24 / 12 / 2024

Sakarya 3. OSB'de icradan 11 milyon TL'ye satılık fabrika!

Sakarya 3. OSB'de icradan 11 milyon TL'ye satılık fabrika!

Sakarya 3. İcra Dairesi, Sakarya ilinin Söğütlü ilçesinde bulunan 3.Organize Sanayi Bölgesi'ndeki fabrikayı satışa çıkardı. Söz konusu taşınmazın kıymeti 11 milyon 2 bin 779 TL olarak belirlendi.



T.C. SAKARYA 3. İCRA DAİRESİ 


2015/189 TLMT.


TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI


Satılmasına karar verilen taşınmazın cinsi, niteliği, kıymeti, adedi, önemli özellikleri: 


TAŞINMAZIN ÖZELLİKLERİ:

Tapuda tamamı Çağla Mühendislik ve Mimarlık Ticaret Anonim Şirketi adına kayıtlı olan taşınmaz, Sakarya ili Söğütlü ilçesi Soğucak köyü hudutlarında kain; tapunun 120 ada 5 parsel numarasında kayıtlı, kayden "arsa" vasıflı taşınmazdan ibarettir. Ancak taşınmazın vasfı tapu kaydında her ne kadar arsa olarak geçiyor ise de üzerinde fabrika binası ve eklentisi yapılar bulunmaktadır. Parselin alanı 18191.37 m2'dir. Taşınmaz Sakarya ili Söğütlü ilçesi 3. Organize Sanayi Bölgesi dahilinde yer almaktadır. Konum olarak Organize Sanayi Bölgesinin kuzeybatı orta kesimlerinde kalmaktadır. Etrafında birçok fabrika binaları ve muhtelif konularda üretim tesisleri yer almaktadır. Hemen güney karşısmda Ada ÇAMLI Süt Ürünleri Fabrikası bulunmaktadır. Sanayi bölgesi olarak Soğucak ve Yeniköy yerleşimleri arasmda kalmaktadır. Söğütlü ilçe merkezinin de 3 -3.5 Km. doğusunda kalmaktadır. Organize sanayi yerleşim alanmda ve ana yollara cepheli olduğundan ulaşım imkanları iyidir. Yaklaşık 3 Km. batısından Karasu-Adapazan duble yolu geçmektedir. Topoğrafik olarak düz sayılabilecek bir arazide yer almakta, tüm altyapı ve belediye hizmetlerinden de faydalanmaktadır. Doğu ve güneyinden Organize Sanayi Bölgesi içi yollarına cephelidir. Diğer cephelerinde komşu parseller vardır.


Adresi: 3.Organize Sanayi Bölgesi-Söğutlü /SAKARYA 

Yüzölçümü: 18.191,37 m2

Kıymeti :11.002.779,00 TL 

KDV Oranı: %18

Kaydindaki Şerhler : Tapu kaydında "Beyan" hanesinde 18/12/2009 tarih, 3327 Yev. No üe 4562 Saydı Organize Sanayi Bölgeleri Kanunun 18.maddesi uyarınca devir ve temlik edilemez. Katılımcılara geri alım hakkı şerhi kaldırılarak tapu verilmesi durumunda tapu kaydına taşınmazın icra yoluyla satışı dahil 3.kişilere devrinde OSB'den uygunluk görüşü alınması zorunludur. TAPU KAYDİNDAKİ GİBİDİR.

1. Satış Günü : 17/12/2015 günü 15:00 -15:10 arası

2. Satış Günü : 11/01/2016 günü 15:00 -15:10 arası

Satış Yeri : Sakarya Adliyesi İcra Daireleri Mezat Salonu-Camili/Adapazarı/SAKARYA


Satışa konu taşınmaz Sakarya îli, Söğütlü İlçesi 3. Organize Sanayi Bölgesi dahilinde yer almakta olup Organize Sanayi Bölgeleri kanununda değişiklik yapılması hakkındaki kanunun 3. maddesi gereğince "OSB'ce teminat olarak gösterilen ve bu nedenle satışına karar verilen taşınmazların icra yoluyla satışı halinde ; Bakanlık ve OSB alacaklarının öncelikle ödenmesi koşuluyla , Bölgenin kuruluş protokolünde öngörülen niteliklere sahip alıcılara veya kredi alacaklısı kuruluşa satış yapılabilir. Satış ilanlarında kuruluş protokolünde yer alan katılımcı niteliklerine de yer verilir. " Taşınmazların kredi alacaklısı kuruluşa satılması halinde kredi alacaklısı kuruluş satış aldığı taşınmazın sadece bölgenin kuruluş protolünde öngörülen niteliklere sahip gerçek veya tüzel kişilere kiraya vermek zorundadır." koşulunu kabul ettikleri ve Organize Sanayi Bölgeleri kanununda değişiklik yapılması hakkındaki kanunun 4. maddesi gereğince yapılan satışlarda katılımcılara geri alım hakkı şerhi kaldırılarak tapu verilmesi durumunda tapu kaydına taşınmazın icra yoluyla satışı dahil üçüncü kişilere devrinde OSB'den uygunluk görüşü alınması zorunludur."

