22 / 12 / 2024

Sabiha Gökçen Havalimanı IC Holding’e mi satılıyor?

Sabiha Gökçen Havalimanı IC Holding’e mi satılıyor?

Sabiha Gökçen Havalimanı'nın IC Holding’e satılacağı ileri sürüldü. İşte ikinci pisti bugün açılan havalimanının satışı ile ilgili detaylar...



Sabiha Gökçen Havalimanı'nın satıldığı iddiası yeniden gündeme geldi. tcliracom'dan Taylan Büyükşahin, bugün 'İkinci pisti açılan Sabiha Gökçen Havalimanı satılıyor' başlıklı bir yazı kaleme aldı. 

İstanbul’un ikinci büyük havaalanı olan Sabiha Gökçen Havalimanı’nda önemli bir dönüşüm yaşandığına dikkat çeken Taylan Büyükşahin, uzun senelerdir yılan hikayesine dönmüş olan ikinci pistin de bugun açılacağını dile getirdi. 

Taylan Büyükşahin, bu pistin açılmasının havacılık sektörü açısından oldukça önemli olduğunu vurguladı ve "60 metre genişliğinde ve 3 bin 540 metre uzunluğundaki ikinci piste en geniş gövdeli uçaklar da iniş yapabilecek" ifadelerini kullandı.

Sabiha Gökçen Havalimanı IC Holding’e mi satılıyor?

Sabiha Gökçen Havalimanı'nın ikinci pistinin açılmasıyla beraber, yyolcuları geren taksi süreleri kısalacak, uçaklar daha az kalkış ve iniş sırası bekleyecek, yer ve hava trafiği yoğunluğu sebebiyle yaşanan rötarlar bitecek ve yeni hatlar açılacak ve yolcu sayısı yükselecek, bu şekilde şirket karlılıkları da büyüyecek. 

"Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yeni pistin açılmasıyla beraber yolcu sayısında yüzde 21 artış olacağını söyledi" diyen Taylan Büyükşahin, gelişmelerin sadece bunlarla sınırlı olmadığını, masanın diğer tarafında IC İbrahim Çeçen Yatırım Holding AŞ'nin (IC Holding) yer aldığını belirtti. 

IC Holding'in, kamuoyunun da yakından bildiği çok sayıda altyapı işini üstlendiğinin altını çizen Büyükşahin, "Havalimanı, otoyol ve liman işletmeciliğinde tecrübeleri mevcut, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu, Kuzey Ege Otoyolu (Menemen-Aliağa-Çandarlı), IC Karasu Port, Zafer Havalimanı gibi projeler de bunlardan bazıları" ifadelerini kullandı. 

Yurt dışına da açılan IC Holding’in Rusya, Suudi Arabistan ve Vietnam’da havalimanı, otoyol projelerine de imzasını attığını belirten Büyükşahin, "Türkiye’nin ilk nükleer santrali Akkuyu’da da faaliyet gösteren IC Holding’in demiryolu, sulama, marina, turizm ve endüstri tesisleri gibi alanlarda da çalışmaları devame diyor" bilgilerini verdi. 

Sabiha Gökçen Havalimanı IC Holding’e mi satılıyor?

MAHB ve IC Holding arasında uzun süredir görüşmelerin sürdüğünü aktaran Taylan Büyükşahin, bu görüşmelerin sonuçlanıp sonuçlanmayacağının kısa zamanda görüleceğini belirtti. 

"Sonuç ne olursa olsun, Sabiha Gökçen Havalimanı'nda açılan yeni pistle beraber havacılık sektörü açısından yeni bir boyuta geçiliyor" diyen Büyükşahin, Pegasus ve AJet (Anadolujet) başta olacak şekilde çok sayıda havayolu şirketinin geleceğini bu havalimanının büyümesine göre şekillendirdiğinin altını çizdi. 

Büyükşahin, Sabiha Gökçen Havalimanı’nın kaderinde belirli periyodlarla patron değişikliğinin yer aldığına vurgu yaptı. "Geçmişte de tanıdık patronlar olduğu görülüyor" diyen Büyükşahin, havalimanının internet sitesinde kurumsal yapısına ilişkin verilen bilgileri şu şekilde aktardı:

"Türkiye’nin önde gelen holdinglerinden Limak Holding, Hindistan’ın önde gelen altyapı gruplarından GMR Infrastructure ve 1991 yılından bu yana havalimanı işletmeciliği yapan Malaysia Airports Holdings Berhad ortaklığında kurulan ISG, İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda mevcut terminallerin işletme hakkının yanı sıra otopark işletmesi, yer hizmetleri, kargo, uçak yakıt ikmal operasyonları ve havalimanı oteli ile CIP tesislerini 20 yıl süre ile işletme hakkını 1 Mayıs 2008’de devraldı.

30 Nisan 2014 tarihi itibariyle GMR Grubunun, 31 Aralık 2014 tarihi itibariyle de Limak Yatırım’ın şirketimizdeki hisselerini Malaysia Airports Holdings Berhad’a devretmesiyle MAHB, hisselerin tamamına sahip oldu. Halen şirketimiz bir MAHB iştiraki olarak faaliyetine devam etmektedir.

20 yıllık işletme hakkını 1 milyar 932 milyon Euro karşılığı devralan İSG, asgari 336 milyon Euro düzeyinde de yatırım yaptı. Bu yatırımların en önemli bölümünü oluşturan İstanbul Sabiha Gökçen’in hızlı büyümesine katkıda bulunacak ve yıllık yolcu kapasitesini 25 milyona çıkaran toplam 320 bin m²’lik yeni terminal binası ve ekleri uluslararası normlarda, modern bir mimari anlayışı ile çevreci bir yapı olarak inşa edildi ve 31 Ekim 2009 tarihinde hizmete alındı."

Aremas Gayrimenkul Yönetim Kurulu Başkanı Arslan: Ticari gayrimenkulde ivme yukarı doğru!

2024'te otomobil fiyatları ne olacak? Vergiler artacak mı?  Uzmanlardan net açıklama geldi!

TOKİ'den iki şehre 1.062 konutluk 3 yeni proje geliyor!


Geri Dön