Tapu işlemleri için gerekli belgeler!
Tapu Müdürlüğünde gerçekleştireceğiniz bir gayrimenkul alım-satım işleminde bazı belgeler isteniyor. Söz konusu tapu işlemleri için gerekli belgeler haberimizde...
Tapu işlemleri için gerekli belgeler!
Tapuda yapacağınız alım-satım işlemleri için istenen evrakların eksiksiz olması gerekiyor. Tapu işlemleri için gerekli belgeler haberimizde yer alıyor.
Tapu işlemleri için gerekli belgeler..
*Belediye Rayiç Bedeli Belgesi
Alıcı veya satıcı tapu fotokopisi ile gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeye başvurup bu belgeyi alabiliyor. Belediyede yetkili kişi, ada parsel numarası ve tapuya kayıtlı isim bilgilerine göre gayrimenkul bilgilerine ulaşır ve belediye rayiç bedelini gösteren belgeyi verir.
*Nüfus Cüzdanı
Her iki tarafın da yanlarında nüfus cüzdanının aslı ve birer fotokopisini, ayrıca satıcı için 1, alıcı için 2 resim bulundurmaları gerekiyor. Resimler daha önce kullanılmamış olup yırtık, üzerinde damga olmamalıdır.
*Vergi Borcu Yoktur Yazısı
Gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeden alınan belgedir. Geçmiş döneme ait borçlar varsa bu borçların öncelikle ödenmesi gerekiyor. Alım-satım öncesi bu borçlara mutlaka bakılmalıdır. Borcun mevcut olması halinde tapuya gitmeden 1 gün önce gayrimenkul sahibine iletilmeli, pazarlıkla anlaşılan son fiyat ne ise bu fiyat üzerinden karşılıklı anlaşma sağlanıp, bu fiyat düşülerek son fiyat belirlenmelidir.
*Tapu Aslı veya Fotokopisi
Tapunun aslı veya fotokopisi önceden hazırlanmalıdır.
*DASK
Gayrimenkulün konut veya işyeri olması durumunda DASK sigortası yapılması gerekmektedir. DASK yapılmadan tapuda alım-satım işlemi yapılmaz. 1 gün öncesinde alıcı, satın alacağı gayrimenkulün deprem sigortasını herhangi bir sigorta acentesinden yaptırabilir.
*Vekaletname
Tapu Sicil Müdürlüklerine alıcı ve satıcı birlikte gitmesi gerekiyor. Eğer tüm işlemler emlakçı veya tam yetkili kılınan kişi tarafından yapılacaksa önceden düzenleme şeklinde hazırlanmış vekaletname verilmelidir.
Şahıslarda;
1.Tapu Aslı veya Fotokopisi
2.Fotoğraflı Nüfus Cüzdanı, Pasaport, Avukat Kimliği
3.4203/5211 Sayılı Yasalara tabii gerçek kişiler için Türk Vatandaşlığından çıkma belgesi(pembe kart/mavi kart) ile uyruğuna geçtiği ülke resmi makamlarınca verilmiş kimlik belgesi zorunludur. Bu belgelerin dışında ki ehliyet, memur, sigorta v.s. kimlikleri geçerli sayılmaz.
4.Ayrıca belgesinde bulunmasa dahi tüm tapu işlemlerinde gerçek kişilerin TC Kimlik numaralarının, Tüzel kişilerde vergi kimlik numarasının ibrazı zorunludur.
5.İşlem yasal temsilci aracılığıyla yapılacaksa alıcı veya satıcının vekilinin Düzenleme şeklinde hazırlanmış vekaleti, vasi ise vasi kararı istenir
6.Son 6 ay içerisinde çekilmiş 6x4 cm ebadında orijinal fotoğraf olmalıdır.Renkli fotokopiler kabul edilmez. Satıcıdan 1 adet, alıcıdan 2 adet.
Tüzel Kişilerde;
1.Türk Ticaret Kanunu hükümlerine tabi şirketlerin Ticaret Sicil Memurluğunca düzenlenmiş, taşınmaz mala ilişkin satışlarda yetkinin ve yetkililerin kimlik bilgilerinin açıkça yer aldığı yetki belgesi, ilgili sanayi ve ticaret odası müdürlüğünden tasdikli olarak alınır. işlemin yapıldığı yıla ait olmalıdır.
2.Şirket vergi levhası aslı ve örneği, son yönetim kurulu seçiminin bulunduğu sicil gazetesi örneği,
3.Şirket yetkilisinin imza sirküleri,
4.Şirket adına satışta bulunacak vekil ise düzenleme şeklinde yapılmış vekaletin aslı,
5.Söz konusu gayrimenkul’ün ilgili belediyeden alınmış harca tabi rayiç değer ve vergi borcu yoktur yazısı.
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com