4562 sayılı Organize Sanayi Bölgeleri Kanunu ve ona dayanak çıkartılan yönetmeliğin Madde 101 ve 102'de belirtilen ve aşağıda verilen tesisler kurulamaz. Kurulamayacak tesisler MADDE 101 -

(1) OSB'lerde, aşağıdaki tesisler kurulamaz: A) Karma ve ihtisas OSB'lerde;

1) Ham petrol rafinerileri,

2) Kömür veya bitümlü şiştin sıvılaştmldığı ve gazlaştınldığı tesisler,

3) Sıvılaştırılmış petrol gazı dolum ve depolama tesisleri,

4) Çimento fabrikaları, beton santralleri, çimento klingeri üreten tesisler,

5) Nükleer güç santralleri ile diğer nükleer reaktörler,

6) Radyoaktif atıkların depolanması, bertarafı ve işlenmesi amacıyla projelendirilen tesisler ve benzeri radyoaktif atık tesisleri,

7) Nükleer yakıtların üretilmesi veya zenginleştirilmesi ile ilgili tesisler,

8) Endüstriyel nitelikli, sintine ve benzeri atık suların geri kazanım tesisleri,

9) Çevre ve Şehircilik Bakanlığının olumlu görüşü doğrultusunda OSB tarafından kurulmasma izin verilen; kullanılmış yağm yeniden rafine edilmesi ve/veya başka bir ürüne çevrilerek tekrar kullanımı, metal, plastik, ahşap, naylon, lastik, kauçuk, kağıt, karton, cam, iplik ve benzeri atık ve hurdaları ara veya nihai ürüne çeviren tesisler hariç olmak üzere, her türlü atığın; geri kazanımı, ayrıştırılması, yakılması, gazlaştmlması, kimyasal yolla arıtılması, nihai ve/veya ara depolanması ve/veya araziye gömülmesine ilişkin tesisler.

b) Karma OSB'lerde;

1) Parlayıcı/patlayıcı/yakıcı maddelerin üretildiği, depolandığı ve dolumunun yapıldığı tesisler,

2) Petrokimya kompleksleri,

3) Üretiminde kapalı proses, gaz veya sıvı yakıt ve toz kaynaklarında filtre sistemlerini kullanan tesisler hariç; tuğla ve kiremit fabrikaları, kömür yıkama kireç, alçı ve zımpara tesisleri,

4) Klor-alkali tesisleri, gliserin, yağ asitleri, sülfürik asit, fosforik asit, hidroklorik asit, klor ve benzeri kimyasal maddeler üreten yerler, azot sanayi ve bu sanayi ile entegre gübre fabrikaları,

5) Zirai mücadele ilaçlan için hammadde üretimi yapan tesisler,

6) Asbest, asbest içeren ürünlerin işlenmesi veya dönüştürülmesi yapılan tesisler,

7) Ham deri işleme, padok ve sadece hayvan kesimi yapılan tesisler,

8) Talk, barit, kalsit, antimuan ve benzeri kırma ve öğütme tesisleri.

(2) OSB; karma OSB'lerde, yukarıda sayılan tesisler ile OSB'nin kuruluş protokolü çerçevesinde kurulması planlanan sektörlerini veya mevcut sektör yapısını, tesisin faaliyetinden kaynaklanan çevresel etkilerini, altyapı ve atıksu arıtma tesislerine etkilerini, herhangi bir olumsuzluk anında tetikleyici etkisini, insanların çalışma ve yaşam koşullarına etkisini dikkate alarak kurulmasında sakınca gördüğü tesislerin kurulmasına ilişkin olarak, üniversite ve konu ile ilgili kurumlardan alınacak raporlar çerçevesinde karar verir.

