Riskli yapı şikayet başvuru formu 2021!
İzmir’deki depremden sonra birçoğumuzun aklında ''Riskli yapı nasıl tespit edilir? Riskli yapı tespitine nasıl başvuru'' gibi sorular bulunuyor. İşte riskli yapı şikayet başvuru formu 2021...
Riskli yapı şikayet başvuru formu 2021!
Ege Denizi açıklarında 30 Ekim tarihinde yaşanan 6.6 büyüklüğündeki deprem, bizleri deprem gerçeğiyle bir kez daha yüzleştirdi. Yüzlerce kişinin yaralandığı, onlarca binanın yıkıldığı, yüzlerce yapının hasar aldığı deprem, riskli binalarda hala oturan korkuttu. 1999 yılından önce inşa edilen binaların sahipleri kentsel dönüşümle evlerinin yenilenmesini istiyor. Peki riskli yapı nasıl tespit edilir? Riskli yapı için nasıl başvuru yapılır? İşte riskli yapı şikayet başvuru formu 2021 ve tüm merak edilenler...
Riskli yapı nasıl tespit edilir?
Bina risk tespiti için hızlı, orta ve kapsamlı testler yapılabiliyor. Binanın deprem risk analizini yapan firmalar, bina kolonlarından demir ve karot örnekleri alarak yapının riskli olup olmadığını ölçüyor. Bununla birlikte hızlı tetkik teknikleriyle de binanın dayanıklılığı hesaplanabiliyor.
Riskli yapı tespiti başvuru 2021
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan lisanslı kurum ve kuruluşlara tapu ve kimlikle başvuruda bulunabiliyor. Lisanslı kurum ve kuruluşlar Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri tarafından öğrenilebiliyor.
Riskli bina ihbar hattı
İzmir'de meydana gelen deprem sonrasında vatandaşlar harekete geçti. Deprem sonrasında binlerce vatandaş riskli yapı ihbarında bulundu. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın, “Alo 181” çağrı merkezine yapılan riskli yapı müracaatı arttı.
Riskli bina ihbarı için DASK Alo 125'i arayabiliyorsunuz ya da Dask.gov.tr'de bulunan ONLİNE HASAR İŞLEMLERİ adımından, DASK adına, Zorunlu Deprem Sigortası poliçesini düzenleyen Sigorta Şirketi ve/veya Acentesine ihbar edebiliyorsunuz.