Sabiha Gökçen'de yeni pist ve terminal heyecanı!
Geçtiğimiz yıl 31,3 milyon yolcuya hizmet veren Sabiha Gökçen Havalimanı'nın yolcu kapasitesi, bu yıl 41 milyon, 2021’de ise 65 milyon yolcuya çıkacak.
Yeni Şafak gazetesnde yer alan habere göre, geçtiğimiz yıl 31,3 milyon yolcuya hizmet veren Sabiha Gökçen Havalimanı, inşaatı devam eden yeni terminal binası ve ikinci pist hedefini iyice yukarı taşıdı.
Limanın 2017 yılı rakamlarını ve 2018 hedeflerini anlatmak üzere düzenlenen sohbet toplantısında Yeni Şafak gazetesinin sorularını yanıtlayan İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Havalimanı CEO’su Ersel Göral, yapımı süren yeni terminal binası ve ikinci pist sayesinde kapasitelerinin iki katına çıkacağını belirtti. Yolcu sayısı bakımından Türkiye’nin ikinci büyük havalimanı konumunda olduklarını söyleyen Göral, zamanında kalkış oranlarının yüzde 82.5 olduğunu belirtti.
YATIRIMLARLA BÜYÜYOR
ISG olarak bugüne kadar 500 milyon avro civarı yatırım yaptıklarını dile getiren Göral, kamunun yaptığı yatırımlarla yolcu kapasitesinin iki katına çıkacağına işaret etti: Yeni terminal, otopark ve diğer genişlemeler için bu yıl 200 milyon avro civarı daha yatırım planlıyoruz. Halen kullanılmayan eski terminalin yerine yapmayı planladığımız yeni terminalin 2020 veya 2021’de tamamlanmasıyla toplam kapasitemiz yılda 65 milyon yolcuya ulaşacak. Devlet Hava Meydanları İşletmesi tarafından yapımı devam eden ve 550 milyon dolara mal olması beklenen ikinci pistin bu yılsonunda tamamlanması bekleniyor.” dedi.
YENİ HAVALİMANI BİZE DE DEĞER KATAR
Yeni İstanbul Havalimanı projesinin tamamlanmasını kendilerinin de heyecanla beklediklerini söyleyen Göral, “Üçüncü havalimanı bir memleket meselesidir. Sivil havacılıkta dengeleri değiştirecek bir projedir. Açıldığında bizim de bir değer artışımız söz konusu olacak. İGA ana havalimanı olurken biz de şehir havalimanı olarak hizmet vereceğiz. Tıpkı İngiltere’de Gatwick, Fransa’da Paris-Orly ve New York’da La Guardia örneklerinde olduğu gibi” dedi.
ISG CEO’su Ersel Göral, “Yeni açılacak 3’üncü havalimanı da bizi çok olumlu etkileyecek. Metronun da gelmesiyle biz tam bir şehir havalimanı olacağız. Daha çok kişi bizi tercih edecek. Çift haneli büyüyeceğiz. EBİTDA marjımız da şu an yüzde 30 civarında” diye konuştu.
DIŞ HAT YOLCUSUNU ARTIRMAK İSTİYORUZ
Toplam yolcularının üçte birinin dış hat, üçte ikisinin ise iç hat yolcusu olduğunu açıklayan CEO Ersel Göral, şöyle konuştu: “Hedefimiz dışhat trafiğini artırmayı hedefliyoruz. Bu oranları kısa zamanda %50-50 seviyesine getirmek istiyoruz. 2018 Ocak ayında ise %26 yolcu artışı elde ettik. 2018’de toplamda en az %8’lik yolcu artışı hedefliyoruz. 2019 ve sonrası 3-4 yıldaki yolcu artış beklentimiz ise çift haneli. On-time performansımızı devam ettirmek istiyoruz: İlave terminal, runway yatırımları gibi. Sistemlerin 7/24 ayakta tutulması için ilave IT altyapı yatırımları, bagaj sistemi iyileştirmeleri, check-in counter ilaveleri gibi ek yatırımlar da dahil.”
Kesinlikle çıkma planımız yok
2014’te Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) hissesinin yüzde100’e çıkmasının kendilerine finansman anlamında çok olumlu katkı sağladığını da sözlerine ekleyen Ersel Göral, sözlerini şu şekilde sonlandırdı: Kredi maliyetimiz önemli derecede düştü. MAHB’ın kesinlikle İSG’den çıkma planı bulunmuyor. Maksimum %49’a kadar stratejik ortak arayışı var. Şu anda değerleme çalışması yaptırıyoruz. Bunun sonucuna göre ortaklık olabilir ya da olmayabilir. Düşünülen bu ortak, sektör içinden veya dışından, yerli veya yabancı olabilir. Sadece SAW’da büyümeyeceğiz, bölgemizdeki yurtdışı havalimanı ihalelerini de takip ediyoruz.”