22 / 12 / 2024

Tapu devrinde yapılacak işlemler!

Tapu devrinde yapılacak işlemler!

Tapu dairesinde yapılacak devir işlemi için öncelikle randevu alınması, gerekli belgelerin temin edilmesi ve tapu harcının da ödenmesi gerekiyor. İşte tapu devrinde yapılacak işlemler..



Tapu devrinde yapılacak işlemler!

Tapu dairesinde yapılacak devir işlemi için öncelikle randevu alınması, gerekli belgelerin temin edilmesi ve tapu harcının da ödenmesi gerekiyor.


Tapu devri işlemi için randevu hem internet üzerinden (onlinerandevu. tkgm.gov.tr) hem de Tapu ve Kadastro Çağrı Merkezi (ALO 181) aranarak alınabiliyor. Çağrı merkezi vatandaşlara 7/24 hizmet veriyor.


Tapu devrinde istenen belgeler

Satıcıdan istenenler:

- Tapu aslı veya fotokopisi

- 1 Resim

- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi

- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)

- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)

 

Alıcıdan istenenler..

- 2 Resim

- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi

- T.C. Kimlik Numarası

- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına


Tapu harcı 2016

Tapu harcı taşınmaz malın satış bedeli üzerinden hesaplanıyor. Taşınmazın satış bedeli üzerinden binde 20 oranında tapu harcı ödeniyor.


Ancak bu bedeli alıcı ve satıcı ayrı ayrı ödüyor. Buna göre toplamda binde 40 oranında harç ödenmiş oluyor.





Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com



Geri Dön