Temel şartlar

MADDE 102 - (1) OSB'de arsa tahsisi için, kurulacak tesislerde aşağıdaki şartlar aranır:

a) Yer seçimi aşamasmda getirilen kısıtlamalara uygun talepte bulunulması,

b) Kuruluş protokolünde belirlenen sektör sınıflamasına uygun tesis olması,

c) Kullamlacak elektrik, su ve diğer altyapı ihtiyaçlarının OSB'nin sağlayabileceğinden fazla olmaması, ç) OSB'lerde kurulamayacak tesis tanımlamasının içinde olmaması

Madde 103 - (1) Arsa tahsisleri müteşebbis heyet veya genel kurulun belirlediği prensipler çerçevesinde yönetim kurulu tarafından yapılır.

(2) OSB'den arsa tahsis talebinde bulunan gerçek veya tüzel kişiler aşağıdaki bilgileri içeren bir dosya ile başvuruda bulunur:

a) Başvuru dilekçesi,

b) Talep edilen arsa büyüklüğü,

c) İkametgah belgesi ile varsa ticaret sicil belgesi, Türkiye'de yerleşik olmayan gerçek ya da tüzel kişilerin kendi ülkelerindeki Türkiye Cumhuriyeti temsilcilerince onaylı benzer belgeleri,

ç) Yapılmak istenen yatırımın üretim akış şeması ve açıklama raporu ile cinsi, üretim miktarı, kullanılacak su miktarı, talep edilen elektrik enerjisi, atık su, emisyon, katı ve tehlikeli atık kaynaklarını içerecek bilgiler ile beraber, söz konusu yatırım . Türkiye'de ilk kez gerçekleştirilecek ise konu ile ilgili literatür bilgileri,

d) Varsa hedeflenen ithalat ve ihracat tutarları,

e) Yaratılacak olan istihdam,

f) Daha önce başka bir yerde aynı yatırımının olup olmadığına ilişkin yazı ve belgeler.

(3) Taleplerin uygun bulunması halinde, yatırımın ihtiyaç duyduğu alan büyüklüğüne göre parsel tahsis edilerek ilgililere yazılı olarak bildirilir.

(4) Yabancı katılımcıların arsa tahsis talepleri, 5/6/2003 tarihli ve 4875 sayılı Doğrudan Yabancı Yatırımlar Kanunu ve diğer mevzuat hükümleri çerçevesinde değerlendirilir.

İHALEYE KATILACAK OLAN İŞTİRAKÇİLERİN KURULUŞ PROTOKOLÜNDE ÖNGÖRÜLEN NİTELİKLERE SAHİP ALICI OLUP OLMADIĞININ TESPİTİ AÇISINDAN "ÜRETİM AKIM ŞEMALART'NIN SAKARYA ffl.ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ TÜZEL KİŞİLİĞİ YÖNETİM KURULU VE MÜTEŞEBBİS HEYETİ TARAFINDAN UYGUN GÖRÜLMESİ HALİNDE GAYRİMENKULUN SATIŞININ YAPILACAĞI, BU NEDENLE TALİPLİLERİN İHALEDEN ÖNCE OSB'DEN UYGUNLUK BELGESİ ALMASI GEREKİR.

Borçlunun OSB'ye 169.664,51 TL gecikme bedeli hariç borcunun olduğu OSB'nin ilgili yazısından anlaşılmıştır. Bölge Müdürlüğü Karma OSB OSB olup 4562 sayılı Organize Sanayi Bölgeleri Kanunu ve ona dayanak çıkartılan yönetmeliğin Madde 101.102 ve 103 'de bulunan şartlan kapsamaktadır.


 Satış şartları:


1- îhale açık artırma suretiyle yapılacaktır. Birinci artırmanın yirmi gün öncesinden, artırma tarihinden önceki gün sonuna kadar esatis.uyap.gov.tr adresinden elektronik ortamda teklif verilebilecektir. Bu artırmada tahmin edilen değerin %50 sini ve rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamım ve satış giderlerini geçmek şartı ile ihale olunur. Birinci artırmada istekli bulunmadığı takdirde elektronik ortamda birinci artırmadan sonraki beşinci günden, ikinci artırma gününden önceki gün sonuna kadar elektronik ortamda teklif verilebilecektir. Bu artırmada da malın tahmin edilen değerin %50 sini, rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamım ve satış giderlerini geçmesi şartıyla en çok artırana ihale olunur. Böyle fazla bedelle alıcı çıkmazsa satış talebi düşecektir.


