22 / 11 / 2024
fuzul

Starcity Outlet Center, 15 Nisan'da açılacak!

Starcity Outlet Center, 15 Nisan'da açılacak!

Boyner Holding ve Yıldız Holding ortaklığıyla Yenibosna'da yapılan Starcity Outlet Center, 15 Nisan'da açılacak




Boyner Holding Murahhas Üyesi Cem Boyner, açılış öncesinde alışveriş merkezine (AVM) ilişkin düzenlenen basın toplantısında, bunu bir AVM gibi düşünmediklerini ve bugüne kadarki kavramları "çöpe attıklarını" söyledi.

AVM için kendi reklamını veya markalarının reklamını değil markaların kendi seçtikleri ürünlerin reklamını yaptıklarını belirten Boyner, "Bizim grup, ilk kez masanın kiraya veren tarafında oturuyor. Net mesajımız; biz beton satmıyoruz. 117 firma, reklam kampanyasında yer alabilmek, Starcity için özel dizayn edilen ürünler ortaya çıkarıp bilboardlardan payını kapmak için yarıştı" diye konuştu.

"Outlet alaturka" tanımlaması yaptığı AVM'yi tamamen pazarlama ve satış üzerine kurduklarını ifade eden Boyner, şöyle konuştu: "Krizin ortasında en iyi markaları davet etmek kolay değil. Markaların yüzde 60'ını, 2 yıla kadar uzanan bir sürede minimum kira mecburiyetini kaldırarak davet ettik. Onlara dedik ki; '2 yıl boyunca ne kadar satarsan o kadar kira ödersin. Minimum kira ödeme mecburiyetin yok.) Ne kadar satarsan o kadar kira ödemek, bu dönemin tam ihtiyacıydı. Biz minimumu çıkardık. Böylelikle markaların, şirketlerin 'işlerim kötü giderse ne yaparım, ben bu minimumu nasıl öderim' endişesi ortadan kalktı. Ne kadar köfte o kadar ekmek. Satarsa öder, satmazsa ödemez. Biz bunu krizin en derin noktasında yaptık ve herkesi rahatlattık. Aldığı metrekareyi gani gani hak eden markalar var. Biz bu markaları davet ettik."

-"TÜKETİCİNİN DUYARGALARI, ANTENLERİ ÇOK AÇIK"-
Cem Boyner, şu anda bile 4-5 ay sonrasının reklamları için hazırlık yapıldığını, "insanın dudağını uçuklatacak fiyatlar" olacağını belirterek, AVM'ye özel hazırlanan ürünlerin sadece Starcity'de satılacağını, başka bir AVM'de satılmayacağını söyledi.

Starcity için üretimin yabancı markalar için söz konusu olmayacağının altını çizen Boyner, "Tüketicinin duyargaları ve antenleri çok açık. Her yerde ne olup bittiğini çok iyi biliyor" dedi.

Krizin bittiğini düşündüğünü dile getiren Boyner, artık outletlerin sadece elde kalan seri sonu ürünlerin satıldığı yer olmadığını, Starcity için 7,99 liraya gömlek, 29,99 liraya pantolon üretilebileceğini, dolayısıyla markaların çok cazip fiyatlı yeni ürünler ve koleksiyonlar koymak zorunda olacaklarını ifade etti.

Soruları da yanıtlayan Boyner, eski Altınyıldız fabrikası arazisinde kurulan Starcity Outlet Center'da hasılat paylaşımıyla ortak olan Boyner Holdingin yüzde 40, Yıldız Holdingin yüzde 60 payı bulunduğunu, her iki yatırımcıyı da memnun edecek bir sürede yatırımın geri dönüşünün olmasını beklediklerini bildirdi.

Yenibosna civarında çok sayıda outlet olması nedeniyle müşteri sıkıntısı yaşayıp yaşamayacakları sorusu üzerine Boyner, "Önümüzden 2-2,5 milyon civarında araba akıyor. Lokal, uzak bölge gibi görünmesine rağmen Starcity, havalimanına giden herkesin 150 metre mesafeden görebileceği bir yerde" diye konuştu.

-"BİRBİRİMİZE BENZEDİĞİMİZ SÜRECE EKMEK YİYEMEYECEĞİZ"-
Boyner, Starcity ile farklı bir şey yapmak istediklerinin altını çizerek, "Bizimkisi peynirli makarna gibi... Farklılıklar yaratmak zorundayız. Biz grup olarak hep yeni pastalar çıkarmaya çalıştık. Yeni markalardan çok yeni kavramlar, yeni ürünler... Her şeyin yenisini yapmaya çalıştık ki mevcut pastadan pay almayalım, kendimize yeni bir şeyler yaratalım. Starcity de aslında AVM aleminin bir parçasını almak değil, yepyeni bir pasta yaratmak için açılacak" şeklinde konuştu.

