23 / 12 / 2024

TAV İnşaat'ın elinde 9.2 milyar dolarlık proje var

TAV İnşaat'ın elinde 9.2 milyar dolarlık proje var

Bu güne kadar toplam 1.7 milyar dolarlık proje tamamlayan TAV İnşaat'ın elinde devam eden projelerin parasal büyüklüğü 9.2 milyar dolar.



TAV, 640 milyon Euro'ya ulaştı, 100 milyon yolcu 50 bin çalışana yöneldi

 TAV Havalimanları Holding CEO'su Sani Şener, "10'uncu yılımızda 640 milyon Euro ciro, 12 bin 818 personel, yılda 41 bin yolcuya ulaştık. 10 yıl sonrası için yılda 100 milyon yolcu, 50 bin personel hedefliyoruz" dedi.

TAV Havalimanları Holding, 10'uncu yaşında 12 bin 818 personelle yılda 41 milyon yolcu, 400 bin uçuş ve 300 havayolu şirketine hizmet boyutuna ulaştı. TAV Havalimanları Holding CEO'su Sani Şener, 2009 yılını 630-640 milyon Euro'luk ciroyla kapatmayı beklediklerini belirterek, "İkinci 10 yılımızda, yani 20'nci yaşımıza ulaştığımızda hedefimiz 50 bin personelle 100 milyon yolcuya hizmet vermek. Organik büyümeyle 10 yılda 65 milyon yolcuya ulaşabileceğimizi öngörüyoruz. 35 milyon yolculuk büyümeyi de yeni havalimanları ekleyerek gerçekleştirebiliriz" dedi.

TAV İnşaat'ın elinde 9.2 milyar dolarlık proje var

SANİ Şener, geçen 10 yıllık sürede TAV Havalimanları Holding'e paralel olarak TAV İnşaat gibi bir devi de
yarattıklarını belirterek, şunları dile getirdi:

TAV İnşaat, bugüne kadar toplam 1.7 milyar dolarlık proje tamamladı.
Devam eden projelerin parasal büyüklüğü 9.2 milyar dolar.
TAV İnşaat'ta 14 bin kişi çalışıyor.
Şirtekimiz şu anda Doha (Katar), Libya (Tripoli&Sebha), Oman (Muscat), Makedonya, Bayreyn ve Suudi Arabistan'da projeler yürütüyor.

10 yılda 10 havalimanı
Sani Şener, "10 yılda 10 havalimanı işletir hale geleceğiz" hedefine 1 Mart'ta Makedonya'nın devreye girmesiyle ulaşacaklarını ifade ederek, şunları anlattı: "Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali'nin ilk işletmesini aldığımız dönemde öngörülen plan `yap-işlet-devret'ti. Biz o günlerde, `Edineceğimiz tecrübeyi bir kenara itmek yerine kullanalım' diye düşündük. Böylece TAV Havalimanları Holding'in temellerini attık. Bir yandan yurt içinde yeni havalimanlarına odaklanırken, diğer taraftan da bölge ülkelerine doğru yöneldik."

Osmanlı'nın sınırları
Şener, yurt dışında büyüme planlarını "Osmanlı'nın mirası" üzerine kurduklarını kaydederek, şunları dile getirdi: "Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Kafkaslar'da Osmanlı İmparatorluğu'ndan kalma iyi bir mirasımız var. Biz de TAV Havalimanları Holding'i dışarıya açarken Osmanlı'nın sınarlarını dikkate aldık. Bu konudaki öngörülerimiz tuttu. Libya'ya, Gürcistan'a, Tunus'a, Mısır'a, Dubai'ye böyle girdik."

