Sinpaş GYO 5 yılda 1 milyon 500 bin konut üretecek!
Bugüne kadar 20 bin konut ürettiklerini söyleyen Sinpaş GYO Genel Müdürü Seba Gacemer "Suudi Arabistan konut piyasasıyla yakından ilgileniyoruz" dedi. Sinpaş GYO, 5 yıl içinde 1 milyon 500 bin konutu piyasaya sürmeyi hedefliyor.
Sinpaş, 43 yıllık bir gayrimenkul şirketi, ilk aşamada yazlık evler ve siteler yapma hedefiyle kuruldu, ismi de sahil, inşaat ve pazarlama unvanlarının kısaltmasından geliyor.
Bugüne kadar 20 bin konut ürettiklerini söyleyen Sinpaş GYO Genel Müdürü Seba Gacemer, Türkiye'de markalı konut pazarının yüzde 3'üne sahip olduklarını belirtiyor.
Capital Dergisi'nin ekinde yer alan habere göre; gayrimenkul sektöründe pek çok ilke de imza attıklarını belirten Gacemer, "Sahillerdeki evlerde tatil yapanların dingin ve mutlu iklimini, kentlerde yaptığımız evlere bir konsept olarak aktardık. Türkiye’de ilk defa Sinpaş olarak sadece evi değil, evin dışında peyzajı da önemsedik” diyor.
Yine Türkiye'de ilk defa sular, göller ve havuzlar Sinpaş'ın yaptığı sitelerin sembolü haline geldi. Sektöre getirdikleri ilklerin kaldıraç etkisi yarattığını ve diğer şirketler tarafından da benimsendiğini belirten Gacemer, önümüzdeki dönemde markalı konut projelerinin İstanbul ile sınırlı kalmayacağını söylüyor.
Gacemer, "Türkiye'nin cazibesi İstanbul’la sınırlı değil. Portföyümüzde, önümüzdeki dönemlerde İstanbul, Bursa, Ankara ve Marmaris'te geliştireceğimiz değerli arsalarımız var" diyor.
Yurt dışında da proje geliştirmeyi hedeflediklerini belirten Gacemer, Suudi Arabistan konut piyasasıyla yakından ilgilendiklerini söylüyor.
Suudi Arabistan'da şirket kuran tek Türk firması olan Sinpaş GYO Genel Mürdürü Seba Gacemer ile yeni projelerini ve hedeflerini konuştuk:
Kaç yıldır faaliyettesiniz?
1974 yılından bu yana faaliyet göstermekteyiz.
Şimdiye kadar teslim ettiğiniz konut sayısı nedir?
Bugüne kadar 20 binden fazla konut teslimi gerçekleştirdik.
Markanızın ismi nereden geliyor?
Sinpaş Grubu genç bir mühendisin, müteşebbis ruhu ile kuruldu. Kurulduğu yıllardaki felsefesi sadece ev yapmak idi. Mühendislik mesleğinin yol, baraj, sınai yapılar ve kamu müteahhitliği alanları hiç vizyonumuzda olmadı. 40 yıl öncesinin Türkiye'sinde ev inşa etmek, adeta ustaların elinde olan, küçük ve bireysel girişimler olarak nitelendirilebilir. O dönemde kurumsal firmalar, hele hele ülke düzeyinde markalaşmış kurumlar yoktu.
İşte bu ortamda Sinpaş, ilk aşamada yazlık evler ve siteler yapma hedefi ile işe başladı. Adı Sahil inşaat ve Pazarlama unvanının kısaltılmışı olan "Sinpaş" oldu.
Sosyal medyada kaç kanaldan müşterilerinize ulaşıyorsunuz?
Dijital dünyada hem kurumsal web sitemiz hem de satışı devam eden 7 projemizin web siteleri ile faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Sosyal Medya'da hedef kitlemize ulaşabileceğimiz 5 kanalda yer alıyoruz. Bunlar Facebook, Instagram, Twitter, Youtube ve Linkedin.
İçerik planlarımızı her kanalın kendi dinamiklerine uygun hazırlayıp iletişimimizi yapıyoruz. Özellikle ilk başladığı zamandan beri Facebook ve Instagram'da özel hedef kitlelerimizi belirleyerek yaptığımız nokta atışı reklam çalışmalarıyla çok uygun bütçelerle güzel satışlar elde ettiğimiz için Facebook'un başarı hikayeleri arasında da yerimizi aldık.
“2 YILDA 20’DEN FAZLA ÖDÜL ALDIK"
SÜPER MARKA SEÇİLDİ
Sinpaş, “Supermarkalar 2016 Türkiye’ araştırmasında'gayrimenkul kategorisinde özel sektörün tek 'Süper Markası' seçildi. Sinpaş, uzman jüri ve halkoylaması ile belirlenen ‘Süper Marka’ unvanına ikinci kez layık görülerek, büyük bir başarıya imza attı. Bunun dışında hem ulusal hem de uluslararası birçok platformda mimari, pazarlama, satış, ciro ve proje geliştirme alanlarında son 2 yılda 20'den fazla ödülle gayrimenkul sektöründeki öncülüğümüzü taçlandırdık.