Starcity'nin ardından bu tarz başka yatırımlar yapıp yapmayacakları yönündeki bir soruya Boyner, "Şu anda bu işi çok sevdik. Krizin çok sıkıntılı döneminde başladık. Sonra kumar oynamadık, çok cesur adım attık. 'Minimum 2 yıl kira almayacağız, en iyi markaları toplayana kadar açmayacağız' dedik. Şimdi çok memnunuz. Dolayısıyla gelecekte bu işe asla girmeyeceğiz diyemeyiz" yanıtını verdi.

Ekonomiye ilişkin bir soru üzerine de Boyner, ekonomiyi gelecekte iyi gördüğünü vurgulayarak, 2011'in başında 2007'deki olağanüstü sonuçlara ulaşmayı öngördüklerini söyledi.

-"YANLIŞLARDAN ARINMIŞ ŞEKİLDE KANUNLAŞACAKTIR DİYE DÜŞÜNÜYORUM"-
"Alışveriş Merkezleri, Büyük Mağazalar ve Zincir Mağazalar Kanun Tasarısı Taslağı" ile AVM'lerdeki mağazaların pazar günleri saat 18.00'de kapatılması tartışmalarına ilişkin sorular üzerine Boyner, şu görüşleri dile getirdi:

"Para, yatırım yeşereceği yere gider. Ben Büyük Mağazalar, Perakende Yasasının bu şekilde çıkacağına asla ihtimal vermiyorum. Popülist bazı kaygılarla dizayn edildi. Her geçen gün yanlışları dizayn ediliyor, revize ediliyor. O açıdan şu haliyle yasalaşmasını düşünmek istemiyorum. Bu, Türkiye'de perakendeye büyük darbe vurur. Hükümetler olarak Türkiye'nin nüfusunun maksimumunun yararını düşünmek zorundasınız. İnsanlar hipermarketlere bakkallar olmadığı için gitmiyor, onlara rağmen gidiyor, daha ucuz olduğu için gidiyor, kredi kartıyla vadeli alışveriş yapabildiği için gidiyor. Hafta sonu zor saatlerde, zor dakikalarda hizmet verebildikleri için gidiyor. Hipermarketlerin ve mağazaların bu hizmetini engellerseniz belki küçük bir topluluğa jest yapmış olursunuz, ama nüfusun tümünü cezalandırmış olursunuz. Bunun ne siyasi ne de ekonomik anlamı vardır. Türkiye'de hep son dakikada yanlışlar düzeltilir. Burada da yanlışlardan arınmış şekilde tasarı kanunlaşacaktır diye düşünüyorum."

-"ÖNCE ETİKET, SONRA ÜRÜN TASARLANACAK"-
Jones Lang Lasalle Türkiye Başkanı Avi Alkaş ise gerçek hakemin ve gerçek jürinin aslında tüketici olduğunu, Starcity'de kaliteli ürünlerin mümkün olduğunca düşük fiyatla tüketicilere sunulacağını söyledi. Alkaş, "Mahmutpaşa yaşamaya devam edecek. Mahmutpaşa gerçeğine karşı çıkmanın gereği yok. O da kendi içinde bir olgu" dedi.

 Avi Alkaş, Starcity'de ilk yıl 8-9 milyon müşteri hedeflediklerini, 2. yılın sonunda 10 milyon müşteri rakamına ulaşmayı öngördüklerini bildirdi.

Works Reklam Ajansı Başkanı Atilla Aksoy da Starcity ile sadece lüksün outleti olmayı amaçlamadıklarının altını çizerek, "Önce etiketi tasarlamak meselesi önemli. Türkiye'de tasarımcılar genellikle önce ürünü tasarlar. Ancak krizin de etkisiyle artık önce ürünün tasarlanmayacağı, etiketi tasarladıktan sonra ürün tasarımının yapılacağı bir dönemi yaşayacağımız açık" diye konuştu.

-PRADA, DOLCE&GABBANA GİBİ DÜNYA MARKALARI DA SUNULACAK-
Yenibosna'da 15 Nisan'da açılacak Starcity Outlet Center'da Beymen Seri Sonu Design, Mudo Outlet, Teknosa'nın da yer aldığı 153 mağaza bulunacak.

Derimod, Kiğılı, Home Store, Stefanel, Diesel, Altınyıldız, Network, Koton, Adidas, Vepa Outlet, Nike, Benetton, Mavi Jeans, Little Big, Levis, Divarese ve Esse gibi markaların yer alacağı Starcity'de ayrıca Prada, Jil Sander, Dolce&Gabbana, Marc Jacobs, Chloe, Sonia Rykel, Juicy Couture, Blumarine gibi dünya markaları de sunulacak.

