimi yapan güneş enerjisi santalini (GES) hizmete aldıklarım ifade eden Döven, depo sayısının fazlalığı ve depo yatırımlarının devam etmesi sebebiyle güneş enerjisi yatırımlarına da devam edeceklerinin altım çizdi. Döven, "Bu şekilde katma değeri ve verimlilik artışı sağlayan, karbon salimim azaltan uygulamalarda yatırımlarımızı sürdürmeyi planlıyoruz" dedi. 

Türkiye'nin coğrafi konumu, ticaret hacmi ve nüfusu itibarıyla lojistik hizmetler açısından lojistik üs olmaya aday olduğuna dikkat çeken Döven, lojistik sektöründe önemli büyüme potansiyeline sahip olduğunu belirtti. Gelişmiş ülkelerde yüzde 80 ilâ 85 seviyelerinde olan lojistik dış kaynak kullanımı Türkiye'de hala yüzde 30 ilâ 35 seviyelerinde olduğunu öne süren Döven, "Büyümeye katkı sağlayan diğer faktörlerle birlikte, Türkiye'de lojistik dış kaynak kullanımının da istikrarlı artışı büyümenin tetikleyicisi olacak. Son yıllarda Afrika, Ortadoğu ve Orta Asya ülkelerine yönelen ve bundan olumlu sonuçlar alan sektör; farklı taşıma modlarının geliştirilmesi ve kullanımının artırılması ile de ayrı bir ivme kazanacak. Yurtiçi taşımaların kayda değer oranda kara yolu ile yapıldığı dikkate alındığında demir yolu işletmeciliğinin serbestleşmesi; hava ve deniz yolu ile liman yatırımlarının hız kazanması sürdürülebilir büyümeye olumlu etki yapacak faktörler" değerlendirmesini yaptı. 


Dünya Sektörel Ek


Geri Dön