Tiffany, tfny adıyla Balkanlar’da mağaza açacak!
Mücevher markası Tiffany’ye karşı marka mücadelesi veren Tiffany, ‘tfny’ adıyla Balkanlar’da mağaza açma hazırlığında
Hazır giyim markası Tiffany, mücevher markası Tiffany& Co’nun çabalarına karşı yurtdışına açılıyor. Markanın üst segmente hitap eden markası ‘tfny’ ile yurt dışına açılma kararı aldıklarını dile getiren Tiffany Genel Müdürü Nüvit Alyanak, “1998 yılında markalaşma sürecimizde Tiffany&Co bize açtığı değerli marka davasını kaybetmişti. Çünkü Türkiye’de biz daha çok tanınıyorduk. Ancak yurt dışında birçok farklı alan onlar tarafından tescilli ettirildiği için biz ‘tfny’ markamızla gelecek yıl yurt dışına açılacağız” dedi.
Başlangıç olarak Romanya’da 3 mağazayı aynı anda açacaklarını dile getiren Alyanak, “Romanya’nın ardından Yunanistan, Hırvatistan, Polonya, Hırvatistan başta olmak üzere Balkanlar’da büyümek istiyoruz” diye konuştu.
Şemsiye marka
Kendilerine ait 62 mağazanın yanı sıra 43 bayiye sahip olduklarını dile getiren Nüvit Alyanak, 150’ye yakın satış noktası içinde bulunduklarını söyledi. Alyanak tüm markalarını bir çatı altında toplamayı planladıklarını anlatan Alyanak şu bilgileri paylaştı:
“Tiffany ürünlerine göre yüzde 20 daha pahalı olan, aksesuar ve detayları fazla olan ürünlerin yer aldığı ‘tfny’ markamızın yanı sıra T-funny adı altında komik tişörtlerimiz var. Bu markaları tek tek mağazalaştırmak yerine gelecek dönemlerde Türkiye’ye getirmeyi de planladığımız markalarla birlikte bir çeşit brandroom oluşturacağuz.”
Küllerinden yeniden doğdu
Tiffany& Tomato’nun ilk sahipleri basketbolcu Barış Küce ve Sedat Onur’du. 1970’li yıllarda açılan Tiffany adını Cumhuriyet gazetesinde yayımlanan çizgi roman karakterinden aldı.
Farklı markaları satan Tiffany daha sonra kendi ürünlerini satmaya başladı. Küce ve Onur’un yollarını 1979’da ayırınca Küce, Limon Company’yi kurdu. 1980’li yıllarda Tomato markalı ürünleri Türkiye’ye getiren Onur, ismi Tiffany’e eklemeye karar verdi. Tomato isminin Benetton’a tescilli olması pürüzler yarattı. Ankara’dan çıkıp İzmir, Bursa ve ardından İstanbul’a gelen marka 1990’lı yıllarla hızlı çıkış yakaladı. 1997’de 500 satış noktasıyla battı. Markaya üretim yapan Modateks, elinde kalan binlerce gömlek ve 100 bin dolar alacak nedeniyle markayı Horoz grubuyla zorunlu olarak aldı.
İstanbul tişörtlerini en çok Araplar alıyor
Tişört kategorisinde 5 yıldır ‘İstanbul’ serisi yaptıklarını hatırlatan Alyavak, “Amacımız yurt dışındaki ilk mağazamız olmak üzere açılacak ülkelerdeki tüketicilere İstanbul tişörtü satmak. Bu yıl 100 bin tişört ürettik. En çok İstanbul tişörtünü ise Araplara sattık” dedi.
5 yıldır sürdürdükleri çatlak tişört yarışmasına yapılan başvuruların 20 bini geçtiğini ifade eden Alyanak 2010 yılı yarışmasında birinci olacak kişiye 5 bin TL para ödülü vereceklerini söyledi. Komik tişört kategorisinde mizah dergisi çizerleriyle ortak çalıştıklarını hatırlatan Alyanak Türklerin en çok Daral ve Timsah tişörtlerine ilgi gösterdiğine değindi.
Miliiyet-Beste Önkol