1.2 milyar Euro yatırım
Başta Atatürk Havalimanı olmak üzere, Türkiye'de işlettikleri havalimanlarına 10 yılda ödenen kiralar hariç 1.2 milyar Euro'luk yatırım yaptıklarını vurgulayan Sani Şener, şöyle konuştu: "2000 yılında sadece Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali'ni işletiyorduk. O yılki ciromuz 144 milyon Euro düzeyinde gerçekleşti. Şimdi 2009 için bu rakamı 630-640 milyon Euro dolayında bekliyoruz. 2000 yılında TAV Havalimanları'nda 402 kişi çalışıyordu. Bugün 12 bin 818'e ulaştık. Kriz yılı 2009'da hiç işçi çıkarmadık. Krize 11 bin 200 personelle girdik. Tunus'un devreye girmesiyle personel sayımız 12 bin 818'e çıktı."

Yılda 650 milyon dolar
Şener, sadece Atatürk Havalimanı için yıllık 140 milyon dolar kira ödediklerini hatırlatarak, şu değerlendirmeyi yaptı: "Çalışanlarımızın sosyal güvenlik primleri ve vergiler başta olmak üzere devlete yılda 650 milyon dolar öder hale geldik. Elektrik, ısınma ve soğutma suyunu kendimiz üretmeye başladık. Böylelikle giderlerimiz önemli ölçüde düştü."

Rötarlar güney rüzgarı kaynaklı, 06-24 pisti 500 metre uzuyor

TAV Havalimanları Holding CEO'su Sani Şener, düzenlediği sohbet toplantısında Atatürk Havalimanı'yla ilgili rüzgğar simülasyonunu izletti ve şunları anlattı:
Rüzgar kuzeyden esiyorsa hiç sorun yok. 1 saatte 24 uçak inebiliyor, 16 uçak kalkış yapabiliyor. 2 dakikada bir uçak inebiliyor.
İstanbul'da yüzde 80 kuzey rüzgarı, yüzde 20 de güney rüzgarı hakim olur. Ancak bu yıl güney rüzgarı (lodos) daha fazla esti.
Güney rüzgarı estiğinde uçakların iniş aralığı mecburen 3 dakikaya çıkıyor. Rötarlar buradan başlıyor.
Ayrıca, iniş-kalkış yapan uçakların dışında Atatürk Havalimanı hava sahasında ortalama 50 uçak bulunuyor.
Şimdi Devlet Hava Meydanları İşletmesi, Atatürk Havalimanı'nda hem 06-24 pistini 500 metre uzatıyor,
hem de havalimanı girişine çok güzel bir kavşak yapıyor. İnşaat bittiğinde, hem havalimanına giriş trafiği çok rahatlayacak, hem de pistlerin düzenlenmesiyle rötarlar ortadan kalkacak.

Atatürk Havalimanı 40'ıncı sıraya çıktı

TAV Havalimanları Holding CEO'su Sani Şener, Atatürk Havalimanı Terminali'nin 1997-2000 döneminde 180 bin metrekare olduğunu hatırlatarak, şunları anlattı:
2000 yılında Atatürk Havalimanı, dünyada 73'üncü sıradaydı.
2003-2004 döneminde terminalin büyüklüğü 264 bin metrekareye yükseldi.
2009'da terminal alanı 284 bin metrekareyi buldu.
2008 yılında Atatürk Havalimanı dünyada 40'ıncı sıraya tırmandı.
2000 yılında 10 milyon yolcuya hizmet veriyorduk. Bugün 30 milyon yolcuyu bulduk.

Çatısı altında 14 şirket var

Sani Şener, TAV Havalimanları Holding'in 10 yılda bünyesinde 7'si proje, 7'si de servis olmak üzere 14 şirket, 10 havalimanı olduğunu vurguladı.
Şener, proje şirketlerini şöyle sıraladı:
TAV İstanbul, TAV Ankara, TAV İzmir,
TAV Gazipaşa, TAV Georgia,
TAV Tunisie, TAV Macedonia.
Servis şirketleri de şöyle: TAV Güvenlik, Havaş Yer Hizmetleri, BTA Yiyecek&İçecek, ATU Duty Free, TAV O&M, TAV Bilişim, TGS (THY ile ortak yer hizmetleri şirketi).

