22 / 11 / 2024
fuzul

Tekzen mağaza sayısını her yıl artırıyor!

Tekzen mağaza sayısını her yıl artırıyor!

Türkiye’nin ilk yapı market zinciri Tekzen fiziki mağazalarının sayısını hızla artırırken online satışlarını da her geçen yıl artırıyor. Tekzen bu yıl cirosunun yüzde 5’ini online alışverişten elde etmeyi planlıyor.




Türkiye’nin ilk yapı market zinciri Tekzen fiziki mağazalarının sayısını hızla artırırken online satışlarını da her geçen yıl artırıyor. Tekzen bu yıl cirosunun yüzde 5’ini online alışverişten elde etmeyi planlarken, 2020’de cirosunun yaklaşık yüzde 15’inin online satıştan geleceğini öngörüyor.


Türkiye’nin en yaygın ulusal yapı market zinciri Tekzen, online satışlarını her yıl artırıyor. Günümüzün değişen alışveriş koşullarına ayak uydurmak için 2006 yılında www.tekzen.com.tr - sanal mağazasını hizmete sokan Tekzen, 2014 yılında toplam cirosunun yüzde 3.5’ini dijital kanallardan elde etti. Tekzen bu yıl cirosunun yüzde 5’ini online alışverişten elde etmeyi hedefliyor. Tekzen E-Ticaret Müdürü Celal Bal “5 yıl önce dijital kanalların toplam ciromuzdaki payı yüzde 1.5 seviyesindeydi ve fiziki mağaza sayımız 45 civarındaydı. Bu dönemden sonra ürün ve kategori çeşidinin arttırılması, mobil site ve uygulamaların devreye alınması, tavsiye ve e-bülten sistemleri, hızlı gönderi seçenekleri, puan / kupon kampanyaları ve dijital reklam uygulamaları ile fiziki mağazalarımızın sayısı 2.5 kat artmasına rağmen online satışların cirodaki payını arttırdık. 5 yıl sonra Tekzen’in cirosunun yaklaşık yüzde 15’inin online satıştan geleceğini öngörüyoruz” dedi. 


Tekzen’in teknolojik dönüşümü

Tekzen’in en yoğun olarak kullandığı dijital satış kanalı www.tekzen.com.tr  adresli web sitesi. Bu kanalı mobil ve tablet site tasarımları, Android ve IOS uygulamalarımızla destekleyen yapı market zinciri, N11 ve Gittigidiyor gibi B2B sitelerinde açılan mağazalarında da ürünlerimizi sergileyerek alternatif satış kanalları oluşturuyor. Celal Bal “Şirket olarak online satış ve ticarete inandığımız için şirket organizasyonu ve iş yapış şekillerini e-ticarete ve teknolojiye uyumlu hale getirme yönündeki çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Organizasyonu, yapıyı, kurguyu ve kadrolaşmayı bu yönde gerçekleştiriyoruz. Kurguladığımız omni-channel marketing modeli ile mağaza, internet, çağrı merkezi, mobil ve sosyal medya gibi kanallarda müşterilerimize aynı alışveriş deneyimini yaşatmayı amaçlıyoruz” bilgisini verdi. Bal online satışların artmasının şirketlerine ve müşterilerine sağladığı kazanımları ise şöyle anlattı: “Dijital kanallarımız daha düşük operasyon maliyetleri ile daha geniş kitlelere ulaşabilmemizi, özellikle mağazalarımızın bulunmadığı bölgelerde marka bilinirliğini arttırabilmemizi ve müşterilerimize şirketimizden ilk alışveriş deneyimini yaşatabilmemizi sağlıyor. Offline mağazalarımızdan alışveriş yapacak  müşterilerimiz içinde ürün hakkında bilgi edinebilmek, fiyatlarını öğrenebilmek için bir katalog görevi görüyor.”



Geri Dön