22 / 11 / 2024
fuzul

Stefan Löcherbach: İstanbul'un 3. havalimanına ihtiyacı var!

Stefan Löcherbach: İstanbul'un 3. havalimanına ihtiyacı var!

Lufthansa Havayolları Türkiye İran ve Irak Genel Müdürü Stefan Löcherbach, 3. havalimanın yapılmasından dolayı sevindiklerini belirterek, İstanbul 'un böyle büyük bir havalimanına ihtiyacının olduğunu söyledi.




Lufthansa Havayolları Türkiye İran ve Irak Genel Müdürü Stefan Löcherbach, "Üçüncü havalimanıyla İstanbul, Avrupa'daki diğer merkezlerle rekabet içine girmiş olacak. Aslında şu anda da Atatürk Havalimanı, Avrupa ile rekabet içerisinde ama çok dolu. Sistem bazen iyi yürümüyor, pasaport işlemleri yoğun oluyor. Dolayısıyla yeni havalimanıyla yolcularımıza daha iyi hizmet sunacağımızı düşünüyorum" dedi.


Löcherbach, 3. havalimanın yapılmasından dolayı sevindiklerini belirterek, İstanbul'un böyle büyük bir havalimanına ihtiyacının olduğunu söyledi.


Yeni havalimanı sayesinde, Türkiye'de büyüme imkanlarının olacağından sevinç duyduklarını dile getiren Löcherbach, bu kapsamda ödeyecekleri havaalanı vergileri gibi birçok masrafın daha azalacağını ümit ettiklerini kaydetti.


"Biz büyüyeceğiz, masrafların azalacağını ümit ediyoruz" diyen Löcherbach, şu anda Avrupa'da en büyük havalimanlarının sırasıyla Londra, Paris ve Frankfurt olduğuna işaret etti.


Löcherbach, şöyle konuştu:


"Türkiye konum açısından çok çekici, hem Doğu'dan Batı'ya veya Kuzey'den Güney'e gidebilirsiniz. Bu nedenle Türkiye'nin bu konuda avantajlı olduğuna inanıyorum. Bugün zaten Türk Hava Yolları (THY) da bu konumdan yararlanıyor ve büyük bir merkez oluşturmuş durumda. Atatürk Havalimanı da bu merkez pozisyonunu oluşturmuş durumda.


Yeni havalimanı yapıldığında daha fazla uçuş olacak ve merkez oluşturma konusunda daha da güçlenmiş olacağız. Gelecekte "havalimanı ve havayolu" ikilisinin birlikte rekabet oluşturacağını düşünüyorum. Üçüncü havalimanıyla İstanbul, Avrupa'daki diğer merkezlerle rekabet içine girmiş olacak. Aslında şu anda da Atatürk Havalimanı, Avrupa ile rekabet içerisinde ama doluluk çok fazla. Sistem bazen iyi yürümüyor, pasaport işlemleri yoğun oluyor. Dolayısıyla yeni havalimanıyla yolcularımıza tüm hizmetleri daha iyi sunacağımızı düşünüyorum."



"BEŞ YILDIZLI HİZMET SUNMAK İSTİYORUZ"


Şirket olarak Münih'teki merkezlerinde pasaport işlemlerini dağınık halden toplu bir yerde topladıklarını anlatan Löcherbach, sadece uçakta değil yerde de yolcularına beş yıldızlı hizmet sunmak istediklerini vurguladı.


Löcherbach, "En iyi servisi sunmak istiyoruz, yolcu kolay bir check in yapacak, hemen pasaporttan geçecek, havalimanına geldiği andan itibaren çok çok iyi bir servisle uçağa ulaşacak. Oradan oraya koşturmayacak. Bu da bir rekabet ortamı sağlayacak" dedi.


Beş yıldızlı hizmet sunma çalışmalarına Frankfurt'ta başladıklarını, bu kapsamda yolcuları elektronik arabalarla kapıdan kapıya götürdüklerini söyleyen Löcherbach, bunu bütün dünyada yapmak istediklerini ancak şirket olarak şu an için imkanlarının kısıtlı olduğunu dile getirdi.


