23 / 12 / 2024

Tapu satışı için gerekli evraklar!

Tapu satışı için gerekli evraklar!

Tapu satış sürecinde evrakların eksiksiz olması hususuna dikkat edilmelidir. Aksi takdirde evraklar tamamlanana dek tapu işlemi uzayacaktır. Tapu satışı için gerekli evraklar...



Tapu satışı için gerekli evraklar:

-Belediye Rayiç Bedeli Belgesi

Alıcı veya satıcı beraber gitme zorunluluğu olmamakla birlikte tapu fotokopisi ile gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeye başvurulur. Belediyede yetkili kişi, ada parsel numarası ve tapuya kayıtlı isim bilgilerine göre gayrimenkül bilgilerine ulaşır ve belediye rayiç bedelini gösteren belgeyi, istek yapan kişiye sunar. Bu belge alım-satımın yapılacağı gün tapuya verilecektir.


-TC Numaralı Nüfus Cüzdanı ve Fotoğraf

Her iki taraf da nüfus cüzdanının aslı ve birer fotokopisini yanında bulundurmalı, ayrıca satıcı için 1, alıcı için 2 fotoğraf bulundurmak zorunludur. 


-Vergi Borcu Yoktur Yazısı

Vergi borcu yoktur yazısı, gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeden alınır. Geçmiş döneme ait borçlar varsa bu borçların öncelikle ödenmesi istenir.


-Tapu Aslı veya Fotokopisi

Tapunun aslı, aslı bulunamıyorsa fotokopisi bulundurulmalıdır.


-Deprem Sigortası (DASK)

DASK yapılmadan tapuda alım-satım işlemi yapılmaz. En geç 1 gün öncesinde alıcı, satın alacağı gayrimenkulün deprem sigortasını herhangi bir sigorta acentasından yaptırmalıdır.


-Vekaletname

Eğer tüm işlemler emlakçı veya tam yetkili kılınan kişi tarafından yapılacaksa önceden ilgili kişilere vekaletname verilmelidir.


-Satıcıdan İstenen Belgeler

Tapu veya fotokopisi

1 Fotoğraf

TC Kimlik No'lu Nüfus Cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi

Vergi borcu yoktur yazısı 

Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname 


-Alıcıdan İstenen Belgeler

TC Kimlik No'lu Nüfus Cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi

2 Fotoğraf

Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com



Geri Dön