05 / 11 / 2024

Risk değerlendirmesi nasıl yapılır?

Risk değerlendirmesi nasıl yapılır?

İşyerleri ve kapıcısı olan apartmanlar için yapılması zorunlu kılınan risk değerlendirmesi nasıl yapılır? Diye merak ediyorsanız sorunuzun yanıtı ve risk değerlendirmesi dokümantasyonu için haberimizi inceleyebilirsiniz...




Risk değerlendirmesi nasıl yapılır?

Risk değerlendirmesi; tüm işyerleri ve kapıcı çalıştıran apartmanlar için tasarım veya kuruluş aşamasından başlamak üzere tehlikeleri tanımlama, riskleri belirleme ve analiz etme, risk kontrol tedbirlerinin kararlaştırılması, dokümantasyon, yapılan çalışmaların güncellenmesi ve gerektiğinde yenileme aşamaları izlenerek gerçekleştiriliyor.


Risk analizinizi henüz yapmadıysanız ve risk analizi nasıl yapılır, diye soruyorsanız hemen yanıtlayalım.


Yukarıda da belirttiğimiz gibi, risk değerlendirmesi kapsamında iş için tehlike unsurlarının belirlenmesi ve bu tehlikeler için önlem alınması gerekiyor. Risk değerlendirmesinde bulunması gereken noktalar İş Sağlığı ve Güvenliği Risk Değerlendirmesi Yönetmeliğinde 11. maddede yer alıyor.


Dokümantasyon

MADDE 11 – 

(1) Risk değerlendirmesi asgarî aşağıdaki hususları kapsayacak şekilde dokümante edilir.


a) İşyerinin unvanı, adresi ve işverenin adı.


b) Gerçekleştiren kişilerin isim ve unvanları ile bunlardan iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi olanların Bakanlıkça verilmiş belge bilgileri.


c) Gerçekleştirildiği tarih ve geçerlilik tarihi.


ç) Risk değerlendirmesi işyerindeki farklı bölümler için ayrı ayrı yapılmışsa her birinin adı.


d) Belirlenen tehlike kaynakları ile tehlikeler.


e) Tespit edilen riskler.


f) Risk analizinde kullanılan yöntem veya yöntemler.


g) Tespit edilen risklerin önem ve öncelik sırasını da içeren analiz sonuçları.


ğ) Düzeltici ve önleyici kontrol tedbirleri, gerçekleştirilme tarihleri ve sonrasında tespit edilen risk seviyesi.


(2) Risk değerlendirmesi dokümanının sayfaları numaralandırılarak; gerçekleştiren kişiler tarafından her sayfası paraflanıp, son sayfası imzalanır ve işyerinde saklanır.


(3) Risk değerlendirmesi dokümanı elektronik ve benzeri ortamlarda hazırlanıp arşivlenebilir.





Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com


Geri Dön