Yolcularının THY'nin altyapısından yararlandığını kaydeden Löcherbach, "3. Havalimanı tamamlandığında Türkiye havayolu taşımacılığında Avrupa ülkeleriyle rekabet edecek. Aslında bugün de rekabet var ama o zaman Avrupa'daki havayolları şirketleri için bu daha da zor olacak" değerlendirmesinde bulundu.



"THY İLE İŞBİRLİĞİMİZ ÇOK İYİ"


Stefan Löcherbach, şirket olarak THY ile işbirliklerinin çok iyi olduğunu belirterek, ikili anlaşmalarda birtakım değişiklikler yaptıklarını ifade etti.


Bunların ticari değişiklikler olduğunu, günlük akışa etkisinin olmadığını belirten Löcherbach, şöyle konuştu:


"Daha önce olduğu gibi şu anda da birlikte çok çok iyi bir şekilde çalışıyoruz. Özellikle ortaklığımız olan SunExpress çok başarılı yürüyor. Yeni bir düşüncemiz, yeni bir oluşum var. THY'nin ve Lufthansa'nın ortaklığı olan SunExpress ile olan çalışmayı biraz daha geliştirebilir miyiz düşüncesindeyiz. SunExpress Lufthansa için bir platform olabilir. Bizim için turistik için noktalara uçabilecek bir yeni oluşum için bir platform olabilir SunExpress. Şu anda bunun üzerinde çalışıyoruz ve proje bittiğinde THY'ye sunacağız. THY de bunu bizimle yapar mı? Yapmaz mı? Karar verecek. Burada amaç uzun mesafeli turistik uçuşlar. Tamamen uzun mesafeli Las Vegas, Malpler, Seyşeller gibi turistik yerler.


Bizim THY ile hiçbir sorunumuz yok. Onlarla yeni planlar içerisindeyiz, birlikte olan çalışmalarımız çok başarılı yürümekte ve yeni oluşumlara girmek istiyoruz. 3. havalimanının yapılmasına seviniyoruz. Bunun Türkiye pazarıyla başka havayollarına ve Lufthansa'ya da yeni imkanlar sunacağına inanıyoruz."

SLufthansa Havayolları Türkiye İran ve Irak Genel Müdürü Stefan Löcherbach, "Üçüncü havalimanıyla İstanbul, Avrupa'daki diğer merkezlerle rekabet içine girmiş olacak. Aslında şu anda da Atatürk Havalimanı, Avrupa ile rekabet içerisinde ama çok dolu. Sistem bazen iyi yürümüyor, pasaport işlemleri yoğun oluyor. Dolayısıyla yeni havalimanıyla yolcularımıza daha iyi hizmet sunacağımızı düşünüyorum" dedi.


Löcherbach, 3. havalimanın yapılmasından dolayı sevindiklerini belirterek, İstanbul'un böyle büyük bir havalimanına ihtiyacının olduğunu söyledi.


Yeni havalimanı sayesinde, Türkiye'de büyüme imkanlarının olacağından sevinç duyduklarını dile getiren Löcherbach, bu kapsamda ödeyecekleri havaalanı vergileri gibi birçok masrafın daha azalacağını ümit ettiklerini kaydetti.


"Biz büyüyeceğiz, masrafların azalacağını ümit ediyoruz" diyen Löcherbach, şu anda Avrupa'da en büyük havalimanlarının sırasıyla Londra, Paris ve Frankfurt olduğuna işaret etti.


Löcherbach, şöyle konuştu:


"Türkiye konum açısından çok çekici, hem Doğu'dan Batı'ya veya Kuzey'den Güney'e gidebilirsiniz. Bu nedenle Türkiye'nin bu konuda avantajlı olduğuna inanıyorum. Bugün zaten Türk Hava Yolları (THY) da bu konumdan yararlanıyor ve büyük bir merkez oluşturmuş durumda. Atatürk Havalimanı da bu merkez pozisyonunu oluşturmuş durumda.


