Tapu işlemleri için gerekli belgeler nelerdir?
Tapu devir işlemi yapması gerekenlerin en çok merak ettiği konular arasında Tapu işlemleri için gerekli belgeler nelerdir sorusu yer alıyor. İşte Tapu işlemlerinde gereken evrakların tam listesi…
Konut, arsa, arazi, ticari yapı gibi birçok gayrimenkullerin satışı daha doğrusu devir işlemlerinde kişilerin bazı belgeleri temin ederek yetkili kuruma müracaat etmesi gerekiyor. Sabah gazetesinde yer alan habere göre, bu devrin yapılması için ise yapılması gereken üç aşama bulunuyor. Yetkili kuruma başvurmadan önce devir için randevu almak büyük önem taşıdığı gibi kuruma bizzat işlem yapmaya gittiğiniz gün tüm belgelerin eksiksiz olması gerekli Peki Tapu işlemleri için gerekli belgeler nelerdir?
TAPU İÇİN GEREKLİ BELGELER NELERDİR?
Tapu devri işlemleri için üç aşama bulunuyor. Bu aşamalar; Tapuya gitmeden önce yapılan işlemler, Tapu evrakları ile tapuda yapılan işlemler, Tapu aldıktan sonra yapılan işlemlerdir.
Tapuya gitmeden önce yapılması gerekli olan ilk işlem randevu almak. Randevu almak için Tapu Müdürlüğü resmi sitesi üzerinden randevu alma seçeneği ve gerekli kimlik bilgilerini doldurarak gerekli randevular alınabilir.
Belirlenen randevu günü ve saatinden önce gerekli belgeleri temin etmek. Bu belgeler ise sırasıyla şu şekilde;
1. 21 adet renkli resim (son iki ay içinde çekilmiş ve yüzünüzün net göründüğü)
2. T.C kimlik belgesi (nüfus cüzdanı) aslı ve fotokopisi
3. Tapu belgesinin aslı ve bir adet fotokopisi
4. İkâmetgah adresi ve telefon bilgisi
5. Bir yılı doldurmamış deprem sigortası poliçesinin fotokopisi (D.A.S.K) (Doğal Afet Sigortası)
6. Emlak vergi dairesinden alınmış temiz kağıdı
7. Satıcı tapuya şahsen müracaat etmeyecek ise müracaat eden kişi için bir vekaletname gereklidir.
Ancak gayrimenkul alım ve satımlarında taraflardan bir kişinin tüzel kişi olması durumunda bu belgeler değişiklik gösterir. Eğer durum bu şekilde ise;
Vergi levhasının aslı ve bir adet örneği
Şirket yetkilisinin imza sirküleri
Belediyeden alınan harca tabi rayiç değer ve vergi borcu yoktur yazısı
Şirket adına satış vekaletname ile gerçekleşecekse vekaletnamenin aslı getirilmelidir.
Türk Ticaret Kanunu hükümlerine tabi olan şirketlerin Ticaret Sicil Memurluğu tarafından düzenlenmiş olan ve taşınmaz mala ilişkin satış sırasında yetkinin ve yetkililerin kimlik bilgilerinin açıkça bulunduğu yetki belgesi getiriliyor.
Bağlı bulunulan sanayi ve ticaret odası müdürlüğünden tasdikli olarak alınan yetki belgesinin kesinlikle işlemin yapıldığı yılın tarihini taşıması gerekiyor.