Temsa yüzde yüz yerli otobüs üretmeyi planlıyor!
Sabancı Holding'in otomotiv şirketi Temsa; yerli otobüs üretmeyi planlıyor.Otobüs ve minibüs segmentinde Türkiye'nin önde gelen otomotiv şirketlerinden Temsa, elektrikli otobüsü MD9 electriCITY'i dün Adana fabrikada tanıttı.
Mühendisliği ve teknolojisiyle yüzde 100 yerli olacak elektrikli otobüs haberini Sabancı Holding Sanayi Grubu Başkanı Mehmet Pekarun verdi. Pekarun, ”ASELSAN ile çalışmalarını yürüttüğümüz otobüsümüzü Haziran'da tanıtmayı planlıyoruz” dedi.
Sabancı Holding CEO'su Zafer Kurtul, Sabancı Holding Sanayi Grubu Başkanı Mehmet Pekarun ve Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik'in katılımıyla gerçekleşen törende, Adana Büyükşehir Belediyesi'nde bir süre hizmet verecek örnek elektrikli otobüs Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü'ye teslim edildi.
66 ÜLKEYE İHRACAT
Törende konuşan Sabancı Holding CEO'su Zafer Kurtul; taşımacılık sektörüne yeni bir soluk getiren MD9 electriCITY'nin enerji tüketimi, çevreye duyarlılık ve verimlilik özellikleriyle öne çıktığını vurguladı. Türk mühendisler tarafından geliştirilen otobüsün ilk yolculuğunun Adana'da, Adana halkı için yapılmasının çok anlamlı olduğunu belirten Kurtul, “Temsa Otobüs, 2015 yılında sekiz yeni ürün lansmanına ek olarak, rekor üretim ve ihracat ile satışlarını yüzde 30, operasyonel karlılığını ise yüzde 39 artırdı. Bugün Avrupa'daki güçlü konumuna ek olarak ABD'deki pozisyonunu daha da güçlendirdi. Adana'da Türk mühendislerimiz tarafından geliştirilen yenilikçi ve konforlu Temsa marka araçlarımız dünya pazarlarına sunuluyor. Bugün araçlarımızı 66 farklı ülkeye ihraç ediyoruz" dedi.
ASELSAN'LA YERLİ OTOBÜS ÜRETECEĞİZ
D9 electriCITY'yi sundukları için gurur duyduğunu vurgulayan Sabancı Holding Sanayi Grubu Başkanı Mehmet Pekarun, Temsa'nın başarılı Ar-Ge çalışmalarına, yenilikçi ve yaratıcı yönüne dikkat çekti.
Temsa'nın önümüzdeki dönem hedefleri hakkında bilgi veren Pekarun, şunları kaydetti: “Temsa, özellikle son yıllardaki rekor üretim ve satış rakamlarıyla gururlandırıyor. 2016 yılına pazarın ihtiyaç duyduğu yepyeni ürünleri sunarak başladık. Temsa ARGE Merkezi 243 merkez içerisinde 'En İyi Uygulama Örnekleri' arasında seçildi.ASELSAN ile çalışmalarını yürüttüğümüz yüzde 100 yerli elektrikli otobüsümüzü de haziran ayında sizlere tanıtmayı planlıyoruz. 2016'da otobüs pazarında tüm segmentlerde pazar lideri olacağımıza inanıyoruz ve yılsonunda tam 25 ürünümüz pazarda olacak."
Günlük yakıt maliyeti 100 lira
İlk olarak Adana'da kullanılacak yeni otobüsün özelliklerine dikkat çeken Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik ise, “MD9 electriCITY sektörde fark yaratacak bir ürün. Dizel bir yakıt tüketen araçta hareketli 300 parça varken, elektrikli araçta bu sayı 5'e düşüyor Elektrikli otobüs; basit tasarımı, düşük bakım gereksinimi ve yağ ile benzeri ürünleri içermemesiyle dikkat çekiyor. 200kwh batarya ile 230 km menzil özelliğine sahip olan bu otobüs, 6 saatte şarj edilebiliyor. Bir dizel aracın günlük yakıt maliyeti 365 lira iken, elektrikli otobüste bu maliyet 100 liraya düşüyor” dedi.
Yeni Şafak