134 bin metrekare inşaat alanına sahip, toplam 4 kat üzerine kurulu AVM'de 5M Migros da yer alacak.
AA

İlgili haber

Star City AVM'ye nasıl gidilir?

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Starcity'de minimum kira kalkıyor, AVM'ye özel fiyat ve ürün geliyor

İstanbul Yenibosna'da 15 Nisan'da kapılarını açacak olan Starcity Outlet Center, farklı bir pazarlama taktiği ile kiracılarına sürekli "dukat uçuklatacak" fiyatlı ürünler hazırlatacak.

Altınyıldız'ın Yenibosna'daki fabrika binası üzerine Yıldız Holding ve Boyner Holding ortaklığında yapılan StarCity'nin hazırlayacağı reklam kampanyalarında AVM binasından ve mağazalardan ziyade, satılan ürünler ve etiketleri pazarlanacak. Boyner Holding Murahhas Üyesi Cem Boyner, "Markaların yüzde 60'ını, 2 yıla kadar uzanan bir sürede minimum kira mecburiyetini kaldırarak davet ettik. Ne kadar satarsan o kadar kira ödemek, bu dönemin tam ihtiyacıydı. Biz minimumu çıkardık. Bazı mağazalar sadece bu AVM'ye özel fiyatla ürün satacak" dedi.

Krizde kolay değil
"Outlet alaturka" tanımlaması yaptığı AVM'yi tamamen pazarlama ve satış üzerine kurduklarını ifade eden Boyner, şöyle konuştu: "Krizin ortasında en iyi markaları davet etmek kolay değil. Markaların yüzde 60'ını, 2 yıla kadar uzanan bir sürede minimum kira mecburiyetini kaldırarak davet ettik. Onlara dedikki; `2 yıl boyunca ne kadar satarsan o kadar kira ödersin. Minimum kira ödeme mecburiyetin yok.) Ne kadar satarsan o kadar kira ödemek, bu dönemin tam ihtiyacıydı. Biz minimumu çıkardık. Böylelikle markaların, şirketlerin `işlerim kötü giderse ne yaparım, ben bu minimumu nasıl öderim' endişesi ortadan kalktı. Ne kadar köfte o kadar ekmek. Satarsa öder, satmazsa ödemez. Biz bunu krizin en derin noktasında yaptık ve herkesi rahatlattık. Aldığı metrekareyi gani gani hak eden markalar var. Biz bu markaları davet ettik."

Starcity'e özel fiyat
Cem Boyner, 4-5 ay sonrasının reklamları için hazırlık yapıldığını, "insanın dudağını uçuklatacak fiyatlar" olacağını belirterek, AVM'ye özel hazırlanan ürünlerin sadece Starcity'de satılacağını, başka bir AVM'de satılmayacağını söyledi. Starcity için üretimin yabancı markalar için söz konusu olmayacağının altını çizen Boyner, "Tüketicinin duyargaları ve antenleri çok açık. Her yerde ne olup bittiğini çok iyi biliyor" dedi. Krizin bittiğini düşündüğünü dile getiren Boyner, artık outletlerin sadece elde kalan seri sonu ürünlerin satıldığı yer olmadığını, Starcity için 7.99 liraya gömlek, 29.99 liraya pantolon üretilebileceğini, dolayısıyla markaların çok cazip fiyatlı yeni ürünler ve koleksiyonlar koymak zorunda olacaklarını ifade etti.

Yüzde 60'ı Yıldız'ın
Soruları da yanıtlayan Boyner, eski Altınyıldız fabrikası arazisinde kurulan Starcity Outlet Center'da hasılat paylaşımıyla ortak olan Boyner Holdingin yüzde 40, Yıldız Holdingin yüzde 60 payı bulunduğunu, her iki yatırımcıyı da memnun edecek bir sürede yatırımın geri dönüşünün olmasını beklediklerini bildirdi. Yenibosna civarında çok sayıda outlet olması nedeniyle müşteri sıkıntısı yaşayıp yaşamayacakları sorusu üzerine Boyner, "Önümüzden 2-2.5 milyon civarında araba akıyor. Lokal, uzak bölge gibi görünmesine rağmen Starcity, havalimanına giden herkesin 150 metre mesafeden görebileceği bir yerde" diye konuştu.

