TCDD'den projede gecikme açıklaması!
TCDD Genel Müdürlüğü Eskişehir Gar Geçişi projesinin 18 ayda bitmemesinin sorumlusunun Büyükşehir Belediyesi olduğunu savundu. Müdürlük, "İmar planı ve köprü yıkımındaki zorluklar nedeniyle çift taraflı çalışma imkanı olmamıştır" dedi...
TCDD Genel Müdürlüğü. Eskişehir Gaı Geçişi Projesine ilişkin "Projenin 18 ayda bitmemesinin yegane sorumlusu Büyükşehir Belediyesidir. Çünkü yargıca iptal edilen imar planından ve Tramvay köprüsünün yıkımdan dolayı Belediyece çıkarılan zorluklardan çift taraflı çalışma imkanı olmamıştır" açıklamasında bulundu.
TCDD'den yapılan yazılı açıklamada. "Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Buyukerşen'in kent esnafını TCDD'nin mağdur ettiği iddialarının" basında yer alması üzerine açıklama yapılması gereği duyulduğu ifade edildi.
"Başkan Buyükerşen'in sözünü tutmamasından ve Belediyenin çıkardığı engellerden kaynaklanan gecikme nedenleri ve zorluklar aşağıda sıralanmıştır" ifadesine yer verilen açıklamada, 3 Mart 2008 tarihinde sözleşmesi imzalanan Gar Geçiş Projesinin iş bitirme süresinin 18 aya. fiili olarak Belediyenin çıkardığı engellerden ve bu engellerin sürece sari sonuçları nedeniyle yaşanan zaman kaybının sözleşme suresinin iki katından fazla olduğu ve 49 aya tekabül ettiği belirtildi. Açıklamada, şu değerlendirmelerde bulunuldu:
YIKIMLARI TCDD YAPTİ
"Proje uygulama ve işe başlama safhasında kamuoyu oluşturma adına Buyükerşen projeye sahip çıkıyor görüntüsü vermiş, her türlü kolaylığı sağlayacağını taahhüt etmiş, ancak projenin başlamasıyla birlikte her türlü zorluğu ve engeli çıkarmıştır. Altyapı aktarımları da kopnı yıkından da Belediyenin taahhüdünün aksine TCDD tarafından yapılmış: Belediye sözünde durmamıştır.
İMAR DEĞİŞİKLİĞİ GECİKTİRDİ
Proje başladıktan iki yıl sonra çalışma devam ederken. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi. TCDD'nin ve Bakanlığın görüşüne ve bilgisine başvurmadan Belediye Meclisinden alanla ilgili imar karan geçirmiştir. Söz konusu imar planı, yürütülmekte ve sonuçlanmak üzere olan projeyi dikkate almadan hazulanmışbr. TCDD imar planına itiraz etmiş, konu yargıya taşınmış. 2013 yılında yargı TCDD'yi haklı bularak. Büyükşehir Belediyesinin tesis ettiği işlemi iptal etmiştir. Dünyanın hiçbir yerinde ulusal demiryolu ağı projelerinde, demiryolu idarelerine sorulmadan, görüşü alınmadan, yerel yönetimlerin böylesine keyfi bir tasarrufta bulunmaları söz konusu değildir. Bu omek sadece Eskişehir'de görülmektedir. Bu süreçte. TCDD'nin bütün uğraşına rağmen, Büyükşehir Belediyesinin keyfi işleminden kaynaklanan 2 yıllık bir zaman kaybı yaşanmıştır. Bu işlem doğal olarak iş yapım süresini öd katına çıkarmıştır
Hürriyet Eskişehir