2- Artırmaya iştirak edeceklerin, tahmin edilen değerin % 20'si oranında pey akçesi veya bu miktar kadar banka teminat mektubu vermeleri lazımdır. Satış peşin para iledir, ahcı isteğinde (10) günü geçmemek üzere süre verilebilir. Damga vergisi, KDV, 1/2 tapu harcı ile teslim masrafları alıcıya aittir. Tellâliye resmi, taşınmazın aynından doğan vergiler satış bedelinden ödenir.


3- İpotek sahibi alacaklılarla diğer ilgilerin (*) bu gayrimenkul üzerindeki haklarım özellikle faiz ve giderlere dair olan iddialarını dayanağı belgeler ile (15) gün içinde dairemize bildirmeleri lazımdır; aksi takdirde haklan tapu sicil ile sabit olmadıkça paylaşmadan hariç bırakılacaktır.


4- Taşınmazlar Sakarya 3. Organize Sanayi Bölgesinde olup; Taşınmazların icra yoluyla satışa dahil üçüncü kişilere devrinde OSB den uygunluk görüşü alınması zorunluğu şerhi mevcuttur. Ayrıca taşınmazların icra yolu ile satışında OSB alacakları öncelikle ödenmesi koşulu mevcuttur. Yapılacak ihaleye OSB kuruluş protokolünde öngörülen niteliklere sahip alıcılara satış yapılabilir. Dosyamızda mevcut OSB Kuruluş Protokolü mad. 6 göre katılımcıların sektör grupları ( Teksitil Sanayi, Ambalaj Sanayi, Metal Sanayi, Gıda Sanayi, Yapı Elamanları Sanayi, Plastik Sanayi ve Müteşebbis Heyetçe tespit edilecek diğer sektörler) ( OSB Kuruluş Protokolüne ait bütün ayrıntılar dosyamızda mevcut protokolden incelenebilir.)


5- Satış bedeli hemen veya verilen mühlet içinde ödenmezse îcra ve îflas Kanununun 133 üncü maddesi gereğince ihale feshedilir. İhaleye katılıp daha sonra ihale bedelini yatırmamak sureti ile ihalenin feshine sebep olan tüm alıcılar ve kefilleri teklif ettikleri bedel ile son ihale bedeli arasındaki farktan ve diğer zararlardan ve ayrıca temerrüt faizinden müteselsilen mesul olacaklardır. îhale farkı ve temerrüt faizi ayrıca hükme hacet kalmaksızın dairemizce tahsil olunacak, bu fark, varsa öncelikle teminat bedelinden alınacaktır.


6- Şartname, ilan tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık olup gideri verildiği takdirde isteyen alıcıya bir örneği gönderilebilir.


7- 4562 Sayılı Organize Sanayi Bölgesi Kanunu muvacehesinde, bu kanun gereğince Organize Sanayi Bölgesinde icra yolu ile taşınmazı iktisab edecek kişi ve kuruluşlann niteliklerine ilişkin ilgili maddeler gereğince Bölgenin ana kuruluş sözleşmesinde öngörülen niteliklere sahip alıcılara satış yapılabileceği ve satış ilanında ana sözleşmede yer alan katılımcı niteliklerine yer verileceği belirtilmiştir. Bu nedenle taşınmazın icra yolu ile satışı dahil 3. Kişilere devrinde OSB uygunluk şartı aranacak olup, Sakarya 3. Organize Sanayi Bölgesi Müdürlüğü'nün ana sözleşmesinde ( ana sözleşme dosyamızda mevcut) öngörülen niteliklere sahip alıcılara satış yapılacaktır. 4562 sayılı Organize Sanayi Bölgesi Kanunun 15 maddesinin 3. Ve 4. fıkrasına göre OSB ce teminat olarak gösterilen ve bu nedenle satışına karar verilen veya katılımcı borcundan dolayı satışına karar verilen taşınmazların icra yolu ile satışı halinde Bakanlık ve OSB alacakları öncelikli ödenmesi koşulu ile bölgenin kuruluş protokolünde öngörülen niteliklere veya kredi alacaklısı kuruluşa satış yapılacaktır. 4562 sayılı organize sanayi bölgesi kanununun 18. Md.si gereği katılımcıların tahsis olunan yerlerle ilgili borcun tamamını ödemeden ve tesis üretime geçmeden satış işlemi yapılamaz.


8- Satışa iştirak edenlerin şartnameyi görmüş ve münderecatını kabul etmiş sayılacakları, başkaca bilgi almak isteyenlerin 2015/189 Tlmt. sayılı dosya numarasıyla müdürlüğümüze başvurmaları ilan olunur.01/10/2015


Geri Dön