2011 başında 2007 rakamlarını yakalarız

GRUP olarak 2011 yılı başı itibarıyla 2007 yılındaki metrekare başına satış, kar gibi tüm uluslararası parametrelerdeki olağanüstü verimli ve başarılı rakamlara dönmeyi beklediklerini kaydeden Cem Boyner, "Bu dönemin arkasını iyi görüyoruz. Tabii burası Türkiye uzun vadeli plan yapılmaz, herşeye hazırlık olmamız lazım ama biz artık hızlı küçülmeyi de büyümeyi de öğrendik" diye konuştu.

Para yeşereceği yerde kalır yasa bu haliyle çıkmaz

SON dönemin gözde gündem maddesi `Alışveriş Merkezleri, Büyük Mağazalar ve Hipermarketler Yasa Tasarısı'nı değerlendiren Cem Boyner, "Para yeşereceği yere gider ve orada kalır. Ben yasanın bu haliye çıkacağına ihtimal vermiyorum" yorumunu yaptı. Hükümetlerin nüfusun çoğunluğunun maksimum yararını düşünmek zorunda olduğuna dikkat çeken Boyner, "Bu yasa çıkarsa küçük bir topluluğa jest yapmış olursunuz ama nüfusun tümünü de cezalandırmış olursunuz. Türkiye'de hep son dakikada yanlışlar düzeltilir. Bu tasarının da yanlışlarından arınmış bir şekilde kanunlaşacağını düşünüyorum" dedi.
Hürriyet

Boyner ve Ülker'den `dudak uçuklatacak' alışveriş merkezi

Boyner'in eski Altınyıldız fabrika arazisi üzerinde Yıldız Holding ortaklığında inşa edilen Starcity AVM, 15 Nisan'da `dudak uçuklatacağı' belirtilen fiyatlarla kapılarını açıyor

Boyner grubuna ait Yenibosna'daki eski Altınyıldız fabrika binasına Boyner ve Ülker'in sahibi Yıldız Holding ortaklığında inşa edilen Starcity Outlet Center 15 Nisan'da açılıyor. Boyner Holding Murahhas Üyesi Cem Boyner, "AVM anlayışını kökten değiştiriyoruz. Biz beton satmıyoruz. Burada markalar önce ürünü değil, etiketi ve fiyatı tasarlayacak. Dudak uçuklatacak fiyatta ürünler şehrin dört bir yanında billboardlarda müşteriyle buluşacak. Buradaki özel ürünler diğer outletlerde olmayacak. 799 TL'ye LCD TV, 149 TL'ye takım elbise, 10 TL'ye deri kemer, 111 TL'ye tencere seti satılacak" dedi.

Outletin sadece elde kalmış seri sonu ürünlerin satıldığı bir yer olmadığını anlatan Boyner, "Yerli markalar buraya özel ürünler tasarlayacak, 7.99 TL'ye gömlek, 29.99 TL'ye pantolon üretilebilecekler" diye konuştu.

`Minimum kira mecburiyeti yok'
Starcity'de 117 yerli ve yabancı markanın yer aldığını anlatan Boyner, 153 mağazanın bulunduğu merkezde kiracıların yüzde 60'ına iki yıla kadar minimum kira mecburiyetini kaldırdıklarını anlatarak şunları söyledi:
"Krizin ortasında en iyi markaları Starcity'ye davet etmek kolay olmadı. Mükemmel bir karma bir araya gelsin diye çok uğraştık. Bu yüzden `ne kadar köfte, o kadar ekmek' diyoruz. Satarlarsa kiralarını ödeyecekler, satmazlarsa ödemezler. Aldığı metrekareyi gani gani hak eden markalar Starcity'ye girdi. Yüzde 80 dolulukla açıyoruz."

Prada ve Chloe var
Holding olarak ilk kez masanın kiraya veren tarafında oturduklarını söyleyen Boyner, merkezin günde 2.5 milyon aracın geçtiği ve havalimanına yakınlığıyla iyi bir noktada olduğunu da belirten Boyner şu bilgileri paylaştı:
"Altınyıldız, Fabrika ve Network'ün seri sonu alanları var. 9 - 10 yıldır buranın temeli atılmadan ciddi satışlar yapılıyor. Babam Osman Bey, diğer lokasyonlarda satışlarımızın ne kadar iyi olduğundan övündüğümüzde bize, `Yenibosna'daki outletlerde bu kadar satış var' diyerek bizi karşılaştırırdı. Bu yüzden lokasyonda iyi iş olacağına inanıyorum. Starcity'de Chloe, Prada ve Dolce&Gabbana gibi ünlü markaların satıldığı Boyner Seri Sonu Design mağazası da olacak."

