Sivaslılar yabancı yatırımcı avında!
Hızlı tren ve Akdeniz'i Karadeniz'e bağlayacak olan otoban projeleri Sivas'ta farklı bir heyecan yarattı. Sivaslılar yabancı yatırımcı çekmek için ülke ülke gezerek şehrin yeni dönemdeki avantajlarını anlatıyor
Sivas'ta son dönemde artan sanayi yatırımlarının önemli bölümü yenilikçi ürünlere odaklanmış durumda. Sağlıktan kozmetiğe, kimyadan tekstile kadar 200'den fazla işletmenin bulunduğu ilde girişimci sayısı hızla artıyor. Öte yandan Sivas'a yönelik son dönemde gerçekleşen ve değeri 1 milyar doların üzerindeki ulaşım projeleri şehri farklı bir lige taşımaya hazırlanıyor. Akdeniz'i Sivas üzerinden Karadeniz'e bağlayacak olan otoban ve hızlı tren projeleri farklı bir heyecan ve güven sağlıyor. Öte yandan Sivaslılar bu projelerin bitmesini beklemeden şehri pazarlamaya başlamış bile. İş dünyası örgütlerinden kamu kuruşlarına kadar birçok kurum, Sivas'a yabancı yatırımcı çekmek için ülke ülke gezerek şehrin avantajlarını anlatıyor. Yakın zaman önce 200'den fazla işadamı ile Avrupa'ya çıkarma yapan Sivaslılar bu ziyarette Sivas'a yeni projeler ve yatırımcılar çekmeyi başardı.
1 MİLYAR $ İHRACAT HEDEFİ
Şu anda 330 bin olan şehir merkezi nüfusu, 2023'te 500 bin kişiye çıkarılacak. Amaç göçü durdurup tersine göçü başlatmak. İhracatını 1 milyara çıkarmak şehrin öncelikli hedefleri arasında yer alıyor. Ancak Sivas'ı asıl heyecanlandıran projeler ulaşımda yer alıyor. Sultan İkinci Abdülhamid döneminde yapımı planlanan, Karadeniz'i İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz'e bağlayacak Karadeniz-Akdeniz Yolu Projesi'nin birinci etabının, yılsonu itibarıyla açılacak. Ordu'dan Sivas'a, oradan da Kayseri'ye çok rahat şekilde ulaşım sağlanacak. Bir anlamda Sivas denize de bağlanmış olacak. Bir diğer dev proje ise ise hızlı tren. Yatırımcıyı şehre çekmek için bunu bir koz olarak kullanan Sivaslılar, yabancı sermayeyi de bu projelerle şehre çekmeye çalışıyor. Toplam 602 kilometre uzunluğunda olan Ankara- Sivas demiryolu, güzergahı devam eden projenin devreye sokulmasıyla birlikte 141 kilometre kısalarak, Yozgat üzerinden 461 kilometreye inecek. Seyahat süresi ise demiryolu ile 12 saatten 2 saat 51 dakikaya, 21 saat olan İstanbul-Sivas arası demiryolu ulaşımı ise 5 saat 49 dakika olacak.
ÖĞRENCİ SAYISI 50 BİNE YAKLAŞTI
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi atılımlarını sürdürüyor. Bölgenin eğitim alanında cazibe merkezi haline gelen üniversitede okuyan öğrenci sayısı 50 bine yaklaşmış duruma. Yeni fakülteler, yeni meslek yüksek okulları ve yeni enstitüler de açılmaya devam ediyor.
STANDARTLI KÖFTE
Sivaslılar iller arasında kıran kırana rekabetin yaşandığı köfte konusunda da iddialılar. Sivas Ticaret ve Sanayi Odası'nın Sivas köftesinin dünyaca ünlü bir marka haline gelmesi amacıyla Türk Patent Enstitüsüne başvurarak haklarını koruma altına aldı. Köfteyi diğerlerinden ayıran en önemli özelliği ise eti. Sivas köftesi hazırlanırken tuzdan başka katkı maddesi kullanılmıyor.
MİLLİ TRENİ ÜRETECEKLER
Sivası'ın son dönemde gündemine olan bir diğer önemli proje de "Milli Tren"in yük vagonlarının Sivas'ta üretilecek olması. Türkiye Demiryolu Makinalari Sanayi A.Ş (TÜDEMSAŞ) tarafından geliştirilen "Milli Tren Projesi" kapsamında üretilecek milli yük vagonunun 2016 yılının son çeyreğinde raylarda olmasını hedefliyor. Üretilen vagonların Türkiye dışında farklı ülkelere de ihraç edilmesi de planlar arasında yer alıyor.
ÜRETİMİN KALBİ SİVAS OSB OLDU
Lojistik ve modern altyapısıyla Türkiye sanayisinde önemli bir konumda bulunan Sivas Organize Sanayi Bölgesi'nde üretim ve ihracat yapan firma sayısı her geçen gün artıyor. Bölgede makine sektörünün son dönemdeki hızlı büyümesi dikkat çekiyor. Ancak sağlıktan, elektroniğe, kimyadan gıdaya kadar onlarca alanda katma değerli üretime imza atan firmaların varlığı da Sivas'ın yüzünü güldürüyor. Öte yandan Sivas'ta kurulum çalışmaları devam eden, her parselinden demiryolu hattı geçecek ve demiryolu sektörü için üretim yapacak fabrikaların ağırlıkta olacağı 2. Organize Sanayi Bölgesi'nde arsa tahsisleri sürüyor.
Sabah