Küçük uçak inmesin kapasite yeter

SANİ Şener, sohbet toplantısında bir de "kuyruk türbülansı" simülasyonu izlettirip, şunları dile getirdi: "Bir büyük uçağın arkasından küçük uçak inecekse, kule görevlisi mesafeyi ona göre ayarlamak durumunda. Çünkü, büyük uçak, arkasında ciddi ölçüde kuyruk türbülansı etkisi bırakır. Eğer küçük uçaklara sınırlama getirilirse, Atatürk Havalimanı'nın kapasitesi yeterli hale gelir. Bir yandan Türk Hava Yolları'nın sevindiren büyümesi, diğer taraftan özel hava yolu şirketlerinin etkinliği, Atatürk Havalimanı'ndaki trafiği artırdı. Bu artışa göre bir düzenleme yapmak gerekiyor."

Dakiklikten çok emniyet başarılı olanı gösterir

SANİ Şener, havayolu şirketlerinde başarı kıstaslarıyla ilgili doğru bakışı şöyle özetledi: "Havayolu şirketlerini hepimiz rötarlar yüzünden eleştiririz. Yolcu her zaman bu konuda haklıdır da. Ancak, unutmayalım ki, birinci öncelik emniyettir. Yolcusunu en emniyetli uçuran, en başarılı olan havayolu şirketidir. Elbette dakiklik de önemlidir. Ama birinci öncelik emniyettir."

Muscat MC2 Havalimanı için 1.3 tonluk evrak gönderdik

SANİ Şener, girdikleri uluslararası havalimanı ihalelerindeki zorluğu şu cümlelerle özetledi: "Size Muscak MC2 Havalimanı'ndan örnek vereyim. Sadece bu ihale için hazırlanan evrakların toplam ağırlığı 1.3 ton tuttu.
Bu ihale için dökülen alın ve akıl terini siz düşünün. Bu ihalenin büyüklüğü de 2 milyar dolar. Şimdi sonucunu bekliyoruz."
Hürriyet

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

TAV, 10 yılda 4.5 kat büyüdü 640 milyon avro ciroya ulaştı

TAV Havalimanları Holding CEO'su Şener, '2009 yılı sonu TAV Havalimanları'nın cirosunu 630 ile 640 milyon avro arasında bekliyoruz. Yani 10 yılda neredeyse 4.5 katı bir büyüme olmuş. 41 milyon yolcuya hizmet veriyoruz' diye konuştu

TAV Havalimanları Holding İcra Kurulu Başkanı `CEO) M. Sani Şener, 10 yılda 4,5 kat büyüme gerçekleştirdiklerini, 45 milyon yolcuya hizmet verdiklerini ve 12 bin 800 kişi çalıştırdıklarını belirterek, gelecekteki 10 yılda 100 milyon yolcuya hizmet etmeyi ve 50 bin çalışana ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.
Şener, 2009'u 630-640 milyon avroluk ciroyla kapatmayı beklediklerini belirterek, "İkinci 10 yılımızda, yani 20'nci yaşımızda edefimiz 50 bin personelle 100 milyon yolcuya hizmet vermek. Organik büyümeyle 10 yılda 65 milyon yolcuya ulaşabileceğimizi öngörüyoruz. 35 milyon yolculuk büyümeyi de yeni havalimanları ekleyerek gerçekleştirebiliriz" dedi.

10 yılda 10 havalimanı
Sani Şener, "10 yılda 10 havalimanı işletir hale geleceğiz" hedefine 1 Mart'ta Makedonya'nın devreye girmesiyle ulaşacaklarını ifade ederek, şunları anlattı: "Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali'nin ilk işletmesini aldığımız dönemde öngörülen plan `yap-işlet-devret'ti. Biz o günlerde, `Edineceğimiz tecrübeyi bir kenara itmek yerine kullanalım' diye düşündük. Böylece TAV Havalimanları Holding'in temellerini attık. Bir yandan yurt içinde yeni havalimanlarına odaklanırken, diğer taraftan da bölge ülkelerine doğru yöneldik."

