04 / 11 / 2024

Samim Hatipoğlu: Reklam eşittir satış değildir!

Samim Hatipoğlu: Reklam eşittir satış değildir!

Emlakkulisi.com ev sahipliğinde gerçekleşen 6. Konutta Satış ve Pazarlama Buluşmaları kapsamında konuşan Kranos Gayrimenkul Kurucusu Samim Hatipoğlu konuşmasında, projelerine gelenlerin kullandığı kaynakların verilerinden bahsetti...




Kranos Gayrimenkul Kurucusu Samim Hatipoğlu'nun konuşması:


Fikirtepe’de biz bambaşka bir şey yaptık. Biz 4. veya 5. projeyiz. Fakat hiç kimse Fikirtepe ismini söylemedi. Herkes farklı farklı firmalar Kadıköy dedi. Kadıköy değil orası Fikirtepe. Biz dedik ilk fikir Yeni Fikirtepe diyelim. Brooklyn başka.  Şehir planı, Brooklyn'de bir şehir planı yapılmış. İsim vereceksiniz. İngilizce bir isim. Mecburen eskiden sevmiyorduk. Reklam konusuna geri gelirsek şimdi 90'lı yıllarda reklam vermek ayıptı. Reklam veren demek ki satamıyor. Hatta Kemer Country reklamları çıktı. Allah Allah bunlar satamıyordu falan. Jetpalar o zamanlar. Niye çünkü hedef kitleniz belli. Toplu konut yaptığınızda kuyruk oluyor. Lüks konut yaptığınızda alacak insan belli. Satamayanlar da reklam veriyorlardı. Yükselen orta sınıf yükselince, gelirler yükselince, alım gücü artınca diyelim. Toplu iletişimin önemi arttı. Gazetede eskiden çok fazla televizyon reklamı görmezdik. Gazete televizyon dijital derken şimdi en son Brooklyn'de biz 360 derece hemen hemen her yere girdik. Bir de hedef kitle olarak baktığınız zaman eskiden yurtiçiydi, şimdi yurtdışı da var. İstanbul'daki bir projeye gidip de farklı illerden de geliniyor.  Çok alışık olmadığımız bir yöntem. 300 konutun üzerinde proje olduğu zaman orada 4 bin, 5 bin konut satılacak sadece bizim Brooklyn markası altında. En azından insanların kulağına bir marka aşinalığı olsun. Ben kesinlikle reklam eşittir satış değilim. Hatta tam tersi bile olabilir yani. Yanımızda Rixos Bomonti... Bir tane haber reklam sıfır. 408 tane daire az da konut değil. Ortalama 5.500-6 bin dolarlara satıldı. Analiz derken hangi sektörler... Ben şimdi geçmişe yönelik canlı bir proje... Şimdi bir sürü reklam yapıyoruz prestij... Patron neye bakar patron satışa bakar. Son projemizde ne kadar gazete ne kadar televizyon. Siz burada olduğunuz için söylemiyorum.  Yüzde 28 internet… Yüzde 27 tavsiye. Yüzde 22 billboard, gazete de yüzde 4-5, televizyon reklamı olduğu zaman telefon geldi ama satış ofisine gelmemişler yüzde 5’te. 


Samim Hatipoğlu: Reklam eşittir satış değildir!


Geri Dön