22 / 11 / 2024
fuzul

Serdar İnan'dan Marmara Ring - İstanbul Hızlı Tren projesi!

Serdar İnan'dan Marmara Ring - İstanbul Hızlı Tren projesi!

İnanlar Yönetim Kurulu Başkanı Serdar İnan, Başbakan 'ın Kanal İstanbul projesini açıklamasının ardından Yeni İstanbul için ürettiği proje önerilerine bir yenisini daha ekledi: Marmara Ring; İHT, İstanbul Hızlı Tren Projesi... İşte İHT'nin ilk görselleri




 

Marmara 'yı çepeçevre sarıp bir iç deniz haline getirerek ulaşımı rahatlatıp, İstanbul 'u özgürleştirmeyi hedefleyen Marmara Ring Projesi 'nin önemli bir parçası olan İHT (İstanbul Hızlı Tren Sistemi) sayesinde bölgede en uzak mesafeye 1 saatte ulaşılacak, İstanbul 'un kıyı cephesi 20 katına çıkarılacak. Böylece çanakkale 'de oturup İstanbul 'da çalışmak hayal olmaktan çıkacak.

Dünyanın iç denizi olan ilk megakenti İstanbul olacak … çanakkale 'de oturup İstanbul 'da çalışmanın mesafesi 40 dakika olacak...


Yeni çağda dünyanın başkentinin İstanbul olacağını vurgulayan Serdar İnan, İstanbul 'u bu konuma taşıyacak ve İstanbul 'a layık bir yaşam sunacak projeler geliştirdiklerini belirtti. Marmara Ring Projesi 'ni de bu amaçla oluşturduklarını, İHT 'nın  hükümetin yeni açıkladığı proje dahilinde gerçekleştirilecek İzmit Körfez Geçiş Köprüsü ve çanakkale Boğaz Köprüsü ile bir bütün oluşturarak  2 saat içinde tüm Marmara 'yı dolaşabilme imkanı sağlayacağını açıkladı.  İnan, böylece İstanbul 'un dünyada iç denize sahip ilk megakent olacağını vurguladı.

Duraklararası 10 dk, İstanbul-Bursa arası 30 dk …

Toplam 12 duraktan oluşan ve tüm Marmara 'yı dolaşan ray sistemi ile iki durak arası sadece 10 dakika olması planlanıyor. Dünyada ilk olacak olan bu gelişmiş hızlı tren sistemiyle İstanbul-Bursa arası ise 30 dakika.


Sistem özetle şu şekilde çalışıyor: İHT, kendinden tahrikli vagon sisteminden oluşuyor. Her ana unite en az 3 ara üniteden/vagondan oluşuyor. Ana unite hiç durmadan yoluna devam ediyor. Ara üniteler, ana üniteden ayrılarak duraklara yanaşıp yolcuları boşaltıp, alıyorlar. Her durakta 1 ara ünite bekliyor. Yolcular ara üniteye/vagona bindiğinde, vagon hızla ana sisteme doğru yol alıyor ve ana sistemle kilitleniyor. Tren vagonları / üniteler hiçbir durakta durmadan yüksek hızla yoluna devam ediyor. İnecek yolcuların geçtiği en arkadaki vagon ise durağa yaklaşıldığında tekrar diğer vagonlardan ayrılarak durağına yanaşıyor. Bu arada diğer vagonlar hiç durmadan yol almayı sürdürüyor. Durma, bekleme, kalkma olmadığından zaman harcanmıyor. Aynı anda doğuya ve batıya olmak tek hat üzerinde ters yönde giden ve 2 noktada kesişen 2 ayrı ring seferi gerçekleşiyor.


İstanbul 'un merkezinden 300km uzakta, 1 saatlik yakındasınız …

İHT istasyonlarıyla entegre olarak planlanacak deniz ulaşımıyla ve Silivri 'nin açıklarına kurulacak resif  adalarıyla beraber Marmara denizi bir şehir içi denizi haline gelmekle birlikte  orman da şehrin içine alınmış olacak. Ayrıca Kaz Dağları İstanbul 'a dahil edilecek. En uzak mesafenin 1 saatte katedileceği proje ile İstanbul 'un merkezine ulaşım çok kolaylaşacak.

Ülkenin diğer şehirlerine ve dünyaya entegre bu sistem ile artık İstanbul 'un dışında oturmanın ayrıcalığı var olacak. Böylece şehrin merkezinde gittikçe darlaşan yaşam alanlarına, deniz kenarında ve ormanda yaşam alanları katılmış olacak. Nüfusun artışı, özgürleşen şehirde hissedilmeyecek.

Dünyanın tüm doğru planlanmış megakentlerinde olduğu gibi İstanbul 'da da kontrolsüz linear gelişim yerine dairesel; ring gelişim oluşturulacak.

Mimar Serdar İnan projenin geliştirilmesindeki etkenleri şu şekilde açıkladı: ‘1950 'den beri sürekli dış göçlerden dolayı İstanbul 'da nüfusla birlikte ulaşım ve trafik sorunu da çılgınca arttı. Bugün 13 milyon nüfusa sahip olan İstanbul 'a durdurulamayan bir talep söz konusu. Eğitim, sağlık, turzim, finans merkezi, dünyanın başkenti olma potansiyaline sahip İstanbul 'un, bu konumuna ulaşabilmesi için bu çılgın nüfus artışı ve trafik sorununa çözüm bulunmalı. Beyin ve insan göçünü tersine döndürmeli. Bunu eski İstanbul 'u desantralize ederek, merkezi dağıtarak, İstanbul 'un içine parkları, ormanı, doğayı sokarak sıkışmış İstanbul 'a nefes aldırarak yapabiliriz. Marmara Ring Proje önerimiz de İstanbul 'u tüm Marmara 'ya taşıyarak, Marmara Denizi 'ni bir iç deniz haline getirerek, İstanbul 'daki nüfusu özgürleştirmeyi hedeflemekte.  Projenin önemli bir parçasını da Yeni İstanbul merkezinden geçerek hiç durmadan 300 km hızla giden İnanlar 'ın İHT (ihata) İstanbul Hızlı Tren Projesi oluşturuyor.

Eskiden alışılagelmiş dar planlamalar ile her yönüyle farklı, eşsiz Istanbulumuz 'a hep sıkı gömlekler giydirmeye kalktık. İstanbul ise bizi hep yanıltan oldu. Hızla gelişti, hep kabına sığamaz oldu. Artık İstanbul 'a bu hızlı nabzına uygun, İstanbul 'u özgürleştirecek projeler geliştirme zamanı. Marmara Ring Projesi, son yıllarda gelişen ülke perspektifine ve özgüvenimize uygun ‘biz artık varız ' diyen, uluslararası standartları da aşan bir proje; İstanbul 'a layık … Bize layık …


Başbakanın Yeni İstanbul projesi İstanbul 'u dünya başkenti olmaya taşıyacak nitelikte. İstanbul yeni çağın eğitim, sağlık, finans, turizm, eğlence, kültür-sanat, yerleşim merkezi. Biz de bu vizyonla İstanbul 'u hak ettiği konuma taşıyacak Altın çağ projelerimize ilham kaynağı oldu. Artık manada oluşan teoriyi pratiğe indirme zamanı. Bunu da ideal dengeyi oluşturarak gerçekleştirebiliriz. İdeal karışım bütünsel başarıyı getirir.  Biz inandık! Devamı gelecek … '

*ihata: Kuşatma, sarma, çevreleme

 


Geri Dön