Osmanlı'nın sınırları
Şener, yurtdışında büyüme planlarını `Osmanlı'nın mirası' üzerine kurduklarını kaydederek, şunları dile getirdi: "Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Kafkaslar'da Osmanlı İmparatorluğu'ndan kalma iyi bir mirasımız var. Biz de TAV Havalimanları Holding'i dışarıya açarken Osmanlı'nın sınarlarını dikkate aldık. Bu konudaki öngörülerimiz tuttu. Libya'ya, Gürcistan'a, Tunus'a, Mısır'a, Dubai'ye böyle girdik."

1.2 milyar avro yatırım
Başta Atatürk Havalimanı olmak üzere, Türkiye'de işlettikleri havalimanlarına 10 yılda ödenen kiralar hariç 1.2 milyar avro'luk yatırım yaptıklarını vurgulayan Sani Şener, şöyle konuştu: "2000 yılında sadece Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali'ni işletiyorduk. O yılki ciromuz 144 milyon avro düzeyinde gerçekleşti. Şimdi 2009 için bu rakamı 630-640 milyon avro dolayında bekliyoruz. 2000 yılında TAV Havalimanları'nda 402 kişi çalışıyordu. Bugün 12 bin 818'e ulaştık. Kriz yılı 2009'da hiç işçi çıkarmadık. Krize 11 bin 200 personelle girdik. Tunus'un devreye girmesiyle 12 bin 818 kişiyiz."

Yılda 140 milyon dolar kira
Şener, sadece Atatürk Havalimanı için yıllık 140 milyon dolar kira ödediklerini hatırlatarak, şu değerlendirmeyi yaptı: "Çalışanlarımızın sosyal güvenlik primleri ve vergiler başta olmak üzere devlete yılda 650 milyon dolar öder hale geldik. Elektrik, ısınma ve soğutma suyunu kendimiz üretmeye başladık. Böylelikle giderlerimiz önemli ölçüde düştü."

Atatürk 40'ıncı sıraya çıktı
TAV Havalimanları Holding CEO'su Sani Şener, Atatürk Havalimanı Terminali'nin 1997-2000 döneminde 180 bin metrekare olduğunu hatırlatarak, şunları anlattı:

* 2000 yılında Atatürk Havalimanı, dünyada 73'üncü sıradaydı. 2008 yılında dünyada 40'ıncı sıraya tırmandı.

* 2003-2004 döneminde terminalin büyüklüğü 264 bin metrekareye yükseldi.

* 2009'da terminal alanı 284 bin metrekareyi buldu.

TAV çatısında 14 şirket var
Şener, TAV Havalimanları Holding'in 10 yılda bünyesinde 7'si proje, 7'si de servis olmak üzere 14 şirket, 10 havalimanı olduğunu vurguladı. Şener, proje şirketlerini şöyle sıraladı: TAV İstanbul, TAV Ankara, TAV İzmir, TAV Gazipaşa, TAV Georgia, TAV Tunisie, TAV Macedonia. Servis şirketleri de şöyle: TAV Güvenlik, Havaş Yer Hizmetleri, BTA Yiyecek&İçecek, ATU Duty Free, TAV O&M, TAV Bilişim, TGS (THY ile ortak yer hizmetleri şirketi).
Sani Şener, havayolu şirketlerinde başarı kıstaslarıyla ilgili doğru bakışı şöyle özetledi: "Havayolu şirketlerini hepimiz rötarlar yüzünden eleştiririz. Yolcu her zaman bu konuda haklıdır da. Ancak, unutmayalım ki, birinci öncelik emniyettir. Yolcusunu en emniyetli uçuran, en başarılı olan havayolu şirketidir. Elbette dakiklik de önemlidir. Ama birinci öncelik emniyettir."

