20 / 11 / 2024

Tapu red kararı!

Tapu red kararı!

Tapu red kararı nedir? Tapu red nasıl alınır? Tapu ret kararı ilgili memur ve müdür tarafından imzalanıp kararın her sayfası daire mühürü ile mühürlenmesi gerekiyor..




Tapu red kararı!


Tapu müdürlüklerinde verilecek red kararları için;


- Kararın tarihi ve yevmiye numarası,

- İstemin ne olduğu ve kim tarafından yapıldığı,

- Yapılan inceleme,

- Ret gerekçesi ve hukuki nedenler,

- Verilen karar (sonuç)


Ret kararında bulunması gereken zorunlu unsurlardan olup, ayrıca ret kararı ilgili memur ve müdür tarafından imzalanıp kararın her sayfası daire mühürü ile mühürlenmelidir.


Bölge Müdürlüklerince ret kararlarına yapılan itirazlar sonrasında verilecek onama/bozma kararları için;


Kararın tarihi ve numarası,

İstemin ne olduğu ve kim tarafından yapıldığı

Yapılan inceleme

Ret gerekçesi ve hukuki nedenler,

Verilen karar (sonuç)


Ret kararı içeriğinde bulunması gereken zorunlu unsurlardır. Ayrıca, onama/bozma kararında tarih ve karar sayısının yazılması zorunlu olup, kararın görevli şube müdürü, görevli bölge müdür yardımcısı ve bölge müdürü tarafından imzalanması ve her sayfasının daire mührü ile mühürlenmesi gerekir.





Geri Dön