AYRIŞTIRICI 5 ÖZELLİK
Sinpaş’ı rakiplerinden ayrıştıran 5 özellik bulunuyor. Bunlar arasında ilki yenilikçi konsept projeler geliştirmemiz. 43 yıllık tecrübe ve güven sunuyoruz. Güçlü mali yapıya ve iyi yetişmiş insan kaynağına sahibiz. Bizi diğerlerinden ayrıştıran 5’inci özelliğimiz ise itibar sermayesi.
Müşteriye ne vaat ediyorsunuz?
Vaatlerimiz, aslında kuruluş felsefemizde ve vizyonumuzda saklı. Yapmak tamam, yapan çok. Ancak konutu pazarlamanın pek çok sektörel ilkte olduğu gibi fikir babası Sinpaş’tır. Ev inşa etmenin yanında, Sinpaş'da satış ve pazarlama daha öncelikli bir iş planı olarak önemsendi. Pazarlama denince farklılıkların öne çıkarılması, ürünün satın aldırma gücünün değeri ön plana çıkarıldı. Bu motivasyon inovasyonla desteklendi ve yurdumuzda sektörel ilkler, SinpaşTa gündem oldu.
İstanbul dışına markanızı taşıma planınız var mı? Varsa bu alandaki planlarınız nelerdir?
Türkiye’nin cazibesi İstanbul'la sınırlı değil. Uzun yıllardır konut sektöründe İstanbul'da projeler geliştiriyoruz ancak bunun yanında Bursa ve Ankara pazarında da önemli bir yerimiz var. Türkiye'de markalı konut pazarının yüzde 3'ü bizim. Bursa'da yaptığımız dönüşüm, Ankara'da önce incek ardından Çankaya'da geliştirdiğimiz projelerimiz bunun ispatı. Portföyümüzde, yine önümüzdeki dönemlerde İstanbul, Bursa, Ankara ve Marmaris'te geliştireceğimiz değerli arsalarımız var.
Yurtdışına yatırım yapmayı düşünüyor musunuz? Hangi bölgeler öncelikli olacak?
Suudi Arabistan konut piyasasıyla yakından ilgileniyoruz. Bunun için Suudi Arabistan'da şirket kuran tek Türk firmasıyız. Suudi Arabistan, gayrimenkul geliştirme konusunda Türkiye ile iyi ilişkiler geliştirmek istiyor. Önümüzdeki 5 yıl içinde 1 milyon 500 bin konutu piyasaya sürmeyi hedefliyor. Bu hedefi de Sinpaş GYO gibi gayrimenkul geliştirme konusunda büyük başarı kazanan uzman Türk firmalarıyla gerçekleştirmek istiyor. Biz de Sinpaş olarak bu katkıya hazırız.
Gelecekte şirketinizi hangi noktaya taşımayı hedefliyorsunuz?
Marka değerimizi, piyasa değerimizi, istihdamımızı ve katma değerimizi büyüteceğiz, istikrarımızı koruyacağız. Markamızı sınır ötesinde de bir değer olarak kullanıp ülkemizin bir değeri olarak taşıyoruz.
"SEKTÖRDE İLKLERİ GERÇEKLEŞTİRDİK"
"EVİN DIŞINI DA ÖNEMSEDİK”
Sahillerdeki evlerde tatil yapanların dingin ve mutlu iklimini, kentlerde yaptığımız evlere bir konsept olarak aktardık. Türkiye’de ilk defa Sinpaş olarak sadece evi değil, evin dışında peyzajı da önemsedik. Ev dışında da bir yaşam tarzı, sosyalleşme olabileceğini keşfederek tasarımlarımızı bu yönde gerçekleştirdik. Yine Türkiye’de ilk defa sular, göller ve havuzlar, yaptığımız sitelerin albenisi haline geldi.
“KALDIRAÇ ETKİSİ YARATTIK”
İlk uzun vadeli ve peşinatsız konut satışı SinpaşTa başladı. Yurt dışında yaşayan diasporamıza ve yabancıya, Türkiye’de konutu finansman olarak kullanabileceklerine ikna eden ve bu bağlamda konut satışını ilk gerçekleştiren de Sinpaş oldu. Bu ilkler sıralanabilir. Asıl önemli olan bu inovasyonların her birinin konut alıcısı tarafından benimsenmesi, sahiplenilmesi ve rakiplerden de istenmesi. Bu nedenle Sinpaş’m başarı hikayesi olan bu ilkler, sektörümüzün de gelişmesinde, bugünkü seviyesine ulaşmasında ve müşteri vaadimizde bir kaldıraç oldu.