Küçük uçak inmesin yeter
Sani Şener, sohbet toplantısında bir de "kuyruk türbülansı" simülasyonu izlettirip, şunları dile getirdi:
"Bir büyük uçağın arkasından küçük uçak inecekse, kule görevlisi mesafeyi ona göre ayarlamak durumunda. Çünkü, büyük uçak, arkasında ciddi ölçüde kuyruk türbülansı etkisi bırakır. Eğer küçük uçaklara sınırlama getirilirse, Atatürk Havalimanı'nın kapasitesi yeterli hale gelir. Bir yandan milli havayolu THY'nin sevindiren büyümesi, diğer taraftan özel hava yolu şirketlerinin etkinliği, Atatürk'deki trafiği artırdı. Bu artışa göre bir düzenleme yapmak gerekiyor."

1.3 tonluk evrak gönderdik
Şener, uluslararası havalimanı ihalelerindeki zorluğu şöyle özetledi:
"Size Muscak MC2 Havalimanı'ndan örnek vereyim. Sadece bu ihale için hazırlanan evrakların toplam ağırlığı 1.3 ton tuttu. Bu ihale için dökülen alın ve akıl terini siz düşünün. Bu ihalenin büyüklüğü de 2 milyar dolar. Şimdi sonucunu bekliyoruz."

`10 günle Atatürk ihalesini kazandık'

TAV Havalimanları Holding İcra Kurulu Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) M. Sani Şener, TAV'ın işletmeye geçmesinin 10. yılı dolayısıyla düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, 10 yılda ciddi başarılar elde ettiklerini dile getirerek, Türkiye'de bu süreye damgasını vuran iki konunun havayollarında liberalleşme ve deregülasyon ile havalimanlarındaki özelleşme olduğunu söyledi. Bu 10 yılda güzel şeyler yaptıklarını vurgulayan Şener, başarının üç ortak noktasının çok akıllı olmak, çok çalışmak ve konjonktürün uygunluğu olduğunu söyledi. Öykülerinin 10 günle başladığını vurgulayan Şener, Atatürk Havalimanı için "30 ay yapım dönemi olacağını, işletme dönemi için teklif verin" dediklerini anlatarak, "Biz işletme dönemine 3 yıl 8 ay 20 gün teklif verdik. Bizden başka 10 firma vardı, hepsi yıl ve ay verdiler, tek gün teklifi veren bizdik ve iki tane ikinci vardı 3 yıl 9 ayla, biz sadece 10 günle bu ihaleyi aldık. Yani 10 gün erken teklif vermek bugünkü bu firmanın 10. yılını kutlamamıza neden oluyor" dedi.

Rötarlar güney rüzgârı kaynaklı
TAV Havalimanları Holding CEO'su Sani Şener, düzenlediği sohbet toplantısında Atatürk Havalimanı'yla ilgili rüzgâr simülasyonunu izletti ve şunları anlattı:

* Rüzgâr kuzeyden esiyorsa hiç sorun yok. 1 saatte 24 uçak inebiliyor, 16 uçak kalkış yapabiliyor. 2 dakikada bir uçak inebiliyor.

* İstanbul'da yüzde 80 kuzey rüzgârı, yüzde 20 de güney rüzgârı hâkim olur. Ancak bu yıl güney rüzgârı (lodos) daha fazla esti.

* Güney rüzgârı estiğinde uçakların iniş aralığı mecburen 3 dakikaya çıkıyor. Rötarlar buradan başlıyor.

* Ayrıca, iniş-kalkış yapan uçakların dışında Atatürk Havalimanı hava sahasında ortalama 50 uçak bulunuyor.

* Şimdi Devlet Hava Meydanları İşletmesi, Atatürk Havalimanı'nda hem 06-24 pistini 500 metre uzatıyor, hem de havalimanı girişine çok güzel bir kavşak yapıyor.

* İnşaat bittiğinde, hem havalimanına giriş trafiği çok rahatlayacak, hem de pistlerin düzenlenmesiyle rötarlar ortadan kalkacak.

İnşaat'ta 9.2 milyar dolarlık proje
TAV Havalimanları Holdinğ CEO'su Sani Şener, geçen 10 yıllık sürede TAV Havalimanları Holding'e paralel olarak TAV İnşaat gibi bir devi de yarattıklarını belirterek, şunları dile getirdi:

* TAV İnşaat, bugüne kadar toplam 1.7 milyar dolarlık proje tamamladı.

* Devam eden projelerin parasal büyüklüğü 9.2 milyar dolar.

* TAV İnşaat'ta 14 bin kişi çalışıyor.

* Şirtekimiz şu anda Doha (Katar), Libya (Tripoli&Sebha), Oman (Muscat), Makedonya, Bahreyn ve Suudi Arabistan'da projeler yürütüyor.
Sani Şener, TAV İnşaat'ın Dubai'de Emirates'e hangar yapımında hizmet verdiğini vurgulayarak, şunları anlattı: "Hangar inşaatı bitince arkadaşlarımız Dubai'de yeni iş bakmak istediler. En yüksek bloğu 101 kat, 416 metre olan bir otel inşaatını üstlendik. Şu anda 80'inci kata ulaşmış durumdalar. Diğer blok da 75 katlı olacak. 416'ncı kata ulaşınca oraya Türk Bayrağı dikeceğiz. TAV İnşaat'ın uzmanlık alanı aslında havalimanı inşa etmek. Bu binalar farklı bir deneyim olacak."
Radikal

Osmanlı'nın coğrafyasına `TAV' OLDU

Havalimanı işletmeciliğinde 10. yılını kutlayan TAV'ın yeni hedefi yılda 100 milyon yolcuya hizmet.10 yılda 10 havalimanı işletme hedefini de tutturan TAV eski Osmanlı sınırlarında genişlemeyi sürdürecek

Havalimanı işletmeciliği alanında 10. yılını kutlayan TAV Havalimanları Holding, `oyun sahası' olarak Osmanlı İmparatorluğu'nun eski sınırlarını gözüne kestirdi.
TAV Holding CEO'su Sani Şener, sıfırdan kurulan şirketin, 8 havalimanında yıllık 45 milyon yolcuya hizmet verir hale geldiğini ve 12 bin 800 çalışana ulaştığını belirterek, "Osmanlı İmparatorluğu'nun kötü mirasının yanında, iyi mirası da var: Bölgede kültürel, tarihsel, idari birliktelik. `Biz büyüyeceksek Osmanlı sınırlarında büyümeliyiz' dedik.
Çünkü oralarda bizi çok seviyorlar. 2000 yılında Kuzey Afrika ve Ortadoğu, Kafkaslar ve Balkanlar'ı hedef seçtik. Şu anda TAV İnşaat ve TAV Holding olarak, Libya'dan Katar'a, Muskat'tan Gürcistan'a, Makedonya'ya kadar büyük bir bölgede havalimanı faaliyetini yürütüyoruz" dedi.
TAV'ın işletmeye geçmesinin 10. yılı dolayısıyla düzenlenen toplantıda konuşan Şener, 10 yılda 10 havalimanı hedefi koyduklarını belirterek, "1 Mart'ta Makedonya'da 2 havalimanına başlıyoruz. Ohrid ve Üsküp. Böylece 10 yılda 10 havalimanı hedefimizi başarmış oluyoruz" diye konuştu.

Ciro 640 milyon euro'ya çıktı
Gelecek 10 yılda da 100 milyon yolcuya hizmet etmeyi ve 50 bin çalışana ulaşmayı hedeflediklerini söyleyen Şener, sektörde büyümenin İstanbul'dan doğuya doğru olacağını belirtti. Şener, "Dünya bundan sonra İstanbul'dan başlıyor. İstanbul'dan doğuya her yerde olacağız" dedi.
Şener, TAV Havalimanları olarak 7 proje şirketlerinin 10 havalimanını yönettiğini, 7 tane de servis şirketleri bulunduğunu söyledi. 2000 yılında 144 milyon euro ciro yaptıklarını hatırlatan Şener, 2009'da cironun 630 - 640 milyon euro arası tamamlanmasını, EBITDA'nın ise 160 - 170 milyon euro olmasını beklediklerini kaydetti.

4.5 kat büyüdü
Şener, "TAV Havalimanları 10 yılda neredeyse 4.5 kat büyüdü. 2008 ciromuz 627 milyon euro, EBITDA ise 141 milyon euro olmuştu. Yani bu yıl ciroda yüzde 1-3 arası, EBITDA'da da yüzde 15 - 20 artış bekliyoruz. Gideri çok iyi yönettik. Hiç işçi çıkarmadık. Elektriğimizi, ısımızı biz üretiyoruz. Bunun da gideri planlamada çok büyük etkisi oldu. 2.5 milyon euro tasarruf ettik" dedi.
Şener, dünyada 2009'da hava trafiğinin yüzde 9, Avrupa'da yüzde 7 düştüğünü belirterek, "Artış TAV genelinde yüzde 2, amiral gemimiz İstanbul'da da yüzde 5 civarında" bilgisini verdi.


Atatürk Havalimanı'na uydu terminal gelebilir
TAV Holding CEO'su Sani Şener, 10 yılda İstanbul, Ankara,  İzmir  ve Antalya Gazi Paşa Havalanı'na toplam 1.2 milyar euro yatırım yaptıklarını söyledi. TAV bunların dışında Gürcistan'da 2 ve Tunus'ta 2 havaalanı işletiyor. Bu yıl Makedonya'da da 2 havaalanına başlıyor. Şener, Atatürk Havalimanı'nda  1 ay içinde açacakları yeni bölümle bu terminali 284 bin metrekareye çıkaracaklarını da söyledi. Şener, "2000 yılında dünyada 73'üncü olan Atatürk Havalimanı, bugün 40'ıncı sırada. 2000'de 10 milyon yolcuya hizmet veriyordu, bugün ise yolcu sayısı 30 milyon" dedi.

Medine Havalimanı sırada
Şener, Atatürk Havalimanı'nda 06-24 pistinin uzatılmasıyla, Havaş ve Çelebi Hava Servisi'nin taşınacağını, bunların gitmesiyle ciddi bir uçak park alanının oluşacağını ve ileride burada bir uydu terminalin yapılabileceğini de dile getirdi.
Sani Şener, iştiraki olan Havaş'ı 2 - 3 yıl içinde mutlaka halka arz edeceklerini de söyledi. Suudi Arabistan'daki çalışmalarına ilişkin de Şener, Al-Rajhi Group ile ortaklık kurduklarını belirterek, yap-işlet-devret şeklinde ihaleye çıkarılacak Medine Havalimanı ihalesine birlikte gireceklerini anlattı.
Şener, halka açık olmayan şirketleri TAV İnşaat'ın hepsi yurtdışından olmak üzere 2009 cirosunun 1 milyar dolar  olduğunu kaydetti.

TAV Havalimanları Holding
Hizmet verilen yolcu 41 milyon/yıl
Hizmet verilen şirket 300 havayolu
Hizmet verilen uçuş 400 bin/yıl
Toplam hizmet alanı 1 milyon metrekare
Toplam çalışan 12.800
2009 cirosu 630 - 640 milyon euro

TAV İnşaat
Biten proje tutarı 1.67 milyar dolar
Süren proje tutarı 9.25 milyar dolar
Toplam inşaat alanı 2.7 milyon metrekare
Toplam çalışan 14.000
2009 cirosu 1 milyar dolar
Serkan Arman/Milliyet


Geri Dön