22 / 12 / 2024

Sabiha Gökçen Havalimanı paylaşılamıyor!

Sabiha Gökçen Havalimanı paylaşılamıyor!

TAV, Sabiha Gökçen Havalimanı’nda Limak Grubu’na ait yüzde 40 hisseye geçen ay talip olmuştu. Şimdi ise Sabiha Gökçen’in büyük ortağı Malezyalılar bu yüzde 40’lık hisseyi ön alım haklarını kullanıp almayı düşünüyor...



TAV, Sabiha Gökçen Havalimanı’nda Limak Grubu’na ait yüzde 40 hisseye geçen ay talip olmuştu. Şimdi ise Sabiha Gökçen’in büyük ortağı Malezyalılar bu yüzde 40’lık hisseyi ön alım haklarını kullanıp almayı düşünüyor.


İstanbul’un ikinci büyük havalimanı olan Sabiha Gökçen paylaşılamıyor... Bilindiği gibi, Sabiha Gökçen’de Malezya merkezli Malaysia Airports şirketinin yüzde 60 ve Nihat Özdemir’in patronu olduğu Limak Grubu’nun yüzde 40 hissesi var.


Geçen ay, İstanbul Atatürk Havalimanı’nı işleten TAV Havalimanları, Sabiha Gökçen’in yüzde 40 hissesi için Limak Grubu ile 285 milyon euro’ya anlaşmıştı.

Ancak Limak ve Malaysia Airports’un ortaklık sözleşmesine göre, bir hisse satışı söz konusu olduğunda Malezyalıların ön alım hakkı var. Amerikan Bloomberg haber ajansı, Malezyalıların bu hakkı kullanarak yüzde 40 hisseyi satın almayı planladıklarını yazdı. Bu durumda Malezyalılar, TAV’ın önerdiği 285 milyon euro’yu ödeyip Sabiha Gökçen’in tamamına sahip olabilecek.   


Malezyalıların karar verme süresinin bugün dolması beklenirken, Bloomberg’in haberinde Malaysia Airports’un konuyla ilgili, “Yönetim kurulu bütün seçenekleri düşünüyor. Ay sonuna doğru karara varacak. Şu an verilmiş bir karar yok” şeklindeki açıklaması yer aldı.


24 milyon yolcuyu uçuracak

Malezyalılar geçen yıl sonu Hintli ortak GMR’nin hisselerini 225 milyon dolara alarak Sabiha Gökçen’deki paylarını yüzde 60’a çıkarmıştı.

TAV CEO’su Sani Şener, geçen ay Sabiha Gökçen’deki hisseler için Limak’la anlaştıklarını açıkladığında, Malezyalıların ön alım hakkını kullanmak istemeyeceklerini düşündüğünü söylemişti. Şener, yabancıların bir ülkede iş yaparken genelde yerli ortak istemelerini bu düşüncesine gerekçe göstermişti.

TAV eğer Limak’tan hisseleri satın alabilirse, havalimanının yönetiminde Malezyalılarla eşit paya sahip olacak. Sabiha Gökçen’i kullanan yolcu sayısının bu yıl 5 milyon artarak 24 milyon kişiye çıkması bekleniyor.


İstanbul’da olmak ya da olmamak...

İstanbul’da inşası süren 3. havalimanı 2017 yılında açılacak. TAV’ın işlettiği ve işletme süresi 2021 yılında dolacak olan Atatürk Havalimanı, 3. havalimanı açılınca, belirli bir süre sonra devreden çıkacak. Bu durumda Türkiye ve dünyada çok sayıda havalimanı işleten TAV, İstanbul ayağını kaybedecek. Ancak TAV, Sabiha Gökçen’e ortak olabilirse, en az 2034’e kadar İstanbul’daki yerini koruyacak. Bilindiği gibi Sabiha Gökçen’deki hisselerini satma niyetinde olan Limak Grubu, İstanbul’daki 3. havalimanın ortakları arasında.


 


Merkez’den ihracata destek

Merkez Bankası, dengeli büyümeyi desteklemek amacıyla İhracat Reeskont kredisi limitini yüzde 25 artırdı. Ayrıca, 4 aydan uzun vadeli kredilerin ihracatçılara maliyeti     20 baz puan azaltıldı.


Milliyet 


Geri Dön