Tapu dairesinde kredi kartı geçiyor mu?
Tapu dairesinde yapılan alım satım işlemleri sırasında en çok merak edilen hususlar arasında, tapuda kredi kartının geçerli olup olmadığı yer alıyor. Peki tapu dairesinde kredi kartı geçiyor mu?
Tapu dairesinde kredi kartı geçiyor mu?
Tapu dairesinde yapılan alım satım işlemleri sırasında en çok merak edilen hususlar arasında, tapuda kredi kartının geçerli olup olmadığı yer alıyor. Peki tapu dairesinde kredi kartı geçiyor mu?
TUSAGA-Aktif Yürütme Kurulu’nun 30 Nisan 2013 tarihinde, 1 Haziran 2013 tarihinden itibaren geçerli olarak almış olduğu karar gereği sistemde kayıtlı bulunan LİHKAB ve Özel Sektör kurum ve kuruluşları ödemelerini “Banka Kartı” ya da “Kredi Kartı” ile yapabiliyor.
Bu kurum ve kuruluşların ekranlarında sistem tanımlanmış olup işlemlerini tamamladıklarında sistem otomatik olarak kart ile ödeme ekranına yönlendirdiğinden ayrıca bir ödeme ya da işlem yapmalarına gerek olmuyor.
Üniversite, Kamu Kurumu ve Belediyeler için dekont ile ödeme işlemi devam etmektedir. Hesap bilgileri ekranda bulunmaktadır ancak görmeyenler için;
T.C.ZİRAAT BANKASI TANDOĞAN ŞUBESİ
Hesap No : ***********
IBAN No : TR**********************55
UYARI
Özel sektör ve LİHKAB kullanıcıları sisteme her hangi bir bankaya ya da kişiye ait kredi yada banka kartı ile ödeme yapılabilir.
Kredi Kartı ile ödeme yapmaya çalıştığımda hata veriyor?
Bu tür durumlarda aşağıdaki adımları sırasıyla uygulayınız;
1- Siparişi tamamla dedikten sonra ya da önce başka bir işle uğraşıp zaman geçirdiyseniz hatanın sebebi zaman aşımıdır oturumu kapatıp tekrar açınız,
2- İnternet sayfanızda bulunan siparişinizi silip oturumu kapatıp açarak tekrar veriniz,
3- Aynı sipariş ekranında aynı anda birden farklı tür de sipariş var ise farklı olanları silip tek tür de sipariş veriniz,( RTK, Rinex, Koordinat siparişlerini ayrı ayrı veriniz)
4- Hala sorun çözülmediyse ekrandaki kod hatasını not edip bankanızla irtibata geçiniz,
5- Ödeme sırasında bir sorun yaşamadınız ancak sayfanızda ödemeniz yarım kalmış gibi gözüküyor ise [email protected] adresine kredi kartınızın son 4 rakamı ve ödeme tarihini bildiren bir e posta gönderiniz.
Tüm bu işlemlerden sonra sorun yaşamayacaksınız.
İnternet Sistemine dekontumu yüklemeye çalıştığımda hata veriyor?
Dekont yüklenemiyorsa aşağıdaki adımları sırasıyla uygulayınız;
1- Oturumunuzu kapatıp tekrar açınız,
2- Dekontunuzun formatının jpg olduğundan emin olunuz,
3- Yüklediğiniz resmin boyutunun 1 MB’ı geçmediğinden emin olunuz,
4- Resmin isminin sonundaki format uzantısı büyük harflerle JPEG ise küçük harflerle jpeg olarak düzeltin,
5- Tüm bunlar tamamlandığı halde sorun çözülmedi ise resmi “paint”, “paint.net” vs. benzeri bir programda açıp ismini değiştirip uygun format ve boyut ile farklı kaydediniz.
UYARI
TUSAGA-Aktif Yürütme Kurulu’nun 1 Haziran 2013 tarihinden itibaren geçerli olarak almış olduğu karar gereği sistemde kayıtlı bulunan LİHKAB ve Özel Sektör kurum ve kuruluşları ödemelerini “Banka Kartı” ya da “Kredi Kartı” ile yapacaklardır.
Tüm bu adımlardan sonra sorun çözülecektir.
Siparişimi verdikten sonra ekranda gözüken “Onay Aşamaları” ne anlama geliyor ve aşamalarda bekleme süresi ne kadar olmaktadır?
İdari Onay Aşaması :
Sipariş kısmı sarı renkte olur bunun anlamı siparişiniz TUSAGA-Aktif İdari Birimine ulaşmış ve ödeme, tarih, adres bilgileri bakımından kontrolü yapılıyor demektir. Yoğunluğa bağlı olarak her hangi bir sorun olmadığı sürece maksimum 15 – 20 dakika içerisinde onay verilir.
Teknik Onay Aşaması :
Sipariş kısmı mavi renkte olur bunun anlamı siparişiniz TUSAGA-Aktif Teknik Birimine ulaşmış ve ana sisteme güncel verileriniz yükleniyor demektir. Yoğunluğa bağlı olarak her hangi bir sorun olmadığı sürece maksimum 15 – 20 dakika içerisinde onay verilir. (Yeni üyelik ve rinex taleplerinde bu süre artabilmektedir.)
Muhasebe Onay Aşaması:
Sipariş kısmı turuncu renkte olur bunun anlamı işleminiz tamamlanmış sadece fatura gönderilmesi işlemi kalmış demektir. Bu süreçte sistem açık ve kullanılabilir durumdadır. Yoğunluğa bağlı olarak gün içinde fatura kesilir gönderilir. Faturaya ivedi ihtiyaç duyan kullanıcılar bakınız 8. Soru.
Sistem Aktif Aşaması:
Sipariş kısmı gri renkte olur bunun anlamı sistem artık tamamlanmış anlamına gelmektedir.
Hata Düzelt Aşaması:
Sipariş kısmı kırmızı renkte olur bunun anlamı siparişinizde bir sorun var demektir. Sorunun ne olduğu e postanıza gönderildiği gibi sipariş satırında “oku” yazan kısımdan da öğrenilebilir. Bu sorunu ivedi olarak çözerek işleme devam edebilirsiniz.