23 / 12 / 2024

Trafik yeraltına inince emlak fiyatları katlanacak

Trafik yeraltına inince emlak fiyatları katlanacak

İstanbul'un trafik sorununu çözmek için karayolu tünelleri, metro hatları inşa eden Büyükşehir Belediyesi, şehrin Kadıköy, Aksaray, Beşiktaş gibi işlek meydanlarında trafik akışını yeraltına almak için proje çalışmaları yapıyor



Karayolu tünelleri ve metro-tramvay hatlarıyla İstanbul trafiğini yeraltına almak için çalışan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul'un bazı merkezlerindeki tüm trafiği yeraltına alarak yalnızca yayalara ait meydanlar oluşturmak kolları sıvadı. Geçtiğimiz günlerde İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Zincirlikuyu-4. Levent arasında trafiği yeraltına alıp, caddeyi Paris'teki Champ's-Ellysee Bulvarı gibi yapmayı planladıklarını açıklamıştı. Büyükşehir Belediyesi, Zincirlikuyu-4. Levent'in yanı sıra Beşiktaş, Üsküdar, Kadıköy ve Bakırköy'de de meydanlarda biriken trafiği yeraltına alarak yaya alanlarının çoğaltılmasını hedefliyor. Bu düzenlemelerin ardından söz konusu bölgelerdeki emlak fiyatlarının nasıl etkileneceğini sorduğumuz emlak uzmanları, İstiklal Caddesi'nin trafiğe kapatılmasını örnek göstererek, buralardaki konut ve işyeri fiyatlarının katlanacağını söyledi.

TRAFİK YERALTINA İNİYOR
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Projeler Dairesi Başkanlığı'na bağlı Projeler Müdürlüğü'nce hazırlanan ve iki bölümden oluşan "Beşiktaş Meydanı ve Yakın Çevresi Düzenleme Avan Projesi"nin ulaşıma ilişkin kısmı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu'nca onaylandı. Bu kısmın Uygulama Projesi'ni içeren ihale de Ulaşım Planlama Müdürlüğü tarafından yapıldı. Proje çalışmasının tamamlanmasının ardından işin yapımına geçilecek. Proje kapsamında Beşiktaş Meydanı'ndaki bütün araç trafiği yeraltına alınarak görsel ve fonksiyonel olarak deniz ve çarşının bütünleşmesi sağlanacak. Beşiktaş Meydan Projesi kapsamında 94 bin metrekarelik alan yayalaştırılacak ve İstanbullular denizle kesintisiz buluşabilecek. Meydanda araç ve yaya trafiğinin köklü olarak düzenlenmesiyle yaşanılır sağlıklı bir çevre oluşturulacak. Araç trafiği için açılan tünellerin giriş çıkış rampalarının olumsuz etkileri de projede en az hissedilir şekilde düzenlendi. Böylece alanın tarihi, doğal, kültürel değerlerinin insan ile yakın ilişkisi yeniden kurulacak.

TÜM MEYDANLAR AÇILACAK
Beşiktaş'ın yanı sıra Taksim, Kadıköy, Üsküdar, Aksaray ve Bakırköy'de de yoğun trafiğin yer altına indirilmesi için çalışmalar yapılıyor. Aksaray'a çıkan tüm yolları yeraltına alarak geniş bir meydan elde etmeyi amaçlayan Büyükşehir Belediyesi gerekli düzenlemelerin yapılması ardından birçok iskele ve meydanı yayalara bırakmak için projeler geliştirecek. Kadıköy için 'Kadıköy Vapur İskelesi Et-Balık Kurumu Arası Rehabilitasyon Projesi' hazırlandı. Vapur İskelesi önündeki otobüs durakları Et-Balık Kurumu'nun yanına kaydırılarak, iskele önündeki trafik karmaşası ortadan kaldırılacak. Kadıköy'de yayaların kullanımına açık bir alan oluşturulacak.

Taksim için hazırlanan projede ise meydan Gezi Parkı ile birleştiriliyor. Projede Tarlabaşı Bulvarı'ndan The Marmara Oteli'ne geçiş yolu olan Tak-ı Zafer Caddesi trafiğe kapatılıp araç hareketleri Asker Ocağı Caddesi üzerinden Mete Caddesi'ne yönlendirilecek. Böylece İstiklal Caddesi'nden gelen yayalar araç trafiğini yaşamadan Gezi Parkı'na geçebilme imkânı bulacak. Yaya ve taşıt trafiğinin ayrılmaması sebebiyle meydan olma özelliğini kaybeden Üsküdar Meydanı, yeniden düzenlenecek. Üsküdar için yaya alanları düzenlenerek, Üsküdar-Ümraniye Metro Hattı ve  Marmaray  Hattı'nın Üsküdar İstasyonu'nda yaya entegrasyonu sağlanacak, böylece yaya çıkışlarının yeraltı meydanının oluşturulması hedefleniyor.


İSTİKLAL CADDESİ GİBİ OLUR
İstanbul'da Kadıköy, Üsküdar, Beşiktaş, Levent gibi bölgelerin trafikten arındırılması durumunda zaten yüksek olan bu bölgelerdeki emlak fiyatlarının daha da yükseleceğini belirten emlak uzmanları, hem nüfus artışı hem de göç nedeniyle artık yürünemez ve soluk alınamaz hale gelen kent alanlarında böyle düzenlemelere vakit geçirilmeden başlanması gerektiğini söyledi. İstanbul meydanlarının trafiğe kapatılması durumunda buralardaki ev ve işyeri fiyatlarının katlanacağını belirten emlak uzmanı Sait Ersanlı'ya göre, İstanbul'un en işlek caddesi olan İstiklal Caddesi'nin trafiğe açık olduğu yıllardaki emlak değerleriyle şimdiki mukayese edilemez. Trafikten arındırılacak alanlarda İstiklal Caddesi'ndekine benzer durumlar yaşanacağını belirten Ersanlı, bu duruma benzer bir başka örneğin de Talimhane bölgesi olduğunu söyledi. Talimhane de trafiğe kapatılarak yayalaşmasından sonra emlak fiyatlarının fırladığı semtlerden biri. Emlak uzmanları İstanbul'un artık dünyayla yarışan bir kent haline geldiğini belirterek, tünel, yol bağlantısı ve kavşaklar gibi adımların gayrimenkul satışları için de büyük önem taşıdığını söylüyor.


Sirkeci bölgesi de trafikten kurtarılsın
Sirkeci'nin de trafiğin düzenlenmesi için acilen el atılması gereken alanlardan biri olduğunu söyleyen Sirkeci esnafı Beşiktaş, Üsküdar, Levent ve Kadıköy'de yapılacak trafik düzenlemelerinin Sirkeci'de de yapılmasını istiyor. Gülhane, Eminönü, Yenikapı trafiğinin Sirkeci'de kesişmesinden rahatsız olan semt sakinleri otopark olarak kullanılan Gar önünün de yoğunluğu artırdığından şikâyetçi. Sirkeci'de çalışanlar "şehrin her yerinde onlarca kavşak, viyadük, köprü inşaatı varken Sirkeci'nin beklemesini anlamıyoruz" diyorlar.

Kamuran Karabulut: Burası esnafın yeri ama park haline gelmiş. Trafik umarım en kısa zamanda buradan da alınır. Sirkeci'nin rahatlamaya ihtiyacı var.

Metin Yıldırım: Kesinlikle trafik buradan alınmalı. Buralar zaten yayaların gelip alışveriş ettiği yerler. İnsanlar araçlardan hareket edemiyorlar.

Fırat Karaaslan: Esnafın işine gelir tabi böyle bir proje. İnşallah en kısa zamanda yapılır.

Sertaç Türkoğlu: Eminönü bölgesi her yerden insanların geldiği bir bölge olduğu için mutlaka bir düzenleme yapılmalı. Artık yer üstünden mi olur altından mı olur mutlaka bir şeyler yapılmalı.
Ertan ALTAN/Yeni Şafak


Geri Dön