Yeni havalimanı yapıldığında daha fazla uçuş olacak ve merkez oluşturma konusunda daha da güçlenmiş olacağız. Gelecekte "havalimanı ve havayolu" ikilisinin birlikte rekabet oluşturacağını düşünüyorum. Üçüncü havalimanıyla İstanbul, Avrupa'daki diğer merkezlerle rekabet içine girmiş olacak. Aslında şu anda da Atatürk Havalimanı, Avrupa ile rekabet içerisinde ama doluluk çok fazla. Sistem bazen iyi yürümüyor, pasaport işlemleri yoğun oluyor. Dolayısıyla yeni havalimanıyla yolcularımıza tüm hizmetleri daha iyi sunacağımızı düşünüyorum."



"BEŞ YILDIZLI HİZMET SUNMAK İSTİYORUZ"


Şirket olarak Münih'teki merkezlerinde pasaport işlemlerini dağınık halden toplu bir yerde topladıklarını anlatan Löcherbach, sadece uçakta değil yerde de yolcularına beş yıldızlı hizmet sunmak istediklerini vurguladı.


Löcherbach, "En iyi servisi sunmak istiyoruz, yolcu kolay bir check in yapacak, hemen pasaporttan geçecek, havalimanına geldiği andan itibaren çok çok iyi bir servisle uçağa ulaşacak. Oradan oraya koşturmayacak. Bu da bir rekabet ortamı sağlayacak" dedi.


Beş yıldızlı hizmet sunma çalışmalarına Frankfurt'ta başladıklarını, bu kapsamda yolcuları elektronik arabalarla kapıdan kapıya götürdüklerini söyleyen Löcherbach, bunu bütün dünyada yapmak istediklerini ancak şirket olarak şu an için imkanlarının kısıtlı olduğunu dile getirdi.


Yolcularının THY'nin altyapısından yararlandığını kaydeden Löcherbach, "3. Havalimanı tamamlandığında Türkiye havayolu taşımacılığında Avrupa ülkeleriyle rekabet edecek. Aslında bugün de rekabet var ama o zaman Avrupa'daki havayolları şirketleri için bu daha da zor olacak" değerlendirmesinde bulundu.



"THY İLE İŞBİRLİĞİMİZ ÇOK İYİ"


Stefan Löcherbach, şirket olarak THY ile işbirliklerinin çok iyi olduğunu belirterek, ikili anlaşmalarda birtakım değişiklikler yaptıklarını ifade etti.


Bunların ticari değişiklikler olduğunu, günlük akışa etkisinin olmadığını belirten Löcherbach, şöyle konuştu:


"Daha önce olduğu gibi şu anda da birlikte çok çok iyi bir şekilde çalışıyoruz. Özellikle ortaklığımız olan SunExpress çok başarılı yürüyor. Yeni bir düşüncemiz, yeni bir oluşum var. THY'nin ve Lufthansa'nın ortaklığı olan SunExpress ile olan çalışmayı biraz daha geliştirebilir miyiz düşüncesindeyiz. SunExpress Lufthansa için bir platform olabilir. Bizim için turistik için noktalara uçabilecek bir yeni oluşum için bir platform olabilir SunExpress. Şu anda bunun üzerinde çalışıyoruz ve proje bittiğinde THY'ye sunacağız. THY de bunu bizimle yapar mı? Yapmaz mı? Karar verecek. Burada amaç uzun mesafeli turistik uçuşlar. Tamamen uzun mesafeli Las Vegas, Malpler, Seyşeller gibi turistik yerler.


Bizim THY ile hiçbir sorunumuz yok. Onlarla yeni planlar içerisindeyiz, birlikte olan çalışmalarımız çok başarılı yürümekte ve yeni oluşumlara girmek istiyoruz. 3. havalimanının yapılmasına seviniyoruz. Bunun Türkiye pazarıyla başka havayollarına ve Lufthansa'ya da yeni imkanlar sunacağına inanıyoruz."

Sabah


Geri Dön