8 milyon müşteri
Starcity'nin yönetimini üstlenen Jones Lang LaSalle Türkiye Başkanı Avi Alkaş, yurtdışından da önemli bir müşteri trafiği beklediklerini açıklayarak, "Merkeze yıllık 8-9 milyon ziyaretçi geleceğini tahmin ediyoruz. İkinci yılın sonunda bu rakam 10 milyona çıkacak" dedi. BBA Beymen Yönetim Kurulu Üyesi Serdar Sunay da son dönemde ortak çalışmak isteyen yabancı yatırımcıların taleplerinin arttığına dikkat çekti.

`Yeni pasta yaptık'
Cem Boyner, birbirine benzeyen firmaların `ekmek yiyemeyeceğini' anlatarak, "Biz hiçbir zaman pastadan pay almaya çalışmadık. Yeni pastalar için çalıştık. Starcity'de böyle bir amaçla kuruldu. Yıldız Holding ile hasılat paylaşımı modeliyle yaptığımız bu projeyi ve sektörü sevdik. Yüzde 40 Boyner, yüzde 60 Yıldız Holding ortak. Her iki yatırımcıyı da memnun edecek bir sürede yatırımın geri dönüşünün olmasını bekliyoruz. İyi yaptığımıza inanırsak yeni yatırımlar yaparız" dedi.

`Yanlışlar son dakikada düzelir'

Boyner Grubu olarak 2011 yılında 2007 rakamlarına dönmeyi beklediklerini anlatan Cem Boyner, "Bu dönemin arkasını iyi görüyoruz. Burası Türkiye. Uzun vadeli plan yapılmaz. Her şeye hazırlıklı olmak lazım. Biz hızlı küçülmeyi de, büyümeyi de öğrendik" dedi. Perakende Yasa Tasarısı'nı da değerlendiren Boyner şunları anlattı:
"Para yeşereceği yere gider. Yasanın bu haliye çıkacağına ihtimal vermiyorum. Hükümetler nüfusun çoğunluğunun maksimum yararını düşünmek zorunda. Yasa çıkarsa küçük bir topluluğa jest yapmış olursunuz ama nüfusun tümünü de cezalandırmış olursunuz. Türkiye'de hep son dakikada yanlışlar düzeltilir. Bu tasarının da yanlışlarından arınmış bir şekilde kanunlaşacağını düşünüyorum."
Milliyet

Boyner, Starcity'yle alışkanlıkları değiştirecek

15 Nisan'da açılacak Starcity'yle alışveriş anlayışını kökten değiştireceklerini söyleyen Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, 'Dudak uçuklatacak fiyatla ürün satacağız' dedi

Altınyıldız'ın Yenibosna'daki fabrika binasına Boyner ve Yıldız Holding ortaklığında inşa edilen Starcity Outlet Center'da 117 marka sadece bu merkeze özel olarak üretim yapacak ve bunları çok özel fiyatlarla satışa sunacak.

15 Nisan'da açılacak olan ve 153 mağazanın bulunduğu merkezde kiracıların yüzde 60'ına iki yıla kadar minimum kira mecburiyeti de kaldırılırken kiracılar `ne kadar satarlarsa o kadar kira' ödeyecek.

`Ciro kirası alacak'
Krizin ortasında en iyi markaları Starcity'e davet etmenin çok kolay olmadığına dikkat çeken Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, "Mükemmel karma biraraya gelsin diye çok uğraştık. Bu yüzden `ne kadar köfte o kadar ekmek' diyoruz. Satarlarsa kiralarını ödeyecekler, satmazlarsa ödemezler. Ama aldığı metrekareyi gani gani hakeden markalar Starcity'ye girdi ve şu dönemde yüzde 80 dolulukla açılmak büyük bir başarı" dedi.

Cem Boyner, Starcity'yle Türkiye'deki alışveriş merkezi (AVM) anlayışını kökten değiştirdiklerini ve beton satmadıklarını vurgulayarak, "Buradaki markalar önce ürünü değil, etiketi, fiyatı tasarlayacak. Dudak uçuklatacak fiyatta ürünler şehrin dört bir yanında billboardlarda müşteriyle buluşacak. Starcity'de olan `özel ürünler' başka bir outlette satışa sunulmayacak. Markalar şu anda billboardlarda yer alabilmek için yarışıyor. Starcity'de 799 TL'ye LCD TV, 149 TL'ye takım elbise, 10 TL'ye deri kemer, 49 TL'ye deri terlik, 119 TL'ye gece elbisesi, 111 TL'ye tencere seti satılacak" diye konuştu.

Prada da olacak
Merkezin günde 2.5 milyon aracın geçtiği, havalimanına 3 dakika mesafede çok iyi bir lokasyonda olduğunu da vurgulayan Cem Boyner, şunları söyledi: "Starcity kurulmadan önce bizim Altınyıldız, Fabrika ve Network'un seri sonu alanları var. 9-10 yıldır buranın temeli atılmadan çok ciddi satışlar yapılıyor. Hatta babam Osman Bey, diğer lokasyonlarda satışlarımızın ne kadar iyi olduğundan övündüğümüzde bize, "Yenibosna'daki outletlerde de bu kadar satış var" diyerek bizi karşılaştırırdı. Bu yüzden lokasyonda iyi iş olacağına inanıyorum. Starcity'de Chloe, Prada, Dolce&Gabbana gibi ünlü markaların satıldığı BSSD mağazası da yer alacak."
Starcity yatırımını, "Türkiye'de biz pakette peynirli makarnayı yaptık" şeklinde tanımlayan Boyner, şöyle devam etti: "Biz Boyner olarak hiçbir zaman pastadan pay almaya çalışmadık yeni pasta çıkarmaya çalıştık. Starcity de yeni pasta yapmak için kuruldu."

Yeni AVM'ler yolda
Yıldız Holding'le hasılat paylaşımı modeliyle gerçekleştirdikleri Starcity Outlet Center projesini ve sektörü çok sevdiklerini aktaran Boyner, "Bu yatırımdan şimdilik çok memnunuz. Krize rağmen cesur bir adım attık. Hamdolsun başardık. Eğer çok iyi yaptığımıza inanırsak bu tür yeni yatırımlar da düşünebiliriz. Yeni bir AVM için asla yapmayız diyemem" şeklinde konuştu. Starcity'nin yönetimini üstlenen Jones Lang LaSalle Türkiye Başkanı Avi Alkaş da, merkeze yıllık 8-9 milyon ziyaretçi  beklediklerini anlattı.
Radikal

Yerli markalar Starcity için özel ürünler yapacak
  
Boyner Holding ve Yıldız Holding ortaklığıyla Yenibosna'da yapılan Starcity Outlet Center'da Prada ve D&G gibi lüks markalar da yer alacak. Yerli markalar ise Startcity'ye özel fiyatlarla koleksiyon üretecek

Ülker'in sahibi Yıldız Holding ve ile  Boyner Holding'in ortaklığında İstanbul Yenibosna'da yapılan Starcity Outlet Center, 153 marka ile 15 Nisan'da kapılarını açıyor. Açılış öncesinde düzenlenen basın toplantısında konuşan Boyner Holding Murahhas Üyesi Cem Boyner, 'Biz ilk kez masanın kiraya veren tarafında oturduk. Artık her iki tarafı da biliyoruz. Markaların yüzde 60'ını, 2 yıla kadar uzanan bir sürede minimum kira mecburiyetini kaldırarak davet ettik. Onlara dedik ki; '2 yıl boyunca ne kadar satarsan o kadar  kira ödersin. Minimum kira ödeme mecburiyetin yok.' Ne kadar köfte o kadar ekmek. Satarsa öder, satmazsa ödemez' dedi. 

Cem Boyner, binayı değil, markaları ve ürünleri pazarlayacaklarını belirterek şu anda 4-5 ay sonrasının reklamları için hazırlık yapıldığını, 'insanın dudağını uçuklatacak fiyatlar' olacağını belirtti. Markaların, Starcity için özel fiyatlı koleksiyonlar yapacağını ve bu ürünlerin başka mağazalarda olmayacağını söyleyen Boyner, 'Örneğin, Starcity için 7.99 liraya gömlek, 29.99 liraya pantolon üretilebilecekler, dolayısıyla markalar çok cazip fiyatlı yeni ürünler ve koleksiyonlar koymak zorunda olacak' dedi.

ARAZİMİZ BİZE UĞUR GETİRDİ
Yenibosna bölgesinde çok sayıda outlet olması nedeniyle müşteri sıkıntısı yaşayıp yaşamayacakları sorusu üzerine Boyner, 'Önümüzden 2-2,5 milyon civarında araba akıyor. Uzak bölge gibi görünmesine rağmen havaalanına giden herkesin 150 metreden görebileceği bir yerde. Ayrıca bu arazi bize çok uğurlu geldi, yıllardır burada seri sonu mağazamız vardı, çok iyi satış yaptık, aynı bereket devam edecek' diye konuştu.

YASA BU HALİYLE ÇIKMAZ
BOYNER, gazetecilerin yeni perakende yasası hakkındaki sorularına şu yanıtı verdi: Para, yatırım yeşereceği yere gider. Yasanın bu şekilde çıkacağına asla ihtimal vermiyorum. Popülist bazı kaygılarla dizayn edildi. Her geçen gün yanlışları revize ediliyor. O açıdan şu haliyle yasalaşmasını düşünmek istemiyorum. Hükümetler olarak Türkiye'nin nüfusunun maksimumunun yararını düşünmek zorundasınız. İnsanlar hipermarketlere bakkallar olmadığı değil, onlara rağmen gidiyor. Yasayı bu haliyle çıkarırsanız belki küçük bir topluluğa jest yapmış olursunuz ama nüfusun tümünü cezalandırmış olursunuz. Bunun ne siyasi ne de ekonomik anlamı vardır. Türkiye'de hep son dakikada yanlışlar düzeltilir. Burada da yanlışlardan arınmış şekilde tasarı kanunlaşacaktır diye düşünüyorum.

LÜKS MARKALAR DA VAR
YILDIZ Holding ve Altınyıldız'dan yola çıkarak 'Starcity' adı verilen AVM'de Derimod, Kiğılı, Mudo, Home Store, Diesel, Altınyıldız, Stefanel, Koton, Adidas gibi yerli ve yabancı markaların yanı sıra Beymen Seri Sonu Design mağazası da bulunacak. Bu mağazada Chloe, Prada, Jil Sander, Etro, Dolce&Gabana, Marc Jacobs, Blumarine gibi markaların seri sonu ürünleri satılacak. Merkezde Teknosa'nın yanı sıra bölgenin tek 5M Migros'u ve 8 sinema salonu da bulunacak.
Akşam

Starcity dudak uçuklatan fiyatlarla kapılarını açıyor

Boyner ve Yıldız Holding ortaklığıyla 100 milyon $ yatırımla inşa edilen Starcity, 15 Nisan'da açılıyor. Ürüne odaklı tanıtım yapacak olan Yenibosna'daki AVM `dudak uçuklatan fiyatlar' sunma iddiasında

Boyner Holding ve Yıldız Holding ortaklığıyla Yenibosna'da yapılan Starcity Outlet Center, 15 Nisan'da açılıyor. 100 milyon doları aşkın bir yatırımla hayata geçirilen Starcity, tanıtım kampanyasında alışılmışın dışında bir strateji uygulayacak. Boyner Holding Murahhas Üyesi Cem Boyner, açılış öncesinde alışveriş merkezine (AVM) ilişkin düzenlenen basın toplantısında, AVM için kendi reklamını veya markalarının reklamını değil markaların kendi seçtikleri ürünlerin reklamını yaptıklarını belirtti. Boyner "Bizim grup, ilk kez masanın kiraya veren tarafında oturuyor. Net mesajımız, biz beton satmıyoruz. 117 firma, reklam kampanyasında yer alabilmek, Starcity için özel dizayn edilen ürünler ortaya çıkarıp bilboard'lardan payını kapmak için yarıştı" dedi. Cem Boyner, şu anda bile 4-5 ay sonrasının reklamları için hazırlık yapıldığını, `insanın dudağını uçuklatacak fiyatlar' olacağını belirterek, AVM'ye özel hazırlanan ürünlerin sadece Starcity'de satılacağını, başka bir AVM'de satılmayacağını söyledi. Krizin bittiğini düşündüğünü dile getiren Boyner, artık outletler'in sadece seri sonu ürünlerin satıldığı yer olmadığını, Starcity için 7.99 liraya gömlek, 29.99 liraya pantolon üretilebileceğini, markaların çok cazip fiyatlı yeni ürünler koymak zorunda olacaklarını ifade etti.

BİZİMKİ PEYNİRLİ MAKARNA 

Boyner, Starcity ile farklı bir şey yapmak istediklerinin altını çizerek, "Bizimkisi peynirli makarna gibi... Farklılıklar yaratmak zorundayız. Grup olarak hep yeni pastalar çıkarmaya çalıştık. Yeni markalardan çok yeni kavramlar, yeni ürünler... Starcity de AVM aleminin bir parçasını almak değil, yepyeni bir pasta yaratmak için açılacak" dedi. o EKONOMİ SERVİSİ

4 katta 153 mağaza var

Starcity'de Beymen Seri Sonu Design, Mudo Outlet ve  Teknosa'nın da yer aldığı 153 mağaza bulunacak. Derimod, Kiğılı, Home Store, Stefanel, Diesel, Altınyıldız, Network, Koton, Adidas, Vepa Outlet, Nike, Benetton, Mavi Jeans, Little Big, Levis, Divarese ve Esse gibi markaların yer alacağı Starcity'de ayrıca Prada, Jil Sander, Dolce&Gabbana, Marc Jacobs, Chloe, Sonia Rykel, Juicy Couture, Blumarine gibi markalar da sunulacak. Toplam 4 katlı AVM'de   5M Migros'un  yanı sıra   8 sinema var.

Ne kadar kötfe...

`Cem Boyner, markaların yüzde 60'ını,  2 yıla kadar uzanan bir sürede minimum kira mecburiyetini kaldırarak davet ettiklerini belirterek, "Onlara dedik ki "2 yıl boyunca ne kadar satarsan o kadar kira ödersin. Minimum kira ödeme mecburiyetin yok.' Biz minimumu çıkardık. `Bu minimumu nasıl öderim' endişesi ortadan kalktı. Ne kadar köfte o kadar ekmek. Satarsa öder, satmazsa ödemez" dedi.

AVM'lerin 18.00'de kapanması darbe vurur

Alışveriş Merkezleri, Büyük Mağazalar ve Zincir Mağazalar Kanun Tasarısı Taslağı' ile AVM'lerdeki mağazaların pazar günleri saat 18.00'de kapatılması tartışmalarını da değerlendiren Boyner, şunları söyledi: "Yasanın bu şekilde çıkacağına asla ihtimal vermiyorum. Popülist bazı kaygılarla dizayn edildi. Her geçen gün yanlışları dizayn ediliyor, revize ediliyor. O açıdan şu haliyle yasalaşmasını düşünmek istemiyorum. Bu, Türkiye'de perakendeye büyük darbe vurur. Türkiye'de hep son dakikada yanlışlar düzeltilir. Burada da yanlışlardan arınmış şekilde tasarı kanunlaşacaktır diye düşünüyorum.''
Star

AVM'nin patronu oldu, 'Ne kadar ciro o kadar kira' dedi

TÜRKİYE'DE Alışveriş Merkezi (AVM) konseptini kökünden değiştirecek bir anlayışla yola çıktıklarını ve ilk defa masanın 'kiraya veren' tarafına oturduklarını belirten Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, Yıldız Holding ile yapılan ortaklık sonucu 15 Nisan'da açılacak Starcity Outlet merkezi hakkında bilgi verdi. Starcity'i klasik bir AVM gibi düşünmediklerini ve bugüne kadarki AVM kavramını çöpe attıklarını söyleyen Boyner, krizin ortasında davet ettikleri ünlü markaların finansal çekincesi üzerine markaların yüzde 60'ına 2 yıla kadar minimum kira ödeme mecburiyeti koymadıklarını kaydetti.

'2 YIL MİNİMUM KİRA ALMAYACAĞIZ'
Boyner, "Ünlü markaların bazıları için yapılan bu uygulama ile kimisinden bir buçuk yıl kimisinden 2 yıla kadar minimum kira bedeli almayacağız. Ne kadar satarlarsa o kadar kira ödeyecekler yani cirodan kira alacağız. 'İşler kötü giderse ne yaparım, kirayı nasıl öderim' endişesi bitti. Ne kadar köfte o kadar ekmek. Bu uygulamayı gerçekten güzel ciro payı ödeyebilen markalara yaptık" dedi. Boyner, Star- City'deki ortaklıkta kendilerinin yüzde 40, Yıldız Holding'in yüzde 60 payı olduğunu söyledi.

'KRİZ ESNEKLİĞİ ÖĞRETTİ'
Starcity'ye yapılan yatırımın geri dönüşü ile ilgili bir hesap yapmadıklarını ifade eden Boyner, "Krizden bu yana yapılan hesapların çoğu çöpe gitti. O yüzden hesap yapmamaya karar verdik" diye konuştu. Kendilerine göre krizin artık sona erdiğini kaydeden Boyner, 2007'deki eski verimliliklerine 2011'in başında ulaşabileceklerini söyledi. Boyner, Türkiye, 2008-2009'da geri gitti, 2010'da yara sarıyor. 2011 ve sonrasını iyi görüyoruz ancak burası Türkiye. Burada uzun vadeli plan yapmak zor. Herşeye hazırlık olmak lazım. 2000 ve 2001 tecrübeleri ile büyümeyi ve küçülmeyi çok çabuk yapabilmeyi öğrendik" dedi.

'Biz beton satmıyoruz'
BOYNER, konsept olarak AVM'ye özel hazırlanan ürünler belirleyeceklerini ve bunların sadece Starcity'de satılacağını söyledi. Boyner, "Net mesajımız şu; 'biz beton satmıyoruz' Birbirimize benzediğimiz sürece ekmek yiyemeyeceğiz" dedi. 
  
'Yasa böyle çıkmaz'

PERAKENDE yasasının bu şekilde çıkacağına ihtimal vermediğini dile getiren Boyner, "Yasa her geçen gün revize ediliyor. Böyle geçerse perakendeye darbe vurur. Burada maksimum fayda düşünülmeli. Yasanın yanlışlarından arındırılmış şekilde çıkacağını düşünüyorum" dedi.
Sabah


Geri Dön