Sektörel

TAV, Lagos Havalimanı'na talip oldu

TAV Havalimanları şirketinden KAP'a yapılan açıklamada TAV Havalimanları içinde yer aldığı konsorsiyum ile Nijerya Lagos Havalimanı dış hat yolcu ve kargo terminalinin 20 yıl süreyle işletilmesi için ihaleye teklif verdi.Şirketten geçtiğimiz akşam Kamuoyu Aydınlatma Platformu'na yapılan açıklamada, konsorsiyumun TAV Havalimanları, Nahco Management ve Planet Project tarafından oluştuğu dile getirildi

TAV Havalimanlarının da içinde yer aldığı konsorsiyum ile Nijerya Lagos Havalimanı dış hatlar yolcu ve kargo terminallerinin 20 yıl süreli işletilmesi ve geliştirilmesi için açılan ihaleye teklifte bulundu.

Şirketten geçtiğimiz akşam Kamuoyu Aydınlatma Platformu'na yapılan açıklamada, konsorsiyumun TAV Havalimanları, Nahco Management ve Planet Project tarafından oluştuğu dile getirildi.

Açıklamada, söz konusu havalimanının 2021 yılında 1.6 milyonu dış hatta olmak üzere toplamda 6.1 milyon yolcuya hizmet verdiği belirtilirken, 2019'da da bu rakamın 3.2 milyonu dış hatta olmak üzere toplam 7.6 milyon olduğu belirtildi.
 

TAV’IN ALTI HAVALİMANINA ACI ZİRVESİNDE ÖDÜL

TAV Havalimanları’ın işlettiği Üsküp ve İzmir Adnan Menderes havalimanları, Havalimanı Hizmet Kalitesi (Airport Service Quality-ASQ) programı kapsamında kendi kategorilerinde “en iyi havalimanı” ödülüne layık görüldü. 
İzmir havalimanı “5-15 milyon yolcu”, Üsküp “2-5 milyon yolcu” kategorisinde ödüllendirildi. İki havalimanı da aynı zamanda, Ankara Esenboğa, Tiflis, Zagreb ve Medine havalimanlarıyla birlikte korona virüs salgınından sonra oluşturan “en iyi hijyen uygulamaları” kategorisinde ödül aldı. ACI World tarafından yolcu oylamalarıyla belirlenen ödüller, bu yıl Krakow’da düzenlenen ACI Customer Experience Global Summit sırasında yapılan törenle sahiplerine teslim edildi. 

“KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ BİR HAVALİMANI DENEYİMİ SUNUYORUZ” 

TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Serkan Kaptan “Faaliyet gösterdiğimiz her havalimanında yolcularımızın beklentilerini ve ihtiyaçlarını gözeterek, iyi bir seyahat deneyimi sunmak için çalışıyoruz. Doğrudan yolcu değerlendirmelerine ilişkin ASQ listesinde altı havalimanımızla yer almaktan sevinç duyuyoruz. Korona virüs salgınıyla hızlanan dijitalleşme ve akıllı havalimanı çalışmalarıyla önümüzdeki süreçte yolcularımıza giderek daha kişiselleştirilmiş bir havalimanı deneyimi sunuyoruz. Bununla birlikte, yolcu memnuniyetinin odağında personellerimiz yer alıyor. Bu başarıda emeği olan tüm TAV çalışanlarına teşekkür ediyorum” dedi. 

ACI üyesi havalimanlarına yolcu memnuniyetini, iş performansını ve havalimanı hizmet kalitesini ölçmek ve iyileştirmek için araçlar sunan ASQ programı kapsamında 2021’de 370 binden fazla yolcuyla anket gerçekleştirildi. ACI World, 185 ülkedeki 1950 havalimanını temsil ediyor.