16 / 11 / 2024

Tapu devir evrakları!

Tapu devir evrakları!

Bir gayrimenkulün tapu devir işlemleri bağlı olunan tapu müdürlüğünde yapılıyor. Bu işlem için tapudan randevu alınması ve gerekli belgeler ile tapu müdürlüğüne müracaat edilmesi gerekiyor. İşte tapu devir evrakları..




Tapu devir evrakları!

Bir gayrimenkulün tapu devir işlemleri bağlı olunan tapu müdürlüğünde yapılıyor. Bu işlem için tapudan randevu alınması ve gerekli belgeler ile tapu müdürlüğüne müracaat edilmesi gerekiyor.


Tapu randevusu ALO 181 nolu Tapu ve Kadastro Çağrı Merkezi aranarak alınabiliyor.Çağrı merkezi vatandaşlara 7/24 hizmet veriyor. Böylece günün her saati tapu işlemleri için randevu alınabiliyor.


Ayrıca randevu internetten de alınabiliyor.Tapudan randevu online bir şekilde almak için; "onlinerandevu. tkgm.gov.tr" adresine giriş yapılıyor. 


Bu sayfadan itibaren adım adım yapılacak işlemlerle randevu sistemini kullanarak belirli bir gün ve saat aralığı için randevu alabiliyor. Peki, tapu devir evrakları nelerdir? Hangi evraklarla tapu müdürlüğüne gidilir?


Tapu devir evrakları..

1-Nüfus Cüzdanı ve Temsil Belgesi: Taşınmaz sahibi ile alıcısının veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı ve temsil belgesi

2-Gerçek Kişilerde Fotoğraf: İşleme taraf olan kişilerden birer adet fotoğraf(vesikalık)

3-İcra Müdürlüğünün Satış Müzekkeresi (Cebri İcra Yolu ile Satılmış ise).

4-Mahkeme Müzekkeresi (Ortaklığın Giderilmesi Davası Yolu ile Satılmış ise).

5-Bina Vasıflı Taşınmazlarda Zorunlu Deprem Sigortası.

6-İlgili Belediyeden Alınmış Emlak Vergisi Değerini Belirtir Belge.



Tapu devir harcı ne kadar?



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com




Geri Dön