23 / 11 / 2024

Mondi'nin 2015 yılı ciro hedefi 400 milyon TL!

 Mondi'nin 2015 yılı ciro hedefi 400 milyon TL!

Yatak başta olmak üzere baza, oturma grupları, modüler mobilya ve ev tekstili üretimi gerçekleştiren Mondi, 2013 yılında ürün gamına halıyı da eklemeye hazırlanıyor




Yeni yatırımlarıyla birlikte 50 bin metrekare kapalı alana ulaşan ve 2015 yılında 400 milyon TL ciroya ulaşma hedefiyle hızla ilerleyen Mondi, iki yıl içinde mobilya sektöründe Türkiye’nin üçüncü markası olma hedefinde. Son dört yılda yüzde 500 büyüyen, geçen yılı yüzde 30 büyüme ile kapatan Mondi, bu yıl  yüzde 40 büyüme planlıyor.

 

Yatak başta olmak üzere baza, oturma grupları, modüler mobilya ve ev tekstili üretimi gerçekleştiren Mondi, 2013 yılında ürün gamına halıyı da eklemeye hazırlanıyor. Mondi’nin 2011 yılını yüzde 30 büyüme ile kapattığını anımsatan Mondi Genel Müdürü İzzet Sümer, bu yıl da yüzde 40 büyüme öngördüklerini ifade etti. İki yıl içinde Mondi’yi Türkiye’de üçüncü marka yapma hedefinde olduklarını aktaran Sümer, büyüme hedefi çerçevesinde 15 bin metrekare kapalı alanda kurulu tesisi mart ayında devreye aldıklarını açıkladı. 2011 yılı içinde 4 milyon TL’lik yatırım planladıklarını ve ilave yatımlarla birlikte 50 bin metrekare kapalı alana ulaştıklarını kaydeden Sümer, “2006 yılında Boydak Holding ile ortaklık yaptık. Büyüme trendimiz de hız kazandı. Boydak Grubu'nun mobilya sektöründeki tecrübesi, enerjisi, sinerjisi, teknolojisi Mondi markamıza da yansıdı. Mondi son dönemde grup markaları içinde en büyük büyümeyi yakaladı” dedi. 

 

Son dört yılda yüzde 500 büyüdüklerine dikkat çeken İzzet Sümer, doğru ürünü doğru fiyata satmaya çalıştıklarını aktardı. Nitelikli mağaza sayısının 315’e, satış noktasının ise 500’ün üzerine ulaştığını ifade eden Sümer, “Bayilerimiz sadece corner niteliğindeyken hızla mağazalaşmaya başladı. Bu talep kendiliğinden oluşuyor. Bu hızlı mağazalaşmada ürün gruplarımızdaki çeşitliliğin, adet sayısının da etkisi oldu” açıklamasını yaptı.

 

Mondi’nin hedef kitlesine uygun Ar-Ge çalışmaları yürüttüğünü belirten İzzet Sümer, şöyle konuştu: “Hedef kitlemizin yapısını çok iyi tanıyoruz. Bu nedenle Ar-Ge çalışmalarımız fiyat aralığıyla, rengiyle, modeliyle, fonksiyonel özelliğiyle tüketici odaklı yapılıyor. Biz Mondi olarak ekonomik markayız. Üst gelir grubunun beğeni ve zevkini herkesin alabileceği standartlara taşımak istiyoruz. Belli bir kültüre sahip, bir üst marka sınıfına atlamaya çalışan fakat maddi durumu buna müsait olmayan kesimin, ekonomik fiyatlarla, uzun taksit fırsatı sunarak hayallerini gerçekleştiriyoruz.” 

 

2015 yılı ciro hedefi 400 milyon TL 

 

Toplam istihdam sayılarının 520 olduğunu, bunun yaz aylarında 650-700 kişiye kadar çıktığını vurgulayan İzzet Sümer, 2015 yılında 400 milyon TL’lik cirosu olan bir şirket olmayı öngördüklerini söyledi. Sümer, “Hedefimiz tamamen mağazalaşmak. Kısa vadede mağaza sayımızı 500’e çıkarmayı hedefliyoruz” ifadesini kullandı. Üretimin yüzde 15’ini ihraç eden Mondi’nin bu yıl iç piyasada büyüyeceğini belirten Sümer, “İhracat, ciromuzun yüzde 10 ila 15’ini kapsıyor. Her bölgeye ihracatımız var. Hedefimiz ihracatı yüzde 20 seviyelerine çıkarmak. Asıl işimiz iç piyasa. İç piyasada büyüyeceğiz” bilgisini verdi. 

 


Geri Dön