11 / 05 / 2024

TOKİ'nin 2030 hedefi 2 milyon sosyal konut!

Yaptığı açıklamada bugüne kadar TOKİ eliyle 1 milyon 170 bin konut ürettiklerini dile getiren Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, 250 bin konut açıkladıklarını ve yapımına hızlıca başladıklarını dile getirerek, 2030’da 2 milyon sosyal konut rakamına ulaşacaklarını kaydetti.

İSTANBULLULARA MÜJDE ORTA GELİRLİYE YENİ PROJE

-Sosyal konutta en fazla talep İstanbul’dan geldi. 50 bin konut için 1 milyon 520 bin başvuru yapıldı. Bu ilgi nedeniyle İstanbul özelinde yeni bir projeniz olacak mı?

-Sosyal Konut ve yeni kampanyadan sonra 3. önemli müjde İstanbullular için olacak. Arnavutköy’de büyük bir proje hazırlıyoruz. Mülkiyeti Emlak Konut ve THY Havaalanı Gayrimenkul Yatırım ve İşletme A.Ş.’ye ait olan yaklaşık 1 milyon metrekare büyüklüğündeki alanda proje çalışmaları başladı. Örnek bir şehircilik ve yatay mimari anlayışı ile tasarlanan bu proje kapsamında sosyal donatıları, camileri, eğitim tesisleri, parkları, oyun alanları, sağlık tesisleri, ticari üniteleri ile birlikte bir bütün halinde planlanan yaklaşık 15 bin bağımsız bölüm geliştirilecek. Projedeki konutlar orta gelir grubuna hitap edecek, uygun fiyatlı olacak ve kura yöntemiyle satılacak. Memurlara, kamu çalışanlarına özel kontenjan ayrılacak.

TOKİ nin 2030 hedefi 2 milyon sosyal konut!

KENT MEYDANLARI YENİLENİYOR

-Bakanlık eliyle konut dışında insan hayatına dokunan önemli projeler de yürütülüyor. Millet bahçeleri, kent meydanlarının düzenlenmesi gibi... Bu alanda tamamlanan ve planlanan projeler neler?

Tarihte birçok şehrimize ‘muhteşem Türk şehirleri’ denirdi. Hanı, hamamı, okulu, camisi örnek olur, şehir meydanı ve etrafına kurulu yaşam alanı, komşuluk ilişkilerinin canlı olduğu mahalleler öne çıkardı. İşte biz bu kültürü, bugünün ihtiyaçlarına göre yeniden ele alıyoruz. 81 ilimize konut, meydan, millet bahçesi adına birer güzel eser bırakalım istiyoruz. Biz iyi örneği yapalım ki, bizden sonra yapılan projeler ondan da iyi olsun. Kent meydanları ‘Tarihe Vefa, Geçmişe Saygı’ anlayışıyla gün yüzüne çıkıyor. 45 ilimizde 80 tarihi meydanımızı yeniden ihya ediyoruz. Konya’da Mevlâna Meydanı projemizle bölgeyi yeniden canlandırıyoruz. Edirne’de Mimar Sinan’ın emaneti Selimiye Camii ve çevresini tıpkı eski günlerinde olduğu gibi bütün ihtişamıyla yeniden ayağa kaldırıyoruz. Bursa’da, Ulu Cami’yi de içine alan Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesini, Selçuklu şehri Bitlis’imizde, köprülerimizi, hanlarımızı, medreselerimizi kapsayan meydanımızı, Zonguldak ve Sinop’ta yeşili, maviyi ve tarihi yeniden buluşturuyoruz. Balıkesir’imizde Zağnos Paşa camii çevresindeki maneviyatı yeniden harekete geçirdik. Terör eylemleri sonucunda harabeye çevrilen Diyarbakır Sur’u yeniden inşa ettik. Şırnak’ta ve Iğdır’daki bizlere tarihimizin emaneti olan meydanları ve kültürel alanlarımızı aslına uygun olarak yeniden kazandırıyoruz.  Ankara  Hergelen Meydanı ve çevresini; Kızılcahamam kasaplar çarşısını, çevre cadde ve sokaklarını; yeni ticari ve kültürel birimlerle, tescilli yapıları da koruyarak hemşerilerimize armağan ediyoruz. Cumhuriyet tarihimizin ilk toplu konut projesi olan Saraçoğlu Mahallesi’nde anıt ağaçları ve tarihi binaları muhafaza ederek Türkiye Yüzyılı’nın başkentine yakışır bir mahalle haline getiriyoruz. Rize Merkez’deki meydan projemizi içerisinde kültür, peyzaj ve yürüme alanlarıyla birlikte kardeşlerimizin hizmetine sunuyoruz. Aynı hassasiyetle; Erzurum Tarihi Meydanı, Yozgat Çapanoğlu Cami, Muş, Kütahya, Isparta, Bingöl, Afyon ve Kayseri yenileme projelerimizi de kısa sürede tamamlayacağız.

Bugün ülke genelinde 71.2 milyon metrekare büyüklüğe ve 462 sayısına ulaştırdığımız millet bahçelerimizle, hem yeni afet toplanma alanları üretiyor hem de kirliliği emecek karbon yutak alanlarımızı arttırıyoruz, iklim değişikliğiyle mücadelemize katkı sunuyoruz. Cumhuriyet tarihimizin genişlik ve sayı olarak en büyük yeşil alan adımı olan millet bahçelerimizin şu anda 152’sini halkımıza kazandırdık. 310’unun çalışmaları da devam ediyor.

Ziya Yılmaz: Konutta lüks anlayışı pandemiden sonra değişti

Konut sektöründe stok sorunu! İnşaat firmaları yeni yıla stoksuz giriyor! Ev fiyatları yükselecek mi?

Yabancıya konut satışı 11 ayda yüzde 20,4 arttı! 2022